مطالبات معلمان جوان گیلانی از رییس جمهور آینده

کریمی انتخاب وزیری با سابقه تدریس، توجه به دانشگاه فرهنگیان، جدب معلمان و اجرای سند تحول بنیادین را از مطالبات معلمان جوان گیلانی از رییس جمهور آینده دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «مسلم کریمی» امروز(چهارشنبه، ۲۶ خرداد) در جمع خبرنگاران از مطالبات معلمان از رییس جمهور آینده گفت و خواستار انتخاب وزیری با سابقه معلمی و تدریس در کلاس درس شد.

 

دبیر جمعیت فرهنگیان جوان گیلان با بیان اینکه وزیر آموزش و پرورش باید با معضلات و مشکلات مدارس آشنا بوده و دغدغه تعلیم و تربیت داشته باشد افزود: مدیریت در همه سطوح آموزش و پرورش از سطح کلان تا مدارس باید بر اساس شایسته سالاری باشد نه جناح‌بندی سیاسی.

 

وی با تاکید بر اینکه رییس جمهور موفق کسی است که طبق فرموده رهبر معظم انقلاب آموزش و پرورش را به عنوان نهاد مصرفی نگاه نکند تصریح کرد: وزیر آموزش و پرورش باید سند تحول بنیادین را به صورت کامل اجرا کند و مدرسه محوری را جزو برنامه‌های اصلی خود بداند.

 

کریمی خواستار توجه بیشتر به دانشگاه فرهنگیان شد و بیان کرد: این دانشگاه به‌عنوان مرکز ثقل نظام آموزش و پرورش کشور باید به دانشگاه برتر کشور تبدیل شود.

 

وی جذب معلمان و مسئله نیروهای ماده ۲۸، خرید خدمات و دانشگاه فرهنگیان را از دیگر مطالبات فرهنگیان از رییس جمهور آینده اعلام کرد و بیان داشت: جذب معلمان صرفاً از طریق دانشگاه فرهنگیان انجام شود تا داوطلبین با فراگیری مهارت های معلمی در دوران تحصیل، طبق سند تحول بنیادین دانش‌آموزانی تربیت کنند که مهارت‌های زندگی در جامعه و مهارت‌های گوناگون را کسب کرده باشند.

 

دبیر جمعیت فرهنگیان جوان گیلان ارتقاء کرامت و جایگاه معلم را از دیگر مطالبات که باید اولویت مهم آموزش و پرورش باشد، ذکر کرد و اظهارداشت: انتظار داریم تا اجرای سند تحول بنیادین به صورت کامل معلمان را به جایگاه اصلی خود برساند.

 

وی با اشاره به اهمیت نظام تعلیم و تربیت در جامعه خواستار توجه بیشتر رییس جمهور به وزیر آموزش و پرورش شد و تاکید کرد: باید در خصوص تبعیض نظام پرداخت‌ها که ذهن معلمان را درگیر کرده است، توجه ویژه شده و وزیر زبان گویای همکاران فرهنگی باشد.

کد خبر 1066509

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha