ایفای نقش در تقویت حضور مردم و انتخاب اصلح بر دوش جامعه دانشگاهی است

حجت الاسلام میثم تارم گفت: ایفای نقش در تقویت حضور مردم و انتخاب اصلح از وظایفی است که بر دوش جامعه دانشگاهی است و باید در این راستا با عزمی همه جانبه اهتمام ورزد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، نشست وبیناری با حضور امام جمعه شهر جیرفت، اساتید و کادر آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی شهرستان جیرفت برگزار شد.


حجت الاسلام «میثم تارم» در این نشست، گفت: ما در آستانه یکی از مهمترین و یکی از ویژه ترین انتخابات پس از انقلاب اسلامی ایران قرار داریم.


امام جمعه جیرفت خاطرنشان کرد: دشمنان با تمام توان و با بکارگیری امپراطوری رسانه ای جهان استکبار و صهیونسیت ها و همچنین برخی کشورهای به ظاهر اسلامی سعی در کاهش مشارکت مردم ایران اسلامی در انتخابات دارند.


وی با بیان این مطلب که دنیای غرب مدعی آزادی و حقوق بشر است، ابراز کرد: دنیای غرب سعی در عدم مشارکت مردم ایران در انتخابات و تعیین سرنوشت شان را دارد و این امر عملا تلاشی بر خلاف دموکراسی و بیانگر پوچ بودن ادعای آنها است.


حجت الاسلام تارم اظهار کرد: دشمن پس از مسائل اقتصادی و بحران هایی که در سال های اخیر مردم ایران به ویژه در بحث تحریم ها با آنها مواجه بوده اند را با حساسیت این مسائل و میزان تاثیر آن در حضور مردم ایران اسلامی در انتخابات را تحلیل می‌کند.


 امام جمعه جیرفت بیان کرد: اکنون دشمن در حال تحلیل آن است که مردم ایران اسلامی در چله دوم انقلاب چقدر نسبت به آرمان های انقلاب شان حساس و پایبند هستند.


وی اضافه کرد: پیش بینی و تحلیل مجموع شرایط بیانگر مشارکت مطلوب مردم در انتخابات است چرا که مردم همواره ثابت کرده اند در مسائل مهم انقلابشان پای کار هستند و حساب انقلاب و نظام را جدا از سوء مدیریت ها و ناکارآمدی های برخی از مسئولین می‌دانند.


حجت الاسلام تارم تاکید کرد: ایفای نقش در تقویت حضور مردم و انتخاب اصلح از وظایفی است که بر دوش جامعه دانشگاهی است و باید در این راستا با عزمی همه جانبه اهتمام ورزد.


امام جمعه جیرفت تصریح کرد: اولین معیار در انتخاب اصلح بر اساس آموزه‌های دینی، ایمان عملی به تمامی اصول اسلامی است و غفلت از این مولفه موجب ترویج فساد، انحراف ها، رذایل اخلاقی و زیان جامعه اسلامی می شود.


وی ادامه داد: با کفایت و کارآمد بودن، دومین مولفه ای است که در انتخاب اصلح باید مدنظر قرار بگیرد و مدیریت جامعه باید تنها به فردی کارآمد و مومن سپرده شود.


حجت الاسلام تارم سومین شاخصه اصلح گزینی را عدالت‌خواهی و ترویج عملی عدالت در جامعه برشمرد و افزود: انقلاب اسلامی ایران، گامی برای استقرار عدالت در جامعه و اجرای احکام اسلامی است و برخورداری از عملکردی انقلابی و جهادی به عنوان چهارمین مولفه گزینش اصلح باید تبیین و تشریح شود.


امام جمعه جیرفت خاطرنشان کرد: بررسی ها بیانگر آن است که روحیه و عملکرد انقلابی از مهمترین رموز توفیقات جمهوری اسلامی ایران بوده است.

وی ابراز کرد: کار جهادی به معنای عبور کردن از موانع، موانع کوچک را بزرگ ندیدن و فراموش نکردن آرمان های امام (ره) و انقلاب اسلامی است.


حجت الاسلام تارم اضافه کرد: وجود باور به توانمندی‌های ملی و ظرفیت‌های عظیم و شگرف داخلی در نامزدهای انتخاباتی، دیگر مولفه ای است که باید مد نظر انتخاب کنندگان قرار بگیرد.


امام جمعه جیرفت تاکید کرد: علاج تحریم ها در بهره‌گیری از ظرفیت‌های ملی است که باید مد نظر قرار بگیرد.


وی عنوان کرد: اقدام در راستای تشکیل دولت جوان حزب الهی و انقلابی مهمترین اصلی است که پس از مشارکت حداکثری باید مورد توجه قرار بگیرد.


حجت الاسلام تارم بیان کرد: پالایشگاه ستاره خلیج فارس، صنعت هسته‌ای و موشکی، احداث سدهای عظیم و تولید واکسن کرونای ایرانی از دستاوردهای اعتماد به نسل جوان است.


امام جمعه جیرفت در خاتمه، گفت: علی رغم اهمیت خاص و فراگیر انتخابات ریاست‌جمهوری، نباید انتخابات شوراهای اسلامی رنگ باخته و کم اهمیت تلقی شود.

کد خبر 1065953

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha