مردم اهل سنت گلستان آماده خلق حماسه دیگر در انتخابات/ علمای اهل سنت پشت رهبر را خالی نکردند

ائمه جمعه و جماعات و اساتید حوزه های علمیه اهل سنت در گلستان در بیانیه ای به حضور گسترده مردم اهل سنت گلستان در انتخابات تاکید کردند و خواستار پیگیری مطالبات اهل سنت از رئیس جمهور آینده شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، انتخابات مهمی پیش روی کشور است که مشارکت حداکثری در آن زمینه انتخاب شایسته ترین فرد را برای اداره کشور به مدت چهار سال فراهم می کند.

 

دشمنان برای کمرنگ کردن این انتخابات از هیچ تلاشی دریغ نمی کنند و در تلاش هستند که با شائبه انسجام ملت ایران برای دفاع از انقلاب اسلامی را بشکنند.

 

یکی از اقدامات دشمنان در روزهای پیشروی انتخابات ایجاد تردید و ناامیدی از آینده کشور به ویژه برای برادران و خواهران اهل تسنن است، رسانه های معاند نظام جمهوری اسلامی ایران در این روزها تلاش می کنند که نشان دهند انقلاب بستر مناسبی برای فعالیت های جامعه اهل تسنن فراهم نکرده است و با بزرگ نمایی برخی از مشکلات درصدد هستند که حس یاس و ناامیدی را در بین برادران و خواهران اهل تسنن به وجود بیاورد.

 

این اقدامات در حالی است که برای پیروزی انقلاب اسلامی خون هزاران شهید اهل تسنن و تشیع در هم تنیده شده و در دفاع مقدس نیز شاهد جانفشانی های برادران اهل تسنن بودیم.

 

*اعلام وفاداری ۲۰۰ عالم اهل سنت گلستان به مقام معظم رهبری و تاکید برمشارکت حداکثری در انتخابات

علمای اهل تسنن استان گلستان با درک این دسیسه های دشمنان با بصیرت و هوشمندی طوماری را برای مقام معظم رهبری نوشتند و در آن متعهد شدند که برادران اهل تسنن استان حضور و مشارکت حداکثری در انتخابات خواهند داشت.

 

یش از ۲۰۰ نفر از علمای اهل‌ سنت استان گلستان و ائمه جمعه و جماعات این استان با ارسال نامه‌ای به محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی بار دیگر بر حضور در انتخابات تأکید کردند و وفاداری و پایبندی خود را به انقلاب اسلامی، ولایت فقیه و آرمان‌های امام خمینی (ره) بیان داشتند.

 

ائمه جمعه و جماعات مدیران و مدرسان حوزه های علمیه اهل سنت نیز در بیانیه ای اعلام کردند که ضمن حضور خود در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی سال 1400 از تمامی مردم شریف کشور به ویژه  اهل تسنن برای حضور حداکثری در انتخابات پیش رو دعوت می کنیم.

 

در این بیانیه همچنین آمده است که همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند علاج دردهای مزمن امروز جامعه حضور در انتخابات است و ائمه جمعه و جماعات و اساتید اهل سنت استان گلستان نگارستان ایران با امضاء این نامه به رهبر عزیزمان ضمن اعلام وفاداری تاکید می کنیم مردم اهل سنت استان گلستان همانطور که در تاریخ انقلاب اسلامی با معمار کبیر انقلاب و اطاعت از فرامین حضرت عالی چهره درخشانی داشتند و دارند و با تقدیم شهدا به ویژه شهدای روحانی این استان و جانبازان پرافتخار و جضور فعال در تمامی عرصه های انقلاب تاکنون بیان می کنیم پیش از پیش مطیع رهنمودهای حضرت عالی بوده و در تحقق وحدت و یکپارچگی در بین مذاهب اسلامی می باشیم.

 

* انتظار صداقت و عدالت محوری از رئیس جمهور داریم

امام جمعه اهل سنت فراغی نیز تاکید کردند که از رئیس جمهور آینده انتظار داریم صداقت، عدالت محوری و تلاش برای بهبود شرایط اقتصادی را پیشه کند.

 

«آخوند محمد امین آدینه» تاکید  کرد: رئیس جمهور باید با نگاه یکسان از افراد شایسته اقوام و مذاهب ساکن در ایران اسلامی برای اداره امور کشور استفاده کند.

 

*حضور در انتخابات رای به انقلاب اسلامی است

همچنین مولوی «نعمت الله کاشانی»، امام جمعه اهل سنت محمودآباد گالیکش در جمع مردم آزادشهر با تأکید بر ضرورت شرکت در انتخابات گفت: اهل سنت از ابتدای انقلاب تاکنون همواره پشتیبان و در کنار برادران شیعه و حامی انقلاب اسلامی بوده است.

 

این عالم اهل سنت ادامه داد: در استان گلستان 4 هزار شهید وجود دارد  که 600 نفر از شهدای اهل تسنن هستند، اهل سنت در عرصه های مختلف از انقلاب دفاع کرد و یکی از عرصه های مهم عرصه انتخابات است در همه عرصه های انتخاباتی از ابتدای انقلاب تا امروز اهل سنت حضور گسترده ای داشتند و ان شا الله با مشارکت بالا در انتخابات 28 خرداد نیز شرکت می کنند.

 

امام جمعه اهل سنت محمودآباد گالیکش  ادامه داد: بزرگان اهل سنت و اندیشمندان و حقوقدانان شورای راهبردی و هم اندیشی از اقوام مختلف تشکیل شدند و با گفتگو با بزرگان مثل مولوی عبدالحمید به این اتفاق نظر رسیدند که در انتخابات مشارکت داشته و از داوطلب مد نظر خود حمایت کنند.

 

این عالم اهل سنت متذکر شد: اهل سنت خواسته های به حقی داشتند و در این کشور و مرز و بوم زندگی می کند و متاسفانه  در بسیاری از ادوار به وعده ها عمل نشده یا عمل به وعده ها ضعیف بوده است اهل سنت به بزرگان خود اعتقاد دارند و وقتی متعهد شدند به فرد خاصی رای بدهند قطعا در کنار هم ایست می کنند.

 

مولوی کاشانی متذکر شد: حضور در انتخابات رای به انقلاب اسلامی است و مقام معظم رهبری در سخنرانی گوهربار خود نیز به این مسئله تاکید کردند و فرمودند که دشمنان تحریم های کمرشنگی علیه جمهوری اسلامی ایران وضع شده ولی این مردم انقلاب کردند و با کمبود نان و آب و سختی های نظام را رها نمی کنند.

 

وی خاطرنشان کرد: در اهل سنت نیز درست از سهل انگاری شده و تبعیض هایی رو به رو هستیم که اهل سنت را ناراحت کرده ولی امیدواریم که رئیس جمهور آینده آرزو و دعای ما برآورده شود.

 

*دشمن مخالف عزت و پیشرفت ملت ایران هستند

«آخوند عبدالرزاق رهبر» از علمای برجسته اهل‌سنت در استان گلستان در آق‌قلا نیز به حضور حداکثری در انتخابات تاکید کرد.

 

این عالم برجسته اهل سنت گفت: دشمن مخالف عزت و پیشرفت ملت ایران هستند و هرچقدر حضورمان در انتخابات پرشورتر باشد، جواب قاطع‌تری به دشمنان و کسانی است که دوست ندارند بزرگی این کشور و ملت را ببینند خواهیم داد.

 

وی حضور حداکثری در انتخابات را یک تکلیف دینی و ملی برشمرد و یادآور شد: رهبر معظم انقلاب اسلامی به‌عنوان بزرگترین چهره تقریبی برای مسلمانان شیعه و سنی، حضور گسترده پای صندوق‌های رأی را یک تکلیف دانستند و ما نیز با اطاعت و پیروی از اولی‌الامرمان در انتخابات سرنوشت‌ساز 28 خرداد شرکت خواهیم کرد.

 

آخوند رهبر با بیان اینکه شیعه و سنی همواره دل‌ بسته انقلاب و مقام معظم رهبری هستند، افزود: ما باید در عمل هم ثابت کنیم و نشان بدهیم که بین مرید و مراد ارتباط کاملی وجود دارد.

 

وی به تفرقه افکنی دشمنان انقلاب اشاره کرد و گفت: صهیونیسم، آمریکا و انگلیس و همه دشمنان چشم به ملت ایران دوختند  که ببینند اطاعت ملت ایران از مقام معظم رهبری تا چه‌اندازه است،  ما در چنین شرایطی وظیفه داریم با شرکت در انتخابات جواب محکم و دندان ‌شکنی به مخالفان و آنهایی که در داخل و خارج در صدد صدمه زدن به نظام و انقلاب هستند بدهیم.

 

 

کد خبر 1066796

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha