ایران به تکنولوژی واکسن کرونا رسید/ مردم هوشمندانه بهترین داوطلب ریاست جمهوری را برگزیدند

نمکی گفت: ایران در اوج تحریم ها و در حالی که مستکبران برنامه ریزی برای براندازی نظام داشتند توانست به تکنولوژی کرونا با ۶ تا هفت پلتفرم برسیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «سعید نمکی» صبح امروز (دوشنبه 31 خرداد) در ستاد استانی پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا اظهار کرد: زمانی از مقام معظم رهبری تقدیر و تشکر می کردم برخی نابخردانه این اقدام من را تفسیر به داوطلبی برای ریاست جمهوری می کردند.

 

وزیر بهداشت ادامه داد: در بین افرادی که به عنوان داوطلب ریاست جمهوری مطرح بودند مردم هوشمندانه بهترین را برگزیدند و این سخن را کسی بیان می کند که داعیه هیچ مسئولیتی را در کشور ندارم.

 

نمکی بیان کرد: بزرگترین آرزوی من و همکاران که در 16 ماهه گذشته که هیچ لحظه از پا نایستادیم برداشتن این بار و تکلیف از دوش ما است و بتوانیم مثل همه آدم های معمولی آسوده بخوابیم.

 

وی افزود: وقتی مسئولیت را در وزارت بهداشت قبول کردم مشکلات زیادی در حوزه دارو و واکسن داشتیم و من دست به این لانه زنبور کردم و تلاش ما اعتلای نظام جمهوری اسلامی در این بخش بود.

 

وزیر بهداشت افزود: وقتی آقای رئیسی مسئولیت قوه قضائیه را برعهده گرفت مسائل را به صورت خصوصی با وی بیان کردم و این مهم قوت قلب من برای پیگیری مسائل و مبارزه با این فسادها بود.

 

نمکی متذکر شد: در ایام کرونا مسئولان زیادی با ما همراهی کردند و قدردان تلاش آنها خواهیم بود، اعتقاد من این است که در آینده مدیریت کرونا را سنجشی برای مدیریت کشورهای جهان در نظر خواهند گرفت.

 

وی افزود: کرونا در بسیاری از مسائل سیاسی، اقتصادی و فرهنگی تاثیر می گذارد و مدیریت کرونا نمره ارزیابی مدیران کشورهای دنیا است و یکی از کسانی که ما را در این امر حمایت کرد رئیس قوه قضائیه بود و به قضات تاکید کردند که اگر کوتاهی در خصوص کرونا صورت می گیرد برخورد شود و آقای رئیسی همراه ما در این ایام بودند.

 

این مقام مسئول تاکید کرد: ایام کرونا برای همه ما سخت بود ولی دستاوردهای قابل توجهی نیز به همراه داشت، در سه روز گذشته آمریکایی ها بیان کردند که تحریم های واکسن کرونا را برداشتیم و پس از آن برخی متوجه تحریم های واکسن کرونا شدند.

 

نمکی متذکر شد: ایران در اوج تحریم ها و در حالی که مستکبران برنامه ریزی برای براندازی نظام داشتند توانست به تکنولوژی کرونا با ۶ تا هفت پلتفرم برسیم.

 

وی با بیان اینکه در سطح کشور یک بیمار کرونایی به دلیل بی پولی، عدم دارو و عدم بستری آواره نشد، خاطرنشان کرد: در پیک چهارم روزی 250 هزار بیمار کرونایی به مراکز درمانی استان مراجعه می کرد و 150 هزار بیماری که باید روی تخت بیمارستان قرار می گرفت با مدلی که به نام ایران ثبت شده از بستری شدن آنها جلوگیری شد.

 

وزیر بهداشت بیان کرد: انتظار داشتیم مرگ و میر در پیک چهارم و با ویروس انگلیسی دو برابر شود و نسبت به پیش بینی ما 32 هزار مرگ و میر کرونایی کاهش یافت و این در حالی بود که ایران در اوج بدترین تحریم ها قرار داشت.

 

نمکی بابیان اینکه ۴۷۰ اکسیژن ساز در یک سال گذشته در بیمارستان های کشور ایجاد شد، افزود: هر بیمار کرونایی در درون آی.سی.یو 35 لیتر و خارج از آن 25 لیتر اکسیژن نیاز داشت.

 

کد خبر 1068663

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha