برگزاری مسابقه کتابخوانی «امام رضا (ع) و کرامت انسانی» به مناسبت دهه کرامت به همت «منتظران ظهور» کازرون

شفیعی از برگزاری مسابقه کتابخوانی با محوریت کتاب «امام رضا (ع) و کرامت انسانی» به همت کانون فرهنگی هنری «منتظران ظهور» کازرون و با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کازرون به مناسبت دهه کرامت خبر داد.

«محمدجعفر شفیعی» ضمن تبریک دهه کرامت، از برگزاری مسابقه کتابخوانی با محوریت کتاب «امام رضا (ع) و کرامت انسانی» به همت کانون فرهنگی هنری «منتظران ظهور» کازرون و با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کازرون به مناسبت دهه کرامت خبر داد و در گفت و گو خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیراز، گفت: یکی از بهترین راه های مبارزه با تهاجم های فرهنگی، ترویج فرهنگ کتابخوانی به خصوص کتابخوانی در مورد سبک و سیره انبیاء و اوصیاء (ع) در بین نوجوانان و جوانان است و در واقع برگزار کردن مسابقات متنوع کتابخوانی می تواند رشد چشمگیری در بالا بردن سطح مطالعه در جامعه بویژه در بین نوجوانان و جوانان داشته باشد.

مدیر کانون فرهنگی هنری «منتظران ظهور» کازرون‌ افزود: یکی از مهمترین اولویت های کانون  فرهنگی و هنری «منتظران ظهور» کازرون با توجه به شیوع ویروس کرونا، مبحث کتاب و کتابخوانی است که بیشتر در فضای مجازی اجرایی می شود.

وی با اشاره به اینکه در سراسر زندگی پیامبر(ص) و امامان (ع) ارزش و کرامت انسانی مورد توجه است و بدون کمترین امتیازی برای طبقات و افراد، جایگاه و منزلت انسان ها دیده می شود، خاطر نشان کرد: کتاب «امام رضا(ع) و کرامت انسانی» نمونه هایی از تعالیم اسلامی درباره کرامت انسانی که در گفتار و رفتار امام رضا(ع) عینیت یافته گردآوری شده است و در این  نوشته سعی شده آموزه های امام رضا (ع) که هر یک به نوعی کرامت انسان ها را آشکار ساخته و جایگاه و منزلت خدایی آنها را گوشزد کرده، بیان شود تا دوستداران امام (ع) در این راه گام بردارند و رضای خدا و خشنودی امام را بدست آورند.

شفیعی ضمن معرفی منبع مسابقه کتابخوانی «امام رضا (ع) و کرامت انسانی» به نویسندگی حجت الاسلام «محمد حکیمی» تصریح کرد: نویسنده در این کتاب به بیان موضوعاتی از جمله حقوق برادری، امانت داری، کرامت  انسانی در داوری، کرامت انسانی و دیگر حقوق واجب و ... از منظر امام رضا (ع) پرداخته و سعی بر زنده کردن روح و عقاید انسانی متأثر از جلوه های اخلاقی و کرامات امامان معصوم (ع) به ویژه امام رضا (ع) دارد.

شفیعی هدف از برگزاری این مسابقه را تعمیق شناخت شهروندان از الگوهای دینی، آشنایی هر چه بیشتر با روحیه کرامت و بخشندگی و همچنین ترویج مفاهیم و سبک زندگی اسلامی از منظر امام رضا(ع) دانست و اظهار کرد: با ورود به فضای مجازی به زندگی روزمره و استقبال بیش از حد نوجوانان و جوانان از این فناوری متاسفانه شاهد کاهش سطح مطالعه کتاب در جامعه هستیم.

وی با بیان اینکه جهت تهیه کتاب به کتابفروشی ها و یا از طریق خرید اینترنتی www.behnashr.com اقدام کنند، یادآور شد: علاقمندان در اين مسابقه مي توانند با مراجعه به وبلاگ کانون به نشانیhttp://montezran.blogfa.com ، سوالات بارگذاری شده کتاب «امام رضا (ع) و کرامت انسانی» را مطالعه و پاسخ صحیح سئوالات طراحی شده را به صورت یک عدد 10 رقمی حداکثر تا پنجم تیرماه 1400 به سامانه پيام کوتاه 6600071428 ارسال کنند.

وی در پایان گفت: به 14 نفر از شرکت کنندگان که به 10 سئوال مورد نظر پاسخ صحیح داده باشند، به قید قرعه جوایز نفیسی تقدیم خواهد شد.

کد خبر 1068313

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha