۴۰ درصد پرونده ورودی شورای حل اختلاف سال گذشته با سازش مختومه شد

جعفری گفت: ۴۰ درصد از پرونده های شورای حل اختلاف گلستان در سال گذشته با سازش مختومه شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «احمد جعفری» صبح امروز (دوشنبه 31 خرداد) در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گلستان با اشاره به فعالیت 167 شعبه حل اختلاف در سطح استان، اظهار کرد: در سطح استان گلستان 22 شعبه حل اختلاف اجرای احکام، 37 شعبه روستایی و 108 شعبه شهری (رایی و صلحی) فعالیت می کند.

 

رئیس شورای حل اختلاف استان گلستان ادامه داد: 679  نیرو در مجموعه شورای حل اختلاف استان گلستان با ما فعالیت دارد، که از این میزان 320 نفر تحصیل کرده رشته حقوق و 54 نفر نیز تحصیلات حوزوی دارند.

 

جعفری بیان کرد: در سال گذشته 127 هزار و 845 پرونده به شورای حل اختلاف استان وارد شده که از این میزان 91 هزار و 749 پرونده منجر به سازش و در مجموع 128 هزار و 116 پرونده در سال گذشته مختومه شد.

 

وی بابیان اینکه 40 درصد از پرونده های شورای حل اختلاف با سازش مختومه می شود، افزود: 46 شعبه شورای حل اختلاف در محاکم و دادسرای استان مستقر هستند و این شعب رای صادر نمی کنند و به صورت ویژه سازش پرونده ها تمرکز دارند.

 

این مقام مسئول ابراز داشت: در سال گذشته بالغ بر 58 هزار پرونده به این شعب ارجاع داده شده که با پادرمیانی اعضا و گذشت شکات بیش از 29 هزار پرونده معادل 56 درصد با صلح و سازش همراه شده است.

 

جعفری به سازش 25 فقره پرونده قتل که فرصت زندگی دوباره و جبران مافات را برای 26 جوان فراعم آورده اشاره کرد و گفت: در سال گذشته یک هزار 659 پرونده به شعب ویژه صلحی مستقر در زندان های گرگان و گنبدکاووس وارد شده است که از  این میزان تعداد 71 درصد با تلاش مستمر اعضا و علما و گذشت طرفین پرونده سازش شده و زمینه آزادی 364 نفر از زندانیان دیون مالی غیره عمد، مهریه و نفقه رقم خورد.

کد خبر 1068566

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha