آمادگی بانک مرکزی برای پرداخت وجه خرید واکسن/۱۵ تیر؛ آخرین مهلت ارائه اظهارنامه صاحبان مشاغل

آمادگی صنعت برق برای تامین برق روز انتخابات، آمادگی بانک مرکزی برای پرداخت وجه خرید واکسن، ۱۵ تیر؛ آخرین مهلت ارائه اظهارنامه صاحبان مشاغل، سامانه ثبت فروش ریالی صادرات به سایر کشورها آغاز به کار کرد برخی از اخبار اقتصادی امروز شبستان است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، مهمترین اخبار اقتصادی امروز پنجشنبه ۲۷ خرداد شبستان به شرح زیر است:

اعلام شرایط فروش فوق العاده و پیش فروش یکساله محصولات زامیاد

فروش فوق العاده و پیش فروش یکساله ۴ محصول شرکت زامیاد که شامل نیسان تک سوز آپشنال، نیسان دوگانه سوز آپشنال، نیسان دیزل و پادرا پلاس است، از روز شنبه (۲۹ خرداد) آغاز می شود.

در فروش فوق العاده محصولات شرکت زامیاد زمان تحویل ۴ مدل خودرو یاد شده ۹۰ روز  و در پیش فروش یکساله زمان تحویل خودروها مهر و آبان سال جاری است.

بر اساس بخشنامه ابلاغ شده متقاضیان می توانند در یکی از روش های فروش و یا به صورت همزمان در دو طرح فروش فوق العاده و پیش فروش یکساله ثبت نام کنند و منعی برای خریداران لحاظ نشده است.

مشتریانی که در هر دو طرح ثبت نام می کنند، ابتدا در قرعه کشی فروش فوق العاده شرکت داده خواهند شد و اگر در قرعه کشی در لیست منتخبین قرار گیرند دیگر در فروش یکساله محصولات زامیاد شرکت داده نخواهند شد.

گفتنی است، شروع ثبت نام برای محصولات شرکت زامیاد (نیسان تک سوز آپشنال، نیسان دوگانه سوز آپشنال، نیسان دیزل و پادرا پلاس) از روز شنبه ۲۹ خرداد ساعت ۱۰ صبح به مدت سه روز و به صورت ۲۴ ساعته است.

 

آمادگی بانک مرکزی برای پرداخت وجه خرید واکسن

روابط عمومی بانک مرکزی در پیامی توییتری نوشت: ‏سخت‌ترین مرحله برای واردات کالاها در شرایط تحریم حداکثری، چگونگی پرداخت وجه آن است. با تلاش و پیگیری شبانه روزی همکاران بانک مرکزی و سیستم بانکی در دور زدن تحریم ها، امروز دو میلیون دوز واکسن کرونا وارد کشور شد.
بانک مرکزی در این پیام اعلام کرد برای پرداخت وجه هر مقدار واکسن مورد نیاز آمادگی دارد.

در چهارمین مرحله از ورود واکسن کرونا به ایران، صبح امروز پنجشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۰، دو میلیون دز واکسن برای توزیع به تهران رسید و تحویل مقامات وزارت بهداشت شد.

تاکنون چهار میلیون و ۳۶۴ هزار و ۲۲۸ نفردوز اول واکسن کرونا و ۸۷۸ هزارو ۶۹۴ نفر نیز دوز دوم را تزریق کرده و واکسینه شده اند.

مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به پنج میلیون و ۲۴۲هزارو ۹۲۲ دوز رسید.

 

آمادگی صنعت برق برای تامین برق روز انتخابات

با نزدیک شدن به روز برگزاری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بخش ها و سازمان های مختلف خود را برای برگزاری یکی از بزرگترین رخدادهای سیاسی کشور آماده می کنند در این راستا صنعت آب و برق نیز از آمادگی بالایی برای تامین برق و آب در روز انتخابات برخوردار است.

 

بنا به گفته رضا ارکانیان، وزیر نیرو در حاشیه بازدید از ستاد فرماندهی صنعت برق انشاالله در فردا که روز انتخابات است بتوان با آرامش بیشتر به ارائه خدمت برای تامین آب و برق مورد نیاز پرداخت و مشکلی ایجاد نشود.  یکی از اصلی ترین واحدها در این باره واحدهای ارتباطی کشور هستند که نقش مهمی در ارتباط مراکز برق سراسر کشور دارند که از تلاش آنها قدردانی می شود.

 

این در حالی است که چندی پیش مصطفی رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق اعلام کرده بود که پرسنل صنعت برق در نیروگاه‌ها، شرکت‌های برق منطقه‌ای و توزیع به طور کامل در روز برگزاری انتخابات (روز ۲۸ خرداد) آماده باش خواهند بود.  ۳۰ هزار نفر از پرسنل صنعت برق در کشیک و آماده باش خواهند بود و اکیپ‌های عملیاتی برق تا پایان شمارش آرا در آماده باش خواهند بود و با وزارت کشور برای اعلام آدرس شعب اخذ رای هماهنگی شده است و اکیپ‌های عملیاتی برق به منظور رسیدگی به هر نوع مشکل فنی احتمالی در مکان‌های معرفی شده حضور خواهند داشت.

 

سامانه ثبت فروش ریالی صادرات به سایر کشورها آغاز به کار کرد

سامانه ثبت فروش ریالی برای صادرات به سایر کشورها  در بازه زمانی ۲۲ فروردین تا ۱۶ مرداد   ۹۷ آغاز به کار کرد. صادرکنندگانی که در بازه زمانی ۲۲ فروردین ۹۷ تا ۱۶ مرداد ۹۷ به سایر کشورها، غیر از عراق و افغانستان، فروش ریالی داشته‌اند، می‌توانند نسبت به ثبت اولیه اطلاعات کوتاژهای صادراتی خود در سامانه جامع تجارت اقدام کرده و همزمان مدارک و مستندات مربوط به فروش ریالی خود را به دبیرخانه کمیته اقدام ارزی مستقر در دفتر توسعه خدمات بازرگانی ارائه دهند. پس از انجام فرآیند تایید کمیته اقدام ارزی و متناسب با ثبت صورت گرفته، تعهدات ارزی این گروه از صادرکنندگان رفع خواهد شد.

 

بنابراین گزارش، صادرکنندگانی که بر اساس فراخوان دبیرخانه کمیته اقدام ارزی، مدارک و مستتدات مربوط به دلایل فروش ریالی به سایر کشورها را در بازه زمانی یاد شده به سازمان توسعه تجارت ایران تحویل داده‌اند نیز موظف به ثبت اطلاعات خود در سامانه جامع تجارت هستند. همچنین با توجه به اهمیت موضوع و از آنجا که مفهوم صادرات با پول ملی هر کشور بر اساس قواعد تجارت بین‌الملل پذیرفته نیست، ثبت اطلاعات در سامانه جامع تجارت به معنای رفع تعهدات ارزی نبوده و پس از بررسی و تایید کمیته اقدام ارزی و صرفا در خصوص فروش ریالی در بازه زمانی ۲۲ فروردین ۹۷ لغایت ۱۶ مرداد ۹۷ رفع تعهدات ارزی این دسته از صادرکنندگان انجام خواهد شد.

 

۱۵ تیر؛ آخرین مهلت ارائه اظهارنامه صاحبان مشاغل

مهلت ارائه اظهارنامه مالیاتی و ارسال فرم تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم تا ۱۵ تیر ۱۴۰۰ تمدید شد. این تمدید مهلت بنا به درخواست اتاق اصناف ایران و تصویب ستاد ملی مدیریت کرونا، صورت گرفته است.

 

بنابراین گزارش و به گفته امیدعلی پارسا رئیس کل سازمان امورمالیاتی کشور صاحبان مشاغل تا ۱۵ تیرماه فرصت دارند ضمن مراجعه به سایت سازمان امورمالیاتی کشور به نشانی www.intamedia.ir نسبت به ارائه اظهارنامه مالیاتی و یا ارسال فرم تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم اقدام نموده و از تسهیلات و معافیت‌های قانونی بهره‌مند گردند.

 

هر گرم طلای ۱۸ عیار به مبلغ یک میلیون و۷۲ هزار تومان معامله می‌شود

امروز (۲۷ خرداد ۱۴۰۰) قیمت هر قطعه سکه طرح جدید به  ۱۰  میلیون و ۷۰۰ هزار تومان رسید، نیم سکه ۵ میلیون و ۸۰۰ هزار  تومان، ربع سکه ۳ میلیون  و ۷۲۰ هزار  تومان و سکه یک گرمی ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار   تومان است. همچنین قیمت هر اونس طلا در بازار‌های جهانی  به یک هزار و ۸۱۵ دلار  رسید و هر گرم طلای ۱۸ عیار به مبلغ  یک میلیون و۷۲ هزار تومان معامله می‌شود.

 

بنابراین گزارش، بر اساس نرخ  صرافی ملی ایران  امروز (۲۷ خرداد  ۱۴۰۰) هر دلار آمریکا به قیمت ۲۳ هزار و۶۲۷  تومان  رسید و هر اسکناس یورو نیز به مبلغ ۲۸ هزار و ۶۷۲ تومان فروخته شده است.

 

همچنین بانک مرکزی نرخ رسمی ۴۶ ارز را برای امروز اعلام کرد که براساس آن بهای ۱۸ ارز نسبت به روز گذشته کاهش و نرخ ۱۷ ارز افزایش یافت. همچنین نرخ ۱۱ ارز ثابت ماند. بر اساس اعلام بانک مرکزی هر دلار آمریکا برای امروز (پنجشنبه بیستم و هفتم خردادماه ۱۴۰۰) بدون تغییر نسبت به روز گذشته ۴۲ هزار ریال قیمت خورد. همچنین پوند انگلیس ۵۹ هزار و ۲۶۰ ریال و یورو ۵۰ هزار و ۸۹۳ ریال ارزش‌گذاری شد.    امروز هر فرانک سوئیس ۴۶ هزار و ۷۳۲ ریال، کرون سوئد پنج‌هزار و ۲۵ ریال، کرون نروژ پنج‌هزار و ۱۸ ریال، کرون دانمارک ۶ هزار و ۸۴۴ ریال، روپیه هند ۵۷۳ ریال، درهم امارات متحده عربی ۱۱ هزار و ۴۳۷ ریال، دینار کویت ۱۳۹ هزار و ۵۶۷ ریال، یکصد روپیه پاکستان ۲۶ هزار و ۷۱۰ ریال، یکصد ین ژاپن ۳۸ هزار و ۲۲۶ ریال، دلار هنگ‌کنگ پنج‌هزار و ۴۱۱ ریال و ریال عمان ۱۰۹ هزار و ۲۳۴ ریال ارزش‌گذاری شد.

 

همچنین، هر دلار کانادا ۳۴ هزار و ۵۲۱ ریال، دلار نیوزیلند ۳۰ هزار و ۴ ریال، راند آفریقای جنوبی سه‌هزار و ۶۶ ریال، لیر ترکیه چهار هزار و ۹۲۷ ریال، روبل روسیه ۵۸۶ ریال، ریال قطر ۱۱ هزار و ۵۳۹ ریال، یکصد دینار عراق ۲‌هزار و ۸۷۹ ریال، لیر سوریه ۳۴ ریال، دلار استرالیا ۳۲ هزار و ۳۸۶ ریال، ریال سعودی ۱۱ هزار و ۲۰۱ ریال، دینار بحرین ۱۱۱ هزار و ۷۰۳ ریال، دلار سنگاپور ۳۱ هزار و ۶۶۹ ریال، یکصد تاکای بنگلادش ۴۹ هزار و ۵۲۵ ریال، ۱۰ روپیه سریلانکا ۲‌هزار و ۱۱۶ ریال، کیات میانمار ۲۶ ریال، یکصد روپیه نپال ۳۵ هزار و ۶۳۶ ریال، یکصد درام ارمنستان هشت‌هزار و ۱۷۶ و دینار لیبی ۹ هزار و ۴۰۷ ریال تعیین شد.

 

امروز در تابلوی بانک مرکزی هر یوان چین ۶ هزار و ۵۶۵ ریال، یکصد بات تایلند ۱۳۴ هزار و ۷۴۴ ریال، رینگیت مالزی ۱۰ هزار و ۲۰۰ ریال، یک‌هزار وون کره‌جنوبی ۳۷ هزار و ۵۴۳ ریال، دینار اردن ۵۹ هزار و ۲۳۹ ریال، یکصد تنگه قزاقستان ۹ هزار و ۸۴۷ ریال، هر لاری گرجستان ۱۳ هزار و ۲۷۳ ریال، یک‌هزار روپیه اندونزی ۲‌هزار و ۹۴۹ ریال، افغانی افغانستان ۵۳۶ ریال، روبل جدید بلاروس ۱۶ هزار و ۸۵۰ ریال، منات آذربایجان ۲۴ هزار و ۷۲۱ ریال، یکصد پزوی فیلیپین ۸۷ هزار و ۲۴۳ ریال، سامانی تاجیکستان سه‌هزار و ۶۸۴ ریال و منات جدید ترکمنستان ۱۲ هزار و ۲۲ ریال قیمت خورد.

 

 

کد خبر 1066954

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha