صندوق رای، صندوق عزت، شرافت، قدرت و امنیت است

امام جمعه یاسوج ضمن تشکر از حضور باشکوه مردم مردم که با عشق و علاقه وافر به کشور، مجد، عظمت و پیشرفت انقلاب و نظام پای صندوق رای حاضر شدند، گفت: صندوق رای، صندوق عزت، شرافت، قدرت و امنیت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، آیت الله «سید نصیر حسینی» ظهر امروز (28 خرداد ماه) در خطبه نخست نماز جمعه یاسوج ضمن دعوت و توصیه به رعایت تقوای الهی، انجام واجبات و ترک محرمات، اظهار کرد: امام علی (ع) در بخش دوم خطبه 28 نهج البلاغه فرمود « در روزگاری که آسایش داریم و نعمت های خدا بر ما نازل می شود، در این ایام اهل عمل و به یاد خدا باشید، همان طوری که دچار ترس و مشکلات می شوید به یاد خدا می افتید تا مشکلات شما را رفع کند».

امام جمعه مرکز کهگیلویه و بویراحمد گفت: کسی که به خواب رفته تلاشی برای رسیدن به بهشت و طی کردن مسیر بهشت نمی کند،هلاک می شود.

وی خاطرنشان کرد: کسی که به واسطه نور قرآن، نور دین و اسلام و اهل بیت (علیهم السلام) هدایت نشود، باطل بر او ضرر و زیان وارد می کند.

آیت الله حسینی با اشاره به اینکه دنیا دار فانی، پل و محلی برای توشه برداری است، ادامه داد: باطل شیطان و هوای نفس انسان است که او را هلاک می کند.

امام جمعه یاسوج با بیان اینکه با تبعیت از هوای نفس باور، رفتار، سیاست، اقتصاد و فرهنگ حق گم می شود، افزود: اگر انسان  در پوشش، گفتار، نوشتار و رفتارهای سیاسی تابع هوا و هوس باشد، راه حق را گم می کند. باید از دنیا توشه برداری کنیم تا فردای قیامت که فردای آسانی نیست بتوانیم خود را حفظ کنیم.

وی در خطبه دوم ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی و دوری از گناه و معصیت، گفت: امام جعفر صادق (ع) فرمود« هرکس خشم و غضب خود را فرو بنشاند، خداوند آبرو، کاستی ها و نواقص او را می پوشاند».

آیت الله حسینی به مناسبت ها شهادت شهید چمران و روز بسیج اساتید اشاره کرد و گفت: یکی از پایگاه ها و عوامل پیروزی انقلاب اسلامی ایران دانشگاه و دانشجویان هستند که در مبارزه با حکومت طاغوت پیشتاز بودند.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: استاد دانشگاه باید بتواند از جهت علمی، فکری و فرهنگی جامعه دانشگاهی را رهبری کند که الحمدلله اساتید به ویژه بسیج اساتید این روحیه را دارند، ضمن اینکه باید فکر، ذهن و قلم استاد دانشگاه در مسیر اسلام و قرآن باشد.

وی به ولادت امام علی ابن موسی الرضا (ع) اشاره کرد و ضمن تبریک این ایام، اظهار کرد: پیرامون شخصیت این امام زبان ها و قلم ها قاصر و عاجز هستند که این شخصیت الهی چه کسی است.

آیت الله حسینی ضمن تاکید بر اینکه روز قیامت بسیار سخت و کوبنده است، یادآور شد: در این شرایط که بسیاری در حال فرار بوده و دچار بهت و وحشت هستند، عده ای نیز آرام هستند که امام فرمود« هرکس مرا با معرفت در خراسان و توس زیارت کند من در سه موقع و جایگاه به ملاقات او خواهم آمد».

امام جمعه مرکز کهگیلویه و بویراحمد به روز «تبلیغ و اطلاع رسانی» و تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی اشاره کرد و گفت: مبلغین این سازمان باید در مسیر اسلام و تبلیغ گام بردارند.

وی تاکید کرد: اگر تبلیغ نباشد و منبرها، مساجد و نماز جمعه تعطیل شد و علمای اسلام حرف نزنند، مردم دیندار نمی شدند بلکه منحرف می شدند.

آیت الله حسینی با اشاره به اینکه مردم از طریق تبلیغ احکام خدا را یاد می گیرند و هدایت می شوند، اظهار کرد: تبلیغ معارف دینی و احکام اسلام دین را نگه می دارد و انسان ها را هدایت می کند.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: اسلام به تبلیغ است و انسان با تبلیغ رشد فکری و اخلاقی پیدا می کند، همچنان که پیامبر در شرایطی که جامعه در انحراف فکری، اخلاقی و رفتاری فرو رفته بود با تبلیغ دین و احکام الهی به شکوه و عظمت رسیدند؛ ضمن اینکه اگر تبلیغ دین نباشد مردم منحرف خواهند شد و اسلام از بین می رود.

وی به روز اصناف اشاره کرد و گفت: از تلاش ها و زحمت های آنها که جهت رونق کار مردم و تعطیل نشدن بازار مسلمین تلاش می کنند، تشکر می کنم.

آیت الله حسینی اظهار کرد: کسی که برای بازار مسلمانان کار می کند بدون احتکار و گرانفروشی و کمک به بازار مسلمانان مثل کسی است که در راه خدا جهاد می کند.

امام جمعه یاسوج ضمن تشکر از حضور باشکوه مردم مردم که با عشق و علاقه وافر به کشور، مجد، عظمت و پیشرفت انقلاب و نظام پای صندوق رای حاضر شدند، گفت: صندوق رای، صندوق عزت، شرافت، قدرت و امنیت است.

وی خاطرنشان کرد: رای دادن یعنی حاضر بودن و تلاش و کوشش برای رفع مشکلات کشور و تقابل با دشمنی دشمنان با مردم و سرزمین ایران و رای ندادن یعنی هر مشکلی برای این کشور پیش آمد ما به آن کاری نداریم.

آیت الله حسینی تاکید کرد: دشمنان ملت آمریکا، رزیم صهیونیستی و کفار امروز از رای دادن ما ناراحت هستند، زیرا دشمن خواهان عزت، اقتدار، شکوه و عزت این ملت نیست.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن تاکید بر اینکه مسئولان باید مسیر رای دادن مردم را تسهیل کنند، گفت: باید با سرعت بخشی جلوی خسته شدن مردم در گرما و شرایط کرونایی گرفته شود.  

کد خبر 1067515

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha