جشن تکلیف سیاسی ۱۶ هزار رای اولی ها در پای صندوق های رای

امروز ۲۸ خرداد رای اولی های خراسان جنوبی با حضور با شکوه خود در پای صندوق های اخذ رای با لبیک گفتن به فرمان رهبر عزیزشان برگ زرینی از تاریخ ساسی ایران اسلامی را رقم زدند.

خبرگزاری شبستان- خراسان جنوبی؛ امروز 28 خرداد یکی از بزرگترین اتفاقات سیاسی ایران اسلامی در حال رخ دادن است و مردم ایران عزیز علی رغم وجود همه مشلات و تحریم ها و گرانی ها به میدان انتخابات آمدند و نگذاشتند دشمن خیال باطل بکند.

 

در هر شعبه ای از مراکز اخذ رای که پا می گذاریم مشاهده می کنیم که اقشار مختلفی از مردم از جمله فرهنگی، بازنشسته، جوانان و کارمند به پای صندوق های رای آمده اند تا سرنوشت چهار سال آینده خود را تعیین کنند و به جبران اشتباهات گذشته بپردازند.

 

رای اولی ها یکی از مهم ترین گروه هایی هستند که در انتخابات 28 خرداد حضور دارند و می خواهند امروز بزرگترین اتفاق سیاسی زندگی خود را رقم بزنند و جشن تکلیف سیاسی خود را برگزار کنند و نقش و جایگاه خود در کشور را به رخ جهانیان بکشانند.

 

*28 خرداد 1400 روز برگزاری جشن تکلیف سیاسی رای اولی ها

امروز رای اولی ها دارای رای پرقدرت اند و رای پر قدرت فراتر از یک رای است چون هم متعصب و هم رای ساز است و اگر موتورشان روشن شود قدرت اثرگذاری و موج آفرینی بیشتری دارند و اگر به ظرفیت رای اولی ها واقف باشیم و این استعدادهای درونی را زنده کنیم، قدرت برانگیختگی اجتماعی شان شورانگیز است.

 

رای اولی ها مهم ترین تصمیم سازان در آینده کشور هستند و حضورشان در انتخابات 1400 نه تنها در ذهن تک تک آنان برای همیشه ماندگار خواهد ماند بلکه نتیجه و ثمره این انتخاب نو دوره ای چهار ساله را در تاریخ ایران اسلامی ثبت و ضبط خواهد کرد.

 

امروز رای اولی ها شور و شوق برگزاری جشن تکلیف سیاسی خود را دارند و پس از چندین ماه بررسی و مطالعه امروز به میدان آمدند تا گزینه سرنوشت ساز خود را از مسیر صندوق های رای راهی کرسی های تصمیم ساز کشور کنند.

 

رئیس ستاد انتخابات کشور طی هفته های گذشته آمار رأی‌اولی‌ها را یک میلیون و 392 هزار و 148 نفر اعلام کرد و بر اساس گفته مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی بیش از ۱۶ هزار رای اولی امروز به پای صندوق های اخذ رای در این استان آمده اند.

 

*انتخابات تکلیف شرعی و قانونی همه مردم به خصوص رای اولی ها

در ساعات ابتدایی صبح امروز 28 خرداد به یکی از شعب اخذ رای در خیابان معلم بیرجند رفتیم و با حضور تعدادی از رای اولی های بیرجندی رو به رو شدیم و به گفتگو با آنان پرداختیم و در این میان «سعید» 19 ساله در گفتگو با خبرنگار شبستان گفت: من یک رای اولی هستم و اولين‌بار است كه رأي خود را در صندوق می ‌اندازم اما اين زيباترين خاطره زندگی ‌ام خواهد بود.

 

این دانشجوی بیرجندی در ادامه بیان کرد: من اولين نفری نيستم كه در بين دوستانم برای رای دادن پيش‌قدم شده‌ام و مطمئن هستم كه آخرين نفر نیز نخواهم بود و امیدوارم همه مردم به خصوص رای اولی ها به فرمان مقام معظم رهبری لبیک بگویند و به پای صندوق های اخذ رای بیایند.

 

وی در خصوص علت حضورش در ساعات ابتدایی رای گیری در شعبه اخذ رای گفت: شرکت در انتخابات یک تکلیف شرعی و قانونی است و چه خوب است که رای خود را در همان ابتدا به صندوق بیاندازیم تا این تکلیف از گردن ما برداشته شود.

 

سعید به حس و حالش در زمینه شرکت در انتخابات اشاره کرد و افزود: خیلی خوشحال هستم که می توانم در بزرگترین رویداد سیاسی کشورم نقشی ایفا کنم و اینکه رای من در تعیین سرنوشت یک ملت تاثیرگذار است باعث می شود که احساس مسئولیت در زمینه انتخاب آگاهانه داشته باشم.

 

*لزوم حضور بصیرت گونه رای اولی ها در پای صندوق های اخذ رای

کمی آن طرف تر دختری با چادر مشکی خود شناسنامه به دست ایستاده بود و صفحه خالی و بدون مهر شناسنامه خود را نشان می داد که حاکی از رای اولی بودنش بود. به سراغش رفتیم «فاطمه» ۱۸ ساله در گفتگو با خبرنگار شبستان گفت: من یک رای اولی هستم و اولین رای من زیباترین تصمیم زندگی ام خواهد بود.

 

دانشجوی بیرجندی با بیان اینکه مهم بودن نظر و رای من برای یک کشور حس بسیار شیرینی است، افزود: برای اولین بار است که در جامعه سیاسی کشورم می توانم نقشی داشته باشم و خوشحال هستم که برای اولین بار بر صحنه افتخارآفرین نمایش اراده ها قدم می گذارم.

 

وی با بیان اینکه انتخاب آگاهانه و شرکت در انتخابات وظیفه همه مردم به خصوص رای اولی ها است، افزود: رای اولی های امروزی با آگاهی در مورد نامزدها به میدان می آیند و رای خود را به صندوق می اندازند و این نشان دهنده شکل گیری بصیرت بین جوانان است.

 

فاطمه خانم در گفت: مشکلات بسیاری در کشورمان وجود دارد اما این دلیل نمی شود که تکلیف شرعی و قانونی خود را ادا نکنیم و اگر واقعا به دنبال راه حلی برای این مشکلات هستند باید به میدان انتخابات بیایند و سرنوشت 4 ساله خود را به فردی کارآمد و فسادستیز و مدبر بدهند.

 

*لبیک رای اولی ها به فرمان مقام معظم رهبری جهت حضور در انتخابات

به یکی دیگر از شعب اخذ رای در محله غفاری بیرجند و با حضور مردم وطن دوست بیرجندی در پای صندوق های اخذ رای مواجه شدیم و در کناری دخترانی آراسته به پوشش اسلامی در کنار یکدیگر مشغول صحبت بودند و به میانشان رفتیم و «فرشته» 18 ساله در گفتگو با خبرنگار شبستان گفت: من یک رای اولی هستم و این موضوع نشان دهنده کامل شدن من به دیگران است.

 

وی با بیان اینکه با گام‌های استوار اولين نظرم را با افتخار به صندوق‌های رأی می سپارم، افزود: من امروز اولین گام محکم و استوار خود را برای تعیین سرنوشت کشورم با دانش و آگاهی بر می دارم و امیدوارم رای من بتواند درختی همیشه بهار را برای کشورم به ارمغان بیاورد.

 

این رای اولی بیرجندی با تاکید بر اینکه رای من سنگی به سمت سینه دشمن خواهد بود، ادامه داد: دشمنان در فضای مجازی بسیار تلاش کردند تا مردم به خصوص رای اولی ها را از حضور در انتخابات به دلیل مشکلات موجود در کشور منصرف کنند اما مردم ایران هیچ گاه مشکلات را به پای نظام نمی نویسند و به فرمان رهبرشان لبیک می گویند.

 

وی در ادامه بیان کرد: من به عنوان یک رای اولی به دشمنان انقلاب اسلامی می گویم که دست از سر این ملت بردارید و بدانید و آگاه باشید که جوانان ایرانی هیچ گاه پشت رهبرشان را خالی نمی کنند و برای حمایت از این انقلاب در تمامی صحنه ها حضوری باشکوه خواهند داشت.

 

*نقش مهم رای اولی ها در ناامید کردن دشمنان انقلاب اسلامی

یکی دیگر از این دختران رای اولی به نام «سمیه» که 18سال سن داشت در گفتگو با خبرنگار شبستان گفت: اکنون که برای اولین بار در انتخابات حضور پیدا کرده ام حس اعتماد به‌نفس‌ می ‌كنم وقتی می دانم حضور من هم ستودنی است.

 

وی با بیان اینکه ما رأی اولی ها شكوه اين انتخابات را چندین برابر می کنیم، افزود: اين اولين باری است كه‌ می توانم خود را در سرنوشت مملكتی كه از آنِ من است سهيم كنم و انديشه ام را در برگه رأی نمايان سازم.

 

سمیه با اشاره به اینکه رای اولی ها از این فرصت به بهترین نحو استفاده کنند، گفت: امروز مردم ایران به خصوص رای اولی ها می توانند با حضور حداکثری در انتخابات و انتخاب فرد اصلح بزرگترین ناامیدی را در دل دشمنان ایجاد کنند.

 

وی در پایان عنوان کرد: ما رای اولی ها با شرکت در انتخابات می توانیم دست همه بیگانگان و دشمنانی که برای سرنوشت کشور نقشه کشیده اند را خُرد کنیم.

 

«محمدعلی واقعی» گفت: این انتخابات یک جشن ملی است و انتظار می رود حضور پرشور و ‌پرنشاطی همراه خانواده‌ها پای صندوق رأی داشته باشید.

 

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با تأکید اهمیت مشارکت حداکثری در انتخابات، گفت: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تحریم ظالمانه و توطئه های دشمن وجود داشته اما این موجب نشده که جوانان غیور این مرز و بوم از پای بنشینند و حاصل این تلاش ها نیز کسب دستاوردهای بزرگی در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.


وی افزود: در دوران دفاع مقدس جوانانی که حتی بلوغ سیاسی را تجربه نکردند اما با ایثار و از خودگذشتگی برای امنیت ایران اسلامی به شهادت رسیدند.

 

واقعی با اشاره به اینکه ادامه راه شهدا و ادای دین به آنها حضور پرشور و بانشاط در پای صندوق های رأی و انتخاب آگاهانه است، بیان کرد: امروز پرچم شهدا به دست شما رأی اولی ها رسیده و قرار است آینده سازان این کشور باشید.

 

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب بر جوانان و نقش آنها در تمدن سازی اسلامی تأکید فرمودند، ادامه داد: بنابراین می یابد شما جوانان در تمام فعالیت ها و عرصه ها حضوری پررنگ، مقتدرانه و آگاهانه داشته باشید.

 

وی با اشاره به اینکه دشمن با تبلیغات می خواهد ما نمی توانیم را در جامعه القا کند اما اینگونه نیست و ایران اسلامی در بسیاری از عرصه ها دارای رتبه های برتر جهانی است، گفت: شما باید تمام تلاش و همت خود را با ابتدایی ترین کار در بلوغ سیاسی که رأی دادن است انجام دهید و دیگران را نیز ترغیب و دعوت به مشارکت در انتخابات کنید.

 

 

 

کد خبر 1066984

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha