روند اخذ رأی تا ۲بامداد روز۲۹خرداد ادامه دارد

حسن نژاد از پایان روند رای گیری در شعبات اخذ رأی مازندران خبر داد و گفت: با توجه به اینکه اجازه اخذرای تا ۲بامداد روز ۲۹خرداد از سوی وزارت کشور ابلاغ شده بود از این رو افرادی که در شعبات حضور دارند می توانند رای خود را به صندوق ها بیاندازند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در ساری، «حسین حسن نژاد» شامگاه روز(۲۸خرداد) در جمع خبرنگاران در خصوص نحوه ادامه برگزاری انتخابات در مازندران اظهار کرد: 99 درصد شعب اخذ رای از ساعت 7 صبح به صورت رسمی شروع شد. تعدادی از شعب اخذ رای هم نسبت به استقرار صورت جلسه با تاخیر مواجه بودند که با رفع برخی اشکالات در حال حاضر تمامی شعب اخذ آرا در استان فعال هستند.

 

رئیس ستاد انتخابات استان مازندران ، امکان تمدید انتخابات را تا ساعت 2 صبح برآورد کرد و یادآور شد: بر اساس درخواست فرمانداران و بخشداران و طبق دستور وزیر کشور و یا تفویض اختیار به تمدید به مسئولان استانی داده می‌شود.

 

وی تمدید ساعت انتخابات را بر حسب تصمیم گیری ستاد ملی کرونا دانست و گفت: با این نگاه که میزان تراکم جمعیتی در اخذ رای مدیریت شود این امکان داده شد تا با رعایت پروتکل بهداشتی انتخابات سالم داشته باشیم. این مورد مشکل قانونی ندارد.

 

حسن نژاد از پایان روند رای گیری در شعبات اخذ رای مازندران خبر داد و گفت: با توجه به اینکه اجازه اخذرای تا 2بامداد روز 29خرداد از سوی وزارت کشور ابلاغ شده بود از این رو افرادی که در شعبات حضور دارند می توانند رای خود را به صندوق ها بیاندازند.

 

وی با بیان اینکه مطابق قانون شمارش آرا ریاست جمهوری را ابتدای پایان روند اخذ رای خواهیم داشت، افزود: سپس رای های میان دوره ای مجلس خبرگان رهبری شمارش خواهد شد.

 

حسن نژاد گفت: بعد از اتمام شمارش این آرای مرتبط با این دو انتخابات، شمارش رای های مردمی در بحث شوراهای شهر ها و روستاها آغاز می شود.

 

وی یادآورشد: برای برگزاری انتخابات شورای شهرها و روستاهای مازندران چهار هزار و ۱۶۲ شعبه اخذ رأی در نظر گرفته شده که از این تعداد دو هزار و ۳۶۱ شعبه روستایی و یکهزار و ۵۳۱ شعبه شهری است. ضمن این که ۲۶۸ شعبه از این شعب برای برگزاری انتخابات شورای شهر ساری مکانیزه هستند و ۴۹۸ شعبه از چهار هزار و ۱۶۲ شعبه نیز به عنوان شعب اخذ رأی سیار آراء مازندرانی‌ها را جمع خواهد کرد.

 

حسن نژاد گفت: برای اخذ آراء انتخابات ریاست جمهوری و مجلس خبرگان رهبری نیز در مجموع چهار هزار و ۵۲ شعبه در نظر گرفته شده که یکهزار و ۵۳۱ شعبه در شهرها و دو هزار و ۵۲۱ شعبه در روستاها برپا است. ۳۶۸ شعبه از این چهار هزار و ۵۲ شعبه نیز به صورت سیار آراء ساکنان مناطق دوردست و شاغلان مراکزی مانند بیمارستان‌ها، آتش‌نشانی و گروه‌های امدادی را جمع‌آوری می کنند.

 

به گزارش شبستان، بر اساس اعلام ستاد انتخابات مازندران ، امروز ۲ میلیون و ۴۷۴ هزار و ۲۰۵ نفر در استان واجد شرایط شرکت در انتخابات هستند که بیش از ۵۱ هزار از این تعداد را رای اولی ها تشکیل می دهند. 

 

مازندران ۳۳۶ کرسی اصلی و ۲۰۸ کرسی علی‌البدل شورای شهر و هفت هزار و ۶۸۳ کرسی اصلی و پنج هزار و ۶۸ کرسی علی‌البدل شورای روستا دارد که سرنوشت آنها امروز در کنار انتخاب رییس جمهوری و یک نماینده مجلس خبرگان تعیین می شود.

کد خبر 1067782

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha