نگاهی بر هفت روز تبلیغات کاندیداهای شورای شهر انزلی

امروز پس از هفت روز پر تب و تاب تبلیغاتی انزلی روز آرامی را پشت سر گذاشت و مردم در حال بررسی و مقایسه کاندیدای مختلف هستند.

خبرگزاری شبستان_ انزلی، فعالیت تبلیغاتی سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری، ششمین انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و میان دوره‌ای مجلس ۱۴۰۰ به اتمام رسید و در این روزها مردم با حضور در ستادهای تبلیغاتی معادلات و پیش بینی های رسانه های بیگانه را برهم زدند.

 

جای جای شهر از در و دیوار و منازل مسکونی تا نرده های پل انزلی پر بود از بنر ها و پوستر های تبلیغاتی و کاندیدا علاوه بر روشهای سنتی به شیوه های تبلیغی متفاوتی برای جلب آرای عمومی روی آوردند. ستادهایی که با آتش بازی و برگزاری نمایش طنز و اجرای موسیقی زنده بدنبال جذب مردم و رهگذران در ستادهای تبلیغاتی خود بودند.

 

میثم اسدی شهروند اهل انزلی در خصوص روشهای تبلیغاتی برخی کاندیدا می گوید: یکی پخش موسیقی زنده دارد و دیگری در پیاده رو مراسم سخنرانی برگزار کرده و محل عبور مردم را در اشغال خود گرفته و تردد را سخت کرده است.

 

وی ادامه می دهد: کاندیداهایی که برای مطالبه حق و حقوق شهروندی نماینده مردم در شورای شهر و روستا خواهد بود باید به ابتدایی ترین حق مردم احترام بگذارد.

 

سینا اویسی هم معتقد است: با اینکه بارها از سوی مسئولان تاکید شده کاندیدا بر روی اماکن عمومی مانند پل ها و...پوستر نچسبانند اما همچنان این عمل از سوی برخی انجام شد.

 

اگر چه کاندیداها با شیوه های مختلف تبلیغاتی تلاش داشتند مخاطب بیشتری را به ستادهای انتخاباتی خود جذب کنند و از سایر رقبا پیشی گیرند اما گاه این عمل آنها بدون توجه به حقوق شهروندی انجام شد.

 

*ائتلاف هایی نو در انزلی 

در انتخابات 1400 شهرستان بندرانزلی 72 نفر نامزد انتخابات شورای شهر بودند که سعی کردند از تجارب موفق سال های گذشته استفاده کنند و ائتلافهای سه تا پنج نفره ای تشکیل دادند تا بتوانند بر کرسی شورای شهر تکیه زنند.

 

ائتلاف هایی با اسامی گام دوم تغییر برای تحول،در امتداد خدمت، اتحاد و همبستگی انزلی، فرزندان متخصص انزلی و برخی دیگر بعنوان کاندیدای مستقل قدم به میدان گذاشتند و بعضی دیگر خود را از حامیان طرفدار یک کاندیدای ریاست جمهوری معرفی کردند. ائتلاف هایی متشکل از سلایق سیاسی مختلف با هدف پیروزی در انتخابات پیش رو.

 

مینو شیری نگاه مثبتی به این ائتلاف ها ندارد و می گوید: در دوره پیش مردم به ائتلافی رای دادند که بعدها از هم گسسته شد .

 

او ادامه می دهد: تاریخ نشان داد اکثر این ائتلاف ها عاقبت خوشی ندارند و اعضاء پس از ورود به شورا عهد و پیمان می شکنند.

 

*رعایت پروتکل های بهداشتی در ستادهای انتخاباتی

اولین باری که در کشور بطور رسمی اعلام شد بیماری کرونا در ایران شیوع پیدا کرده دوم اسفند سال ۹۸ بود روز برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی که تاثیر منفی بر حضور مردم در پای صندوق های رای داشت. حال پس از گذشت تقرییا دوسال از این همه گیری و دعوت حاکمیت از مردم برای رعایت پروتکل های بهداشتی و واکسیناسیون گروهای پر خطر جامعه، متاسفانه در این روزها در ستادهای انتخاباتی توجه به این امر کمرنگ بود.

 

مردمی که به جهت نسبت های فامیلی،  دوستی و آشنایی و ... مدت زمان بیشتری را در این ستادها گذراندند و توجهی به پروتکل های بهداشتی نداشتند.

 

یک شهروند اهل انزلی در خصوص این میتینگ های شبانه می گوید: در کمال تاسف این روزها مردم نسبت به استفاده از ماسک، رعایت فاصله گذاری اجتماعی، پرهیز از دست دادن، روبوسی و بغل کردن و ... بی توجه بودند.

 

آرزو ایمانی ادامه می دهد: رعایت پروتکل های بهداشتی در این روزهای پر تب و تاب انتخابات باید بیش از سایر روزها مورد تاکید قرار می گرفت که متاسفانه انجام نشد.

 

او اضافه می کند: در انتخابات حتما شرکت می کنم و به مردم هم توصیه می کنم در انتخابات شرکت کنند اما رعایت پروتکل های بهداشتی را نباید از یاد برد.

 

برخلاف تبلیغات رسانه ای گسترده ای که بنگاه های اطلاع رسانی دنیا پیرامون انتخابات 1400 داشتند، مردم انزلی با شرکت در ستادهای انتخاباتی برنامه های کاندیدای مورد نظر خود را شنیدند و فردا در این انتخابات حضوری پر شور خواهد داشت.

کد خبر 1066999

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha