دو فوتی و ۵۹ بستری؛ جدیدترین آمار کرونا در خراسان شمالی

رییس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: با اعلام نتایج قطعی آزمایش های انجام شده، طی ۲۴ ساعته گذشته و تا ظهر امروز ۲۹ خرداد ماه، متاسفانه دو نفر از بیماران مبتلا به کرونا در استان فوت شدند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ «دکتر سید احمد هاشمی» ظهر امروز شنبه اعلام کرد: با بستری شدن 59 بیمار جدید طی 24 ساعت گذشته، هم اکنون 236 بیمار دارای علایم بیماری کووید 19 در بیمارستان های استان بستری هستند.

 

رییس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: با اعلام نتایج قطعی آزمایش های انجام شده، طی 24 ساعته گذشته و تا ظهر امروز 29 خرداد ماه، متاسفانه دو نفر از بیماران مبتلا به کرونا در استان فوت شدند.

 

دکتر هاشمی با اشاره به اینکه حدود 60 درصد مردم استان ماسک می زنند، گفت: برخی افراد با وجود اینکه در وضعیت شکننده ای به سر می بریم اما همچنان نسبت به زدن ماسک و رعایت پروتکل های بهداشتی کم توجهی می کنند.

 

وی افزود: همه گروها های سنی اعلام شده برای دریافت واکسن باید از طریق مراجعه به آدرس salamat.gov.ir  ثبت‌نام کنند.

 

بر اساس آخرین اعلام نرم افزار ماسک، از 29 خرداد، سه شهرستان خراسان شمالی همچنان در وضعیت نارنجی قرار دارند.

 

بر این اساس، شهرستان های بجنورد، شیروان و اسفراین نارنجی و مانه و سملقان، راز و جرگلان، گرمه، فاروج و جاجرم نیز در وضعیت زرد قرار دارند.

 

عدم استفاده از ماسک و رعایت دستورالعمل بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی، حضور در دورهمی های خانوادگی و مراسم عزا و عروسی و سفر از عمده دلایل شیوع کرونا در کشور است.

 

 

 

کد خبر 1068105

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha