مشارکت ۵۷۳ هزار و ۵۸۵ نفر در انتخابات

اکرمی از مشارکت بالغ بر ۵۳۷ هزار و ۵۸۵ نفر در انتخابات ۲۸ خرداد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، «بهروز اکرمی» عصر امروز شنبه (۲۹ خردادماه) در نشست خبری با اصحاب رسانه بر حضور پرشور مردم ولایتمدار،انقلابی و همیشه در صحنه استان مرکزی در انتخابات اشاره کرد و گفت: این حضور آگاهانه جای تقدیر و تشکر دارد و نمادی از مردم سالاری دینی است.

 

رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی با اشاره به اینکه یک میلیون و ۹۸ هزار و ۳۶۶ نفر در استان واجد شرایط حضور در انتخابات بوده اند، افزود: خوشبختانه در این انتخابات نیز شاهد حضور آگاهانه و حداکثری بودیم.

 

وی با بیان اینکه کار شمارش آرای انتخابات ریاست جمهوری در استان مرکزی به پایان رسیده است، ادامه داد: براساس شمارش صورت گرفته، آرای حجت الاسلام ابراهیم رییسی ۳۶۶ هزار و ۸۹۹ رای، محسن رضایی ۴۳ هزار و ۵۴۲ رای، عبدالناصر همتی ۳۱ هزار و ۳۵ رای و سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی نیز ۲۱ هزار ۸۲۳ رای بوده است.

 

این مقام مسئول اضافه کرد: در استان مرکزی بالغ بر ۵۳۷ هزار و ۵۸۵ نفر در انتخابات شرکت کردند، که بر این اساس نرخ مشارکت استان مرکزی در انتخابات ریاست جمهوری دوره سیزدهم ۴۹ درصد بوده است.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی خاطر نشان کرد: از کل آرای ماخوذه ۴۹ درصد مربوط به زنان و ۵۱ درصد مربوط به مردان بوده است.

 

رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی در بخش دیگری از سخنانش بیشترین حضور را مربوط به رنج سنی ۳۵ تا ۴۵ سال دانست.

 

اکرمی در ادامه به انتخابات میان دوره مجلس شورای اسلامی نیز اشاره کرد و گفت: در حوزه انتخابیه تفرش، آشتیان و فراهان ۴۰ هزار و ۱۹ نفر رای دادند که از این تعداد ولی الله بیاتی با ۱۱ هزار و ۵۹۷ رای به مجلس یازدهم راه یافت.

 

وی همچنین به انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا نیز اشاره کرد و گفت: در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا ۵۲۱ هزارو ۸۶۹ نفر شرکت داشتند که نرخ مشارکت در این انتخابات ۴۷ درصد برآورد شده است.

 

 این مقام مسئول با بیان اینکه شمارش آرای شورای اسلامی روستا ها و برخی شهر ها به اتمام رسیده و نتایج از طریق فرمانداری ها اعلام شده است، ادامه داد: نتایج انتخابات شورای اسلامی شهر اراک نیز به زودی با اتمام شمارش آرا اعلام می شود.

کد خبر 1068199

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha