ادامه شمارش آرا انتخابات ریاست جمهوری در سراسر کشور

ساعت ۲ بامداد شنبه ۲۹ خرداد و به دنبال پایان اخذ رای در شعب سراسر کشور؛ کار شمارش آرا آغاز شد و تا این لحظه ستاد انتخابات وزارت کشور آمار رسمی میزان مشارکت و نتایج شمارش آرا را اعلام نکرده است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، روز گذشته (جمعه ۲۸ خرداد) انتخابات سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری، ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، نخستین میان‌دوره‌ای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی (۶ حوزه انتخابیه تهران، تفرش، کبودرآهنگ، گچساران، آستانه اشرفیه و میانه) و دومین میان‌دوره‌ای پنجمین مجلس خبرگان رهبری (۴ حوزه تهران، قم، خراسان رضوی و مازندران) برگزار شد که ۵۹ میلیون و ۳۱۰ هزار و ۳۰۷ نفر واجد شرایط شرکت در این دوره از انتخابات بودند و از این تعداد، یک میلیون و ۳۹۲ هزار و ۱۴۸ نفر رای اولی هستند. 

 

بنابراین گزارش، به دنبال حضور گسترده مردم در این دوره از انتخابات زمان اخذ رای تا ساعت ۲ بامداد ادامه پیدا کرد و با پایان زمان قانونی اخذ رای سید اسماعیل موسوی، سخنگوی ستاد انتخابات کشور در جمع خبرنگاران مستقر در وزارت کشور اعلام کرد که ساعت ۲ بامداد به پایان انتخابات ۱۴۰۰رسیده ایم و درب شعب بسته  شد اگر عده ای از مراجعه کنندگان موفق به رای‌گیری نشده اند به درون شعبه هدایت می‌شوند و تا آخرین نفر رای از آنها اخذ خواهد شد.

 

سخنگوی ستاد انتخابات کشور اظهار داشت: سایر شعبه های که مراجعه کننده ندارند، انتخابات در آنها پایان رسیده است و شروع به شمارش آرا می کنند. باید منتظر نتیجه آرا باشیم و نتیجه هر چهار انتخابات را خدمت مردم اعلام  می کنیم.  همه افراد به درون شعبه هدایت می شوند و رای آنها گرفته می‌شود. ممکن است ساعت انتخابات به درازا بکشد و از آن سمت تاخیر در اعلام نتیجه صورت می گیرد.

 

این گزارش می افزاید: با پایان اخذ رای در شعب سراسر کشور کار شمارش آرا آغاز شد و تا این لحظه ستاد انتخابات وزارت کشور آمار رسمی میزان مشارکت و نتایج شمارش آرا را اعلام نکرده است اما شواهد حاکی از مشارکت قابل توجه مردم ولایتمدار کشور عزیزمان است.

 

یادآور می شود: برگزاری انتخابات ریاست جمهوری با ۶۷ هزار صندوق و انتخابات شوراها با ۷۵ هزار صندوق اخذ رای انجام شده است در خارج از کشور نیز ۴۵۰ صندوق آرای هموطنان را اخذ کردند.

 

ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام کرد انتخابات با رعایت کامل شیوه نامه های بهداشتی و ضریب امنیتی بالا انجام شده است.

 

 

کد خبر 1067831

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha