بانوان، زمینه ساز نشاط سیاسی در عرصه انتخابات

بانوان به عنوان قشر تاثیرگذار در تمام صحنه ها از جمله انتخابات، آماده هستند تا در روز سرنوشت ساز کشور، تنور انتخابات را گرم و حضور در پای صندوق های رأی را پررنگ تر کنند.

خبرگزاری شبستان_ خراسان شمالی؛ بانوان نیمی از جمعیت هر جامعه را تشکیل می دهند و در خانواده و نیز جامعه، نقش ویژه ای در تصمیم گیری و پیشبرد اهداف دارند، بانوان در دهه های پیش و به برکت انقلاب، مجال بیشتری برای مشارکت در تصمیم گیری ها و مدیریت جامعه یافته اند.

 

بانوان در نقش مادر و یا همسر، نقش موثری در خانواده و در جامعه دارند، به طوری که کارشناسان می گویند تصمیم گیری و پیش بردن برنامه ها، در صورتی موفق است که از نهاد خانواده آغاز شود.

 

بانوان خراسان شمالی از قومیت های مختلف تُرک، فارس و ترکمن و بلوچ آماده اند تا در 28 خردادماه، بار دیگر حماسه رقم بزنند.

 

یک بانوی فعال فرهنگی در این باره گفت: بانوان به عنوان مادر و یا همسر، نقش تاثیرگذاری در آگاه سازی دارند و در عرصه انتخابات به عنوان رویداد مهم سیاسی، می توانند زمینه ساز شور سیاسی باشند.

 

«عباسی» اظهار داشت: مادران می توانند سبب ترغیب خانواده ها و به ویژه فرزندان رای اولی و به تبع آن سبب افزایش مشارکت در انتخابات شوند.

 

وی افزود: زنان جامعه ما در دوران دفاع مقدس با شهامت و ایثارگری، نقش خود را به خوبی ایفا کردند و پشتیبان نظام بوده اند، اکنون هم در عرصه دیگر آماده اند تا از آرمان های نظام انقلاب دفاع کنند.

 

عباسی تصریح کرد: دشمنان نظام با استفاده از هر حربه و ابزار تلاش دارند تا با ایجاد فضای ناامیدی در جامعه، مانع حضور مردم در انتخابات باشند و تلاش دارند تا حضور در پای صندوق ها کاهش یابد اما بانوان ما بار دیگر  تمام توطئه ها را نقش بر آب می کنند.

 

وی گفت: حضور حداکثری مردم در انتخابات، اگر مهم نبود دشمن برای کاهش حضور مردم در پای صندوق های رای تلاش نمی کرد، آنان دریافته اند که این حضور سبب تقویت نظام و انقلاب است از این رو از حضور مردم در صحنه هراس دارند.

 

 

بانوان خراسان شمالی در انتخابات حماسه دیگر خلق می کنند

 

مدیرکل دفتر امور بانوان استانداری خراسان شمالی هم گفت: با وجود تلاش دشمن برای حضور نیافتن مردم در پای صندوق های رای، اما بانوان به عنوان سفیران مشارکت زمینه مشارکت حداکثری و ایجاد حماسه سیاسی را فراهم می کنند.

 

«ملیحه یغمایی» بیان کرد: دشمن با سمپاشی ها علیه بانوان، تلاش دارد تا جامعه را ناامید کند اما زنان ما آگاه به مسائل سیاسی هستند.

 

وی افزود: جایگاه زنان در جامعه انقلابی، ارتقا یافته و اینکه بیش از ۵۵ درصد از ورودی ها به دانشگاه ها را دختران تشکیل می دهند و بیش از ۴۰ درصد از اعضای هیات علمی دانشگاه ها از بانوان هستند که نشان از توجه به این قشر است.

 

وی اضافه کرد: زنان در عرصه اقتصاد هم خوب وارد شده و  با اجرای مشاغل خانگی، نقش تاثیرگذار در درآمد خانواده ها دارند.

 

یغمایی گفت: در این استان جایگاه مدیریت بانوان هم مورد توجه بوده و اکنون ۱۰ درصد از دهیاران از بانوان هستند.

 

مدیرکل دفتر امور بانوان استانداری خراسان شمالی گفت: با وجود تلاش دشمن برای حضور نیافتن مردم در پای صندوق های رای اما بانوان به عنوان سفیران مشارکت زمینه مشارکت حداکثری و ایجاد حماسه سیاسی را فراهم می کنند.

 

 

نقش تاثیرگذار بانوان در انتخابات 

 

رییس ستاد انتخابات شهرستان بجنورد با بیان اینکه ۲۴۲ هزار نفر در این شهرستان واجد شرایط رای دادن هستند، بر نقش موثر بانوان در عرصه های مختلف از جمله عرصه انتخابات تاکید کرد.

 

«غلامرضا عوض زاده» اظهار داشت: ایران اسلامی، مترقی ترین قانون اساسی را دارد و ارکان حاکمیت به صورت مستقیم و یا غیرمستقیم با رای مردم انتخاب می شوند.

 

وی افزود: نمایندگان مجلس شورای اسلامی، نمایندگان پارلمان های محلی شهر و روستا با رای مستقیم مردم انتخاب می شوند و حتی رهبر با رای غیرمستقیم مردمی انتخاب می شود.

 

فرماندار شهرستان بجنورد اظهارداشت: حق انتخابات، موهبتی است که نظام اسلامی به مردم داده است، امید می رود مردم از این حق قانونی به خوبی استفاده کنند.

 

وی گفت: بدخواهان نظام با مایوس کردن مردم تلاش دارند تا حضور مردم در پای صندوق های رای کمرنگ باشد، این توطئه ها مختص این دوره از انتخابات نیست، در دوره های گذشته هم دشمن تلاش داشته تا مردم را از حضور در پای صندوق های رای دلسرد کند اما این توطئه ها همواره  شکست خورده است.

 

عوض زاده اظهار داشت: مشارکت مردم در انتخابات به نظام مشروعیت می بخشد و توطئه های دشمنان را خنثی می کند، و قدرت چانه زنی دپلماسی را افزایش می دهد.

 

فرماندار شهرستان بجنورد افزود: در این شهرستان تمهیدات برای برگزاری انتخابات خوب اندیشه شده است و مردم ما در 28 خردادماه با حضور خود، بار دیگر سبب مایوس شدن دشمن می شوند.

 

 

بانوان، زمینه ساز نشاط سیاسی 

 

فرمانده سپاه شهرستان بجنورد هم با اشاره به اینکه بانوان و مادران مسلمان از صدر اسلام تا کنون، نقش خود را به خوبی ایفا کرده و اسلام شاهد ایثارگری بانوان بوده است، گفت: در صدر اسلام، خدیجه کبری(س) تمام ثروت خود را صرف حمایت از اسلام کرد، حضرت زهرا(س) با شهادت طلبی از ولایت پشتیبانی کرد و نقش حضرت زینب (س) در زنده نگاه داشتن اسلام برای همه آشنا است.

 

سرهنگ «الهی راد» اظهارداشت: در دوران هشت سال دفاع مقدس هم بانوان ایران، در عرصه های مختلف ثابت کردند که کمتر از مردان نیستند و نقش آنان در تمام زمینه ها تاثیرگذار است.

 

وی بیان کرد: هرچند گرانی ها، تورم سبب گلایه مردم شده و دشمن تلاش دارد تا آن را مایه دلسردی مردم بسازد اما مردم ما همچنان ثابت و محکم از آرمان های نظام اسلامی حمایت و پشتیبانی می کنند.

 

وی افزود: در این زمینه بانوان به عنوان قشر تاثیرگذار می توانند بار دیگر زمینه ساز ایجاد شور و نشاط سیاسی و انتخاباتی باشند و خانواده و در نهایت جامعه را به حضور در پای صندوق های رای ترغیب کنند.

 

انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین  دوره شورای اسلامی شهر و روستا به همراه میاندوره ای پنجمین دوره انتخابات خبرگان رهبری ۲۸ خردادماه برگزار می شود.

 

 

 

کد خبر 1066859

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha