افزایش ۱۶ درصدی مشترکین عمده و فوق عمده استان فارس از خطوط انتقال گاز

حسینی گفت: مشترکین عمده و فوق عمده استان فارس از خطوط انتقال گاز در سال ۹۹ بیش از هشت میلیارد و۷۲۶ میلیون و ۴۵۴ هزار مترمکعب برداشت داشته اند که نسبت به سال قبل ۱۶ درصد افزایش داشته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «غلامعباس حسینی»، امروز (سه شنبه 25 خرداد) از افزایش 10 درصدی گاز دریافتی از خطوط انتقال سراسری گاز در فارس خبر داد و در جمع خبرنگاران گفت: میزان گاز دریافتی شرکت گاز فارس از خطوط انتقال در سال گذشته 13 میلیارد و 621 میلیون و 695 هزار مترمکعب بوده که نسبت به سال ۹۸، بیش از 10 درصد افزایش داشته است.

مدیرعامل شرکت گاز فارس افزود: میزان گاز دریافتی سال 98 را 12 میلیارد و 348 میلیون و 256 هزار متر مکعب بود و بیشترین حجم مصرف گاز در استان مربوط به صنایع عمده و فوق عمده است.

وی اضافه کرد: مشترکین عمده و فوق عمده استان از خطوط انتقال گاز در سال 99 بیش از هشت میلیارد و726 میلیون و 454 هزار مترمکعب برداشت داشته اند که نسبت به سال قبل 16 درصد افزایش داشته است.

حسینی تاکید کرد: علت اصلی افزایش مصرف صنایع عمده و فوق عمده توسعه گازرسانی به واحدهای صنعتی و کارخانجات است و گاز طبیعی به عنوان انرژی اصلی تامین کننده سوخت کارخانجات، نقش مهمی در رفع موانع تولید در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری و تحقق شعار سال دارد.

مدیرعامل شرکت گاز فارس اعلام کرد: تعداد مشترکان گاز صنایع فوق عمده فارس 10 مشترک است و ۱۲ طرح گازرسانی به صنایع فوق عمده استان نیز در دست اجرا است.

حسینی تصریح کرد: در هفت سال‌ گذشته توسعه گازرسانی به صنایع موجب کاهش مصرف سوخت های آلاینده شده است و تاثیر بسزایی بر بهبود کیفیت هوا و کمک به محیط زیست دارد.

کد خبر 1065989

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha