اختصاص پاداش ۲۰ درصدی به مشترکان کم مصرف برق در شیراز

احمدی گفت: به مشترکان برق شیراز که صرفه جویی ۱۰ درصدی در مصرف برق دارند، ۲۰ درصد مبلغ قبض پاداش تعلق می گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «سید باقر احمدی»، امروز (چهارشنبه 26 خرداد) با تاکید بر اهمیت صرفه جویی در مصرف برق در جمع خبرنگاران گفت: مشترکان با انجام چند راهکار ساده می توانند 10 تا 20 درصد  مصرف برق را کاهش دهند که صرفه جویی حاصل از اینکار برابر با راه اندازی یک نیروگاه مجازی با ظرفیتی بالغ بر 6 هزار مگاوات در کشور است.

مدیر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق شیراز افزود: به مشترکان برق شیراز که صرفه جویی 10 درصدی در مصرف برق دارند، 20 درصد مبلغ قبض پاداش تعلق می گیرد.

وی اضافه کرد: طی چند هفته اخیر و با اعمال تدابیری، شاهد پایداری برق مشترکان خصوصا در بخش های خانگی، تجاری و خدماتی بودیم.

مدیر روابط عمومی شرکت توزیع برق شیراز تاکید کرد: در بسیاری از مناطق و یا ماه های سال در تمام ساعات روز نیاز به استفاده از کولر آبی یا کولرهای گازی نیست به خصوص زمانی که می خواهیم فقط قسمتی از محیط را خنک کنیم پنکه گزینه مناسبی است  که مصرف کمی دارد.

احمدی ادامه داد: پنکه 80 وات، کولر آبی 600 وات و کولر گازی 2400 وات ساعت برق مصرف می کند و حتی در صورت استفاده از کولر می توان با درزگیری مناسب، استفاده از سایه بان، استفاده از دور کند و یا دمای آسایش 25 درجه، مصرف برق وسایل سرمایشی را به میزان قابل ملاحظه ای و حدود 50 درصد کاهش داد.

وی ادامه داد: استفاده از دور تند کولر آبی، افزایش حدود 2 برابری مصرف برق را به دنبال دارد و بعضی از مشترکان، دمای کولر گازی را روی کمترین میزان قرار می دهند، حال آنکه دمای آسایش 25 درجه بوده و اگر سیستم خنک کننده روی این دما تنظیم شده و مسیر خروج هوای خنک هم مسدود باشد، شرایط مطلوبی برای افراد ایجاد خواهد شد.

مدیر روابط عمومی شرکت توزیع برق شیراز گفت: قرار داشتن تلوزیون، لپ تاپ، مودم ها، اسپیکرها، مایکرو ویو و ... در حالت آماده به کار به معنای تداوم مصرف انرژی برق است و از شهروندان درخواست می کنیم زمانیک ه از یک دستگاه برقی به مدت طولانی استفاده نمی شود در گام اول دستگاه را خاموش و سپس آن را از مدار برق خارج کنند و یا در صورت تو کار بودن جریان برق، دستگاه برقی خود را به یک رابط وصل و از طریق رابط جریان برق را قطع کنند.

احمدی تاکید کرد: شارژرها وقتی در پریز برق باقی می مانند حتی وقتی هیچ وسیله برقی به آنها وصل نیست حدود نیم وات برق مصرف می کنند.

مدیر روابط عمومی شرکت توزیع برق شیراز با اشاره به باز و بسته کردن مکرر در یخچال عنوان کرد: باز و بسته کردن مکرر در یخچال و فریزر منجر به افزایش میزان مصرف برق می شود.

کد خبر 1066478

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha