وزیر کشور پاسخگوی رسانه‌های خارجی می شود

رسانه های خارجی در آستانه برگزاری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری میهمان عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور می شوند تا وزیر کشور در کنفرانسی خبری پاسخگوی سوالات آنها در زمینه برگزاری انتخابات باشد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، امروز (چهارشنبه 26 خرداد) در آستانه برگزاری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، رسانه های خارجی میهمان عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور می شوند تا وزیر کشور در کنفرانسی خبری پاسخگوی سوالات آنها در زمینه برگزاری انتخابات باشد.

 

بنابراین گزارش، با وجود محدودیت سفرناشی از کرونا بیش از ۵۰۰ خبرنگار از ۲۲۶ رسانه خارجی سیزدهمین انتخابات ۱۴۰۰ کشورمان را پوشش می دهند. این رسانه‌ها از ۳۹ کشور جهان بوده وهماهنگی لازم برای ورود و فعالیت خبری آنها فراهم شد است که از این تعداد ۳۳۶ خبرنگار خارجی مقیم تهران هستند و همچنین برای بیش از ۱۶۰ خبرنگار خارجی روادید مطبوعاتی صادر شده است.

 

همچنین خبرنگارانی خارجی که پوشش انتخابات ۱۴۰۰ کشورمان را پوشش می‌دهند از امریکا، انگلیس، ایتالیا، بحرین، بلژیک، ترکیه، نروژ، سوئد و دانمارک، چین، روسیه، ژاپن، سوئیس، فرانسه، آلمان، اتریش، اسپانیا، استرالیا، هلند، قطر، کره جنوبی، کره شمالی، کانادا، کلمبیا، کویت، لبنان، لوکرامبورگیمن، پاکستان، نیجریه، آذربایجان، افغانستان، ارمنستان، قرقیزستان، عراق، عمان، امارات فلسطین، سوریه، و... هستند. ژاپن با ۲۵ خبرنگار و پس از آن فرانسه، قطر، ایتالیا و آمریکا، به‌ترتیب با ۲۴، ۱۸، ۱۵ و ۱۲ خبرنگار، دارای بیشترین خبرنگاران و عوامل خبری حاضر در این انتخابات خواهند بود.

 

این گزارش می افزاید: ورود خبرنگاران خارجی تنها با تست منفی کرونا میسر بوده است و ارائه کارت خبری و معرفی‌نامه برای فعالیت آن‌ها در سطح شهر‌ها و گفتگو با نامزدها، مردم و مسئولان و همچنین حضور مستقیم در ستاد انتخابات کشور از تسهیلات ارائه شده به خبرنگاران خارجی مقیم و غیر مقیم است. ارائه مجوز برای تهیه گزارش از حوزه‌های اخذ رای، مجوز ورود به شهرستان‌ها در صورت تقاضا برای پوشش خبری در روز‌های پیش و حین برگزاری انتخابات، از دیگر تسهیلات ارائه شده به خبرنگاران خارجی است.

کد خبر 1066512

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha