صلوات فرستادن بر پیامبر (ص) گناهان انسان را پاک می کند

حجت الاسلام نوروزی گفت: بر اساس فرمایش امام رضا (ع) یکی از آثار صلوات این است که کفاره گناهان انسان می شود، هر کسی گناهی مرتکب می شود باید آن را با توبه از بین برده و در پرونده اعمالش محو کند و از مواردی که کفاره گناهان انسان بوده فرستادن صلوات است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، حجت الاسلام «رسول نوروزی» امروز (شنبه 29 خرداد) در دومین وبینار دهه کرامت در قزوین که با موضوع «صلوات در کلام امام (ع)» برگزار شد، بیان کرد: خداوند متعال در قرآن کریم در شأن و جایگاه پیامبر گرامی اسلامی فرموده است «إِنَّ اللَّهَ وَ مَلائِكَتَهُ يُصَلُّونَ عَلَى النَّبِيِّ يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا صَلُّوا عَلَيْهِ وَ سَلِّمُوا تَسْلِيماً» یعنی خداوند متعال و ملائکه او بر پیامبر خاتم درود و تهنیت می فرستند و خداوند از مومنان هم می خواهد که بر پیامبر خاتم درود، سلام و صلوات بفرستند.

 

مسئول امور صیانتی حوزه علمیه قزوین ادامه داد: مسئله صلوات در روایات جایگاه رفیع و بالایی دارد و در روایات تأکید فراوانی بر صلوات فرستادن شده است به طوری که پیامبر گرامی اسلام فرموده بخیل ترین انسان ها کسانی هستند که وقتی نام من آورده می شود، بر من صلوات نمی فرستند.

 

وی عنوان کرد: در خصوص آثار صلوات از امام رضا (ع) آمده است یکی از آثار صلوات این است که کفاره گناهان انسان می شود و طبیعی است هر کسی گناهی مرتکب می شود باید آن گناه را با توبه کردن از بین برده و گناه را در پرونده اعمالش محو کند و یکی از موارد که کفاره گناهان انسان است فرستادن صلوات بر پیامبر و اهل بیت پیامبر (ع) است.

 

حجت الاسلام نوروزی اعلام کرد: در روایتی از امام رضا (ع) آمده است که درود و صلوات بر پیامبر  و اهل بیت گرامی اش برابری می کند  با تسبیح خداوند متعال و تکبیر که این اهمیت صلوات را نشان می دهد.

                                                                            

کد خبر 1067995

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha