برگزاری پنجمین دوره جام باشگاه ‌های کتاب‌ خوانی کودک و نوجوان با محوریت شهرستان‌ ها

رضایی گفت: پنجمین دوره جام باشگاه ‌های کتاب‌ خوانی کودک و نوجوان در کشور به صورت نیمه ‌متمرکز و با محوریت شهرستان‌ ها برگزار می ‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «جمشید رضایی»، امروز (یکشنبه 30 خرداد) از بررسی آثار جام باشگاه ‌های کتاب‌ خوانی کودک و نوجوان فارس در انجمن ‌های کتاب شهرستان‌ های فارس خبر داد و در جمع خبرنگاران گفت: تمامی افرادی که با هر سبک و شیوه ای، فعالیت ‌های گروهی کتاب‌ خوانی برای کودکان و نوجوانان دارند با فرستادن گزارش‌ های خود می توانند به جام باشگاه‌ های کتاب‌ خوانی کودک و نوجوان ملحق شوند.

رئیس انجمن کتاب فارس افزود: گروه‌ها پس از نام‌ نویسی در بخش جام باشگاه‌ های کتاب ‌خوانی کودک و نوجوان سامانه شبکه ترویج کتاب‌خوانی کشور به نشانی http://bookpromotion.ir، گزارش کارکرد خود را باید به انجمن‌های کتاب شهرستان ارائه کنند.

وی اضافه کرد: از اول تا 10 تیر نیز داوری گام نخست این جشنواره در انجمن کتاب هر شهرستان انجام خواهد شد و گروه ‌های برتر هر شهرستان به‌ طور مستقیم به مرحله کشوری جام باشگاه‌ های کتاب‌ خوانی راه خواهند یافت.

رضایی اعلام کرد: پنجمین دوره جام باشگاه ‌های کتاب‌ خوانی کودک و نوجوان در کشور توسط معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری دستگاه‌ ها، نهادها و سازمان ‌های گوناگون دولتی و غیردولتی برگزار می شود و اعضای باشگاه ‌ها پس از راه‌ اندازی و نام‌ نویسی، هر یک از اعضا، کتاب‌ هایی را که خوانده‌ اند در فضای فیزیکی یا مجازی باشگاه، معرفی و بررسی خواهند کرد.

رئیس انجمن کتاب فارس تاکید کرد: این دوره از جام باشگاه‌ ها به صورت نیمه ‌متمرکز و با محوریت شهرستان‌ ها برگزار می ‌شود و باشگاه‌های کتاب‌ خوانی می‌توانند مدارک خود را از طریق سایت شبکه ترویج کتاب‌ خوانی به آدرس اینترنتی http://bookpromotion.ir ارسال کنند.

وی ادامه داد: برای ارسال آثار از طریق لوح فشرده نیز آثار در یک لوح فشرده سه فولدر مجزا که یک فولدر با نام پرونده باشگاه نام‌ گذاری شده و دارای فرمت PDF حداکثر در ٢٠ مگابایت باید به دبیرخانه ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان محل سکونت ارسال شود.

 رضایی از امکان ارسال آثار به روش پستی نیز خبر داد و گفت: آن دسته از تسهیلگران و مربیان که امکان ارسال آثار به 2 روش بالا را ندارند، می ‌توانند آثار و مستندات باشگاه کتاب ‌خوانی خود را به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان محل سکونت خود تحویل دهند تا پس از بررسی آثار برتر به دبیرخانه مرکزی ارسال شوند.

وی ادامه داد: برای ارسال آثار به دبیرخانه مرکزی نیز آثار باید به دبیرخانه‌ های ترویج کتاب‌ خوانی در ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی به سه شکل پستی، لوح فشرده و الکترونیکی ارسال شود.

رضایی اعلام کرد: در هر شهرستان دبیرخانه ترویج کتاب‌ خوانی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی یک کتاب‌ فروشی برتر را با توجه به شاخصه‌ های تعیین شده در شیوه‌ نامه پنجمین دوره جام باشگاه‌های کتاب‌ خوانی کودک و نوجوان به دبیرخانه مرکزی معرفی خواهد کرد.

کد خبر 1068397

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha