مدت زمان برگزاری تجمعات انتخاباتی محدود شود

اصغر مکارم گفت: هر چند برخی تجمعات در زمان تبلیغات انتخاباتی غیرقابل اجتناب است اما آنچه در این زمینه بر آن تاکید داریم، محدود کردن زمان این تجمع ها و رعایت فاصله است و این که تا حد امکان از برگزاری تجمع در فضای سربسته خودداری شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، بعد از ظهر امروز ۲۵ خرداد جلسه شورای مدیران دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، مدیر کل امنیتی استانداری کرمان، مدیران و معاونان دانشگاه علوم پزشکی جیرفت و تعدادی از فرمانداران، فرماندهان نظامی و انتظامی، دادستان های شهرستان های جنوب کرمان برگزار شد.


«اصغر مکارم» در این جلسه، گفت: خرداد همواره یکی از ماه های سرنوشت ساز برای ملت ایران بوده است، علی‌رغم این که دشمن انرژی و توان خود را برای تضعیف نظام جمهوری اسلامی به کار گرفته اما نتوانسته توفیقی در این زمینه پیدا کند و ملت ایران همواره توانسته با اقتدار از این مرحله به عنوان یک تکلیف دینی سرافراز  بیرون بیاید.



رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت افزود: ملت ما در دوران دفاع مقدس با دست خالی توانست مشکلات بزرگ تر از مشکلات اقتصادی امروز را پشت سر بگذارد، ان شاءالله این سر بلندی ها و دستاوردهای بزرگ در این برهه تاریخی نیز تکرار می شود.


مکارم ضمن توصیه به خانواده بزرگ بهداشت و درمان جنوب کرمان برای ایفای نقش مهم و سرنوشت ساز خود با افزایش مشارکت در انتخابات در راستای نشان دادن اقتدار نظام جمهوری اسلامی به دنیا، خاطرنشان کرد: توصیه همه به مشارکت بالا در انتخابات به عنوان یک تکلیف دینی است اما با توجه به وضعیت ویژه بیماری کرونا در کشور رعایت نکات بهداشتی به ویژه رعایت فاصله اجتماعی در حفظ سلامت مردم ضروری است.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت بیان کرد: جنوب کرمان از یک ماه قبل تقریبا در اوج پیک بیماری قرار دارد اگر چه آمار ابتلا با توجه به جمعیت منطقه سیر صعودی شدیدی ندارد اما این وضعیت برای ما خوشایند نیست و بستری ها در مقایسه با یک ماه گذشته ۳ برابر افزایش یافته است.


وی ابراز کرد: هر چند برخی تجمع ها در زمان تبلیغات انتخاباتی غیرقابل اجتناب است اما آنچه در این زمینه بر آن تاکید داریم، محدود کردن زمان این تجمع ها و رعایت فاصله است و این که تا حد امکان از برگزاری تجمع در فضای سربسته خودداری شود.


مکارم اظهار کرد: متاسفانه علی رغم همه توصیه ها این نکات در بعضی تجمع ها رعایت نمی شود و عدم رعایت این نکات آمار بیماری کرونا در منطقه را بالا نگه داشته است پیش بینی ما برای این وضعیت پیش بینی خوبی نیست چرا که نتیجه خسران بزرگی از افزایش آمار بستری بیماران و مرگ و میر خواهد بود.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت ضمن درخواست از مسئولین محلی برای کمک به حوزه سلامت در کنترل بیماری کرونا، تصریح کرد: اصل مشارکت در انتخابات برای ما بسیار مهم است اما می‌توان هم مشارکت بالایی در انتخابات داشت و هم بهداشت را در راستای کنترل بیماری کرونا را رعایت کرد و رعایت این دستورالعمل ها به مردم و کاندیداها مرتبط است.


وی با بیان این که تجهیزات و فضاهای لازم برای ارائه خدمت به بیماران فراهم است و بخش چهارم کرونا در بیمارستان امام خمینی (ره) جیرفت راه‌اندازی شده است، عنوان کرد: در حال حاضر آنچه در مراکز درمانی منطقه می‌بینیم، سیر فزاینده بیماری است که می تواند با عدم رعایت دستورالعمل ها به ویژه در ایام انتخابات فزاینده تر نیز شود و اگر این وضعیت ادامه پیدا کند، قطعا امکانات مراکز درمانی پاسخ گو نیست.


اصغر مکارم اضافه کرد: مراکز درمانی تجهیزات لازم به ویژه در زمینه اکسیژن را دارند و کلیه بیمارستان های منطقه مجهز به اکسیژن ساز هستند اما به هر حال اگر این همه گیری بیماری شدت بیشتری پیدا کند، قطعا امکانات ما پاسخ گو نیست.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با اشاره به وضعیت قرمز اکثر شهرهای مناطق همجوار جنوب کرمان، خاطرنشان کرد: تاکنون ۳۴۱ مورد مرگ قطعی به دلیل کرونا در جنوب کرمان داریم که به نسبت جمعیت منطقه رقم بالایی نیست اما رسالت ما حفظ جان انسان ها است و یک مورد مرگ نیز زیاد است.


وی در خاتمه تصریح کرد: با فاکتور های متعدد توسعه بیماری شامل شرایط اقلیمی، وضعیت زندگی مردم در فضاهای سربسته و استفاده از وسایل سرمایشی، وضعیت قرمز استان های همجوار و ترددها و در کنار آن جلسات خانگی انتخاباتی، عزا و عروسی معضلی برای کنترل بیماری در منطقه مواجه هستیم و مسئولین باید تمهیداتی فراهم کنند تا ما بتوانیم وضعیت موجود را مدیریت کنیم.

کد خبر 1066274

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha