نماز جمعه فردا در ۲۵ پایگاه خراسان جنوبی اقامه می‌شود

گفت: آیین نماز جمعه فردا ۲۸ خردادماه، به‌جز شهر بیرجند، در ۲۵ نقطه دیگر استان اقامه می‌شود.

حجت الاسلام «حامد شاهبیگی» در گفتگو با خبرنگار شبستان در بیرجند گفت: براساس دستورالعمل‌های ابلاغی ستاد ملی کرونا می‌توان نماز جمعه را در سراسر استان با هر نوع رنگ‌بندی و رعایت محدودیت‌ها اقامه کرد، اما در مرکز استان این هفته نیز به دلیل نبود شرایط لازم برای رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار نخواهد شد.

 

مسئول شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خراسان جنوبی افزود: در حال حاضر برای یازدهمین هفته متوالی شرایط رعایت پروتکل‌های بهداشتی در بیرجند برای اقامه نماز جمعه وجود ندارد.

 

حجت الاسلام شاهبیگی ادامه داد: فاصله‌گذاری برای هر نفر در مکان‌های نماز جمعه چهار متر مربع باید در نظر گرفته شود و حداکثر زمان برگزاری نماز جمعه ۴۰ دقیقه خواهد بود.

 

وی با بیان اینکه همچون هفته‌های گذشته نماز جمعه در کمترین زمان ممکن همراه با تب‌سنجی عمومی در مبادی ورودی برگزار خواهد شد، گفت: استفاده از ماسک برای حضور در نماز جمعه اجباری است و سعی می‌شود تمام پروتکل‌های بهداشتی به دقت رعایت شود.

 

براساس آخرین رنگ‌بندی شهرستان‌ها که وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد، سه شهرستان این استان شامل بیرجند، قاینات و بشرویه در وضعیت نارنجی (پرخطر) هستند و هشت شهرستان دیگر شامل طبس، فردوس، سرایان، نهبندان، خوسف، درمیان، سربیشه و زیرکوه در وضعیت زرد (متوسط خطر) قرار دارند.

 

 

 

کد خبر 1066804

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha