مشارکت ۴۴ درصدی مردم استان اصفهان در حماسه ۲۸ خرداد

مردم استان اصفهان با مشارکت ۴۴ درصدی حضور پای صندوق های رای حماسه ای بزرگ و یادگار در ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ ایجاد و فرصت دیگری را برای مسئولان در خدمت به جامعه فراهم کردند.

خبرگزاری شبستان-اصفهان: انتخابات خردادماه 1400 که انتظار آن از سال پیش برای مردم ایجاد شده و تلاش گروه و احزاب سیاسی بالاخره به نتیجه رسید و مشارکت انتخاباتی فرصتی برای نظام و مایه امیدواری شد.

 

دشمنان که از سال ها پیش به ویژه سال گذشته تبلیغات رسانه ای و تبلیغی خود را برای انتخاباتی متفاوت و با جمعیت اندک بکار گرفته بودند، تمام تلاش های آنان نقش بر آب شد و مردم پای صحنه آمدند و از منافع ملی خود دفاع کردند.

 

پیش بینی ها بر کاهش مشارکت بود اما مردم ناکارآمدی ها را به پای نظام و منافع ملی نگذاشتند و با حضور در پای صندوق های رای فرصتی برای مشارکت اجتماعی و عزت آفرینی شدند.

بسیاری هم ناامیدو بودن و پای صندوق ها نیامدن که باید با تلاش و خدمت به مردم آنان نیز راضی شوند و سرمایه های ملی کشور حفظ شوند.

 

*ملت ایران صبوری کرده اند

 

نابسمانی اقتصادی، مشکلات معیشتی و برخی از سو مدیریت ها برای مردم و دلسوزان نظام و کشور ناراحتی و دلسردی ایجاد کرده ولی هنوز عشق ملی خود را ابراز می کنند و از این لحاظ باید برای ایجاد امید در مردم و قدرشناسی از صبر و گذشت آنان، مسئولان اقدام کنند.

آیت الله العظمی «حسین مظاهری»، از مراجع تقلید عالم تشیع به این صبر مردم ایران اشاره کرد و گفت: ملت ایران همواره صبوری کرده و با وجود این چالش ها اما مسئولیت خود را نسبت به نظام ادا کرده اند.

 

وی ادامه داد: ملت ایران حق شرعی و ملی خود را ادا کردند و باید مسئولان در خدمت به مردم همت کنند.

 

*ضرورت حذف سیاسی و خطی برای خدمت به مردم

 

جریان های سیاسی در کشور نقش مهمی در افزایش مشارکت انتخاباتی دارند و پس از انتخابات نیز باید گروه مورد حمایت خود را در خدمت رسانی کمک کنند ولی منتخبان و افراد منصوب شده از جریان های سیاسی، خط و خطوط بازی را باید کنار بگذارند و دغدغه خدمت به مردم داشته باشند.

رئیس جمهور منتخب باید برای همه ملت ایران ادای مسئولیت کند و همه نیز او را باید بپذیرند و تلاش های تبلیغاتی و جانب داری های سیاسی را کنار گذاشته و در کنار هم برای ایرانی آباد تلاش کنند.

 

امام جمعه اصفهان نیز که توانمندی افراد را مهمترین ملاک برای رای دادن بیان کرد، پیرامون دوری از سیاسی بازی ها گفت: سیاسی کاری و حزب گرایی به ضرر کشور بوده و مانع از تصمیمات صحیح و شایسته می شود.

 

آیت الله سید «یوسف طباطبایی نژاد» افزود: منتخبین شوراهای اسلامی شهر و روستا و رئیس جمهور منتخب عملکردش را فراتر از حزب و جناح ها ببرند.

 

وی اضافه کرد: سیاسی کاری و حزب گرایی به ضرر کشور بوده و مانع از تصمیمات صحیح و شایسته می شود

 

*دستاوردهای حضور حداکثری

 

حضور در انتخابات دستاوردهای زیادی را برای کشور به همراه خواهد داشت که آثار و نتایج آن را در بلند مدت خواهیم دید.

 

افزایش قدرت چانه زنی، کاهش مشکلات بین المللی و داخلی، ارتقای راهبرد امنیتی و نظامی از جمله دستاوردهای این حرکت موثر است.

 

حجت الاسلام «سمیع الله مردان»، رئیس اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل پیرامون همین موضوع گفت: دستاورد مهم تحقق مشارکت حداکثری در انتخابات، ضمانت امنیت کشور و جلوگیری از عملیاتی شدن توطئه‌ها و دسیسه‌های دشمنان در ابعاد داخلی و خارجی است.

امیر سرتیپ «علی حدادی سامانی» گفت: عزت بین المللی، منش مدیریت داخلی و پشتوانه معنوی نظامی متاثر از شکوه انتخابات است.

 

وی خاطرنشان کرد: در عرصه بین المللی رای بالا و مشارکت حداکثری مردم برای افزایش قدرت چانه زنی و دفاع از حقوق مردم نقش دارد.

 

*نقش آفرینی مردم استان اصفهان در انتخابات

 

انتخابات یک فرآیند ملی و اثرگذار در عرصه بین الملل است اما در هر استان از کشور میزان مشارکت مردم در نتیجه کل کشور و انسجام ملی اثر می گذارد که مردم استان اصفهان همسو با سراسر کشور در این عرصه حاضر شدند.

 

رئیس ستاد انتخابات استان اصفهان، میزان مشارکت سیاسی را نزدیک به 44 درصد اعلام کرد و گفت: در مناطق مختلف استان این شاخص متفاوت بوده ولی میانگین آن به این عدد می رسد.

 

»حیدر قاسمی» خاطرنشان کرد: انتخابات در آرامش و سلامت کامل توسط عوامل اجرایی و نظارتی برگزار و تجربه انتخابات الکترونیکی نیز برای آینده کارگشا بود.

کد خبر 1068205

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha