شناسایی و سنددار کردن اراضی وقفی به تولید و سرمایه گذاری کمک می کند

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان اظهار کرد: شناسایی و سنددار کردن اراضی بلامنازع{وقفی} در شهرستان ها برای سرمایه گذاری از طریق موقوفات در دست اقدام است که در این راستا ۱۴۳ قطعه تفکیک شده در سیرجان به ارزش بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان وجود دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، حجت الاسلام علی جلالی، پنجشنبه(۲۷ خرداد) در ویژه برنامه«دستان آسمان» با اشاره به رویکرد اوقاف و امور خیریه نسبت به شعار سال گفت: مانع زدایی ها باید با به روز رسانی پروژه هایی که چند سال متوقف شده، اتفاق بیفتد.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان اظهار کرد: شناسایی و سنددار کردن اراضی بلامنازع{وقفی} در شهرستان ها برای سرمایه گذاری از طریق موقوفات در دست اقدام است که در این راستا ۱۴۳ قطعه تفکیک شده در سیرجان به ارزش بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان وجود دارد.

 

وی با بیان اینکه با همین ها می شود کار اقتصادی در راستای ارزش افزوده انجام داد؛ افزود: در شهرستان هایی که امکان سرمایه گذاری وجود دارد این اراضی شناسایی می شود تا در زمینه تولید، کاری انجام دهیم.

 

حجت الاسلام جلالی بیش از یک دوم استان کرمان را وقفی دانست و با بیان اینکه نماینده ولی فقیه در استان و استاندار هر یک تولیت بخشی از موقوفات استان را به عهده دارد؛ گفت: از این جهت تعامل خوبی در استان وجود دارد.

 

وی ادامه داد: بیش از ۱۰۰ مدرسه وقفی در استان نیز وجود دارد که از آموزش و پرورش خواستیم تا با استفاده از ظرفیت خود وضعیت وقفی آنان را روشن و اسناد مربوطه را تنظیم کند.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان با بیان اینکه برخی ادارات نیز وقفی هستند و ما با آنان نیز تعامل بین دستگاهی برقرار کردیم؛ افزود: صدور سند تک برگ برای موقوفات در سال گذشته بی سابقه بود.

 

حجت الاسلام یعقوبی، رییس اداره اوقاف و امور خیریه ماهان هم در این برنامه که از آستان شاه نعمت الله ولی پخش شد؛ گفت: ماهان ۴۵۰ موقوفه و ۲۰ بقعه دارد و عمده نیات موقوفات تعزیه و عزاداری است و برخی موقوفات که ۶۰۰ تا ۷۰۰ سال قدمت دارد الان نیت واقف را اجرا می کند.

کد خبر 1066802

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha