دریافت پیام امید از دریچه کانون های مساجد

جوانان و نوجوانان با عضویت و بهره گیری از ظرفیت کانون های فرهنگی و هنری مساجد، پیام امید و زندگی را از جامعه دریافت می کنند.

خبرگزاری شبستان، اصفهان: زندگی فردی و اجتماعی وابسته به امید است و همه ما با همین فاکتور در مسیر پیش می رویم و اگر امید را از مردم بگیریم تمام ظرفیت و دانش عمومی را از بین خواهد رفت.

 

تلاش برای ایجاد امیدواری در بین مردم جامعه جزئی از مسئولیت حاکمیت و حتی عموم مردم برای همدیگر برای ایجاد همبستگی و زیست اجتماعی می باشد و نهادهایی هم در این خصوص نقش دارند.

 

مساجد که پیام امید را باید با تبلیغ مفاهیم دینی و قدرت بی انتهای پروردگار و ارتباط با حضرت حق گسترش دهند این موضوع یکی از کارکردهای این مراکز است.

 

 کانون های فرهنگی و هنری مساجد با بکارگیری ظرفیت های مختلف فرهنگی و هنری و روش های نوین قادر خواهند بود امیدواری را در بین جوانان و نوجوانان گسترش دهند.

 

دشمن که با تمام توان خود برای ناامیدی مردم و دلسردی بین قشر جوان کوشش و برنامه ریزی می کند و ابزارهای تبلیغی را برای هدف قرار دادن اهداف مهم اسلامی بکار گرفته، نقش متولیان فرهنگی و نهادهای اثرگذار را تقویت و افزایش می‌دهد که در این راستا فعالیت خود را برای کاهش ناامیدی و افزایش خودباوری و هویت بخشی بکار بگیرند.

 

کانون های فرهنگی و هنری با بهره گیری از روح معنوی مساجد همت و تلاشی موثر پیدا خواهند کرد، پس باید وارد عمل شوند و با اقدامات موثر در این حوزه، توان و ظرفیت ها را تقویت کنند و نسل جوان و نوجوان را برای آینده پر رونق امیدوار و خرسند سازند.

 

تبیین واقیعت ها به زبان امروز جامعه و به روز رسانی فعالیت ها نقش کاربردی و عاقلانه ای در گسترش امید و ابعاد دین ناب اسلامی دارد و نباید بگذاریم اندیشه های غلط جامعه را بگیرد.

 

*تبیین واقعیت های برای امیدواری

 

واقعیت های زیادی در جامعه وجود دارد اما به دلیل بی منطقی و بی توجهی به عقلانیت و در نظر گرفتن ابعاد مختلف برداشت های جامعه نوع تبلیغ دینی صحیح و کارساز نبوده است.

 

کانون های فرهنگی و هنری مساجد نقش بسزایی در تفسیر و تشریح این مسائل دارند که باید این حوزه کارآمد و تقویت شود.

 

آیت الله سید «ابوالحسن مهدوی» با اشاره به موضوعات دینی مثل حجاب گفت: با بیان اصل و اهمیت توصیه های دینی، گرایش به این دستورات در بین خانم ها افزایش خواهد یافت.

 

وی اضافه کرد: فعالیت دستوری کارساز و اثر بخش نیست و موجب لجبازی و احساس ناامیدی می شود.

 

*اسلام و امیدواری در جامعه

 

دین اسلام که همواره با لحنی آرام، محبت و ایجاد دوستی بین خالق و مخلوق صحبت کرده، جامعه بشری را به حفظ امیدواری توصیه کرده و ناامیدی نیز نوعی گناه و رفتار ناپسند برشمرده است.

 

حجت الاسلام سید «جانمراد موسوی«، کارشناس مسائل مذهبی و دینی پیرامون این موضوع گفت: نباید بیان مباحث دینی موجب نارضایتی و بدبینی بین مردم و دین گریزی شود.

 

وی افزود: پیامبر مکرم اسلام بهترین مدل و الگو برای گسترش مباحث دینی هستند و تشکل های فرهنگی مهربانی و محبت را منظومه اصلی ترویج اصول دینی قرار دهند که اینگونه خیر و برکت به جامعه خواهد رسید.

 

کارشناس مسائل دینی و اعتقادی خاطرنشان کرد: رفتارهای نیکو و اخلاقمدارانه خیر و برکت را در جامعه توسعه خواهد داد و مردم به ویژه نسل جوان امیدوار خواهند شد.

 

*خوش رویی و بردباری ابزاری برای کار مدیران کانون ها

 

کانون های فرهنگی و هنری مساجد علاوه بر تبیین واقعیت ها با زبان خاص جوان پسند، با داشتن ظرفیت های ابزاری مثل امکانات، تجهیزات و برنامه های فراغتی، امید را برای افراد ایجاد می کنند اما خوش رویی و بردباری آن ها در برابر مشکلات و نوع رفتارهای برخی از افراد سهم مهمی برای گسترش امیدواری دارد.

 

امروز که ناامیدی ها زیاد شده اما زمینه های امیدواری زیاد است و جوانان و نوجوانان با عضویت و بهره گیری از ظرفیت کانون های فرهنگی و هنری مساجد، پیام امید و زندگی را از جامعه دریافت می کنند.

کد خبر 1065911

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha