خوشبختانه شهر بر مدار توسعه و سازندگی قرار دارد

حیدری گفت:خوشبختانه شهر بر مدار توسعه و سازندگی قرار دارد و شورای پنجم آمادگی دارد تمام تجربیات، دغدغه‌ها و برنامه‌های پیش رو و آنچه رخ داده و باید رخ بدهد در اختیار نمایندگان جدید قرار دهیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «محمدرضا حیدری» امروز(۳۱ خرداد) در یکصد وسی و چهارمین جلسه علنی شورا  ضمن تبریک فرا رسیدن سالروز ولادت امام رضا(ع) افزود: خوشبختانه شهر بر مدار توسعه و سازندگی قرار دارد و شورای پنجم آمادگی دارد تمام تجربیات، دغدغه‌ها و برنامه‌های پیش رو و آنچه رخ داده و باید رخ بدهد در اختیار نمایندگان جدید قرار دهیم.

 

رئیس شورای شهر مشهد ادامه داد: فرآیند تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری اقدامات عمرانی و توسعه در حوزه‌های مختلف مدیریت شهری در درون شورا انجام می‌شود، آنچه به طور کلی در حوزه مدیریت شهری اتفاق می‌افتد بر اساس اختیارات و تکالیف قانونی از مسیر شورا است. برنامه عملیاتی ۴ ساله و بودجه سالانه که مبتنی بر برنامه عملیاتی نوشته می شود شرایط تعیین اولویت‌های پروژه را مشخص می‌کند.

 

وی گفت:باید توجه داشت که بخشی از پروژه ها از دل تعاملات اعضای شورا با مردم بیرون می آید، بسیاری از پروژه‌های شاخص شهری محصول تعاملات اعضای شورا با دستگاه‌ها و نهادهای بالادستی و یا مردم بوده است، به عنوان نمونه پروژه صد هکتاری شهرک شهید باهنر در دیدار اعضای شورا با تولیت محترم آستان قدس رضوی، حجت الاسلام مروی و بر اساس پیشنهاد اعضا و بررسی و موافقت ایشان به وقوع پیوست.

 

حیدری تاکید کرد: آنچه از بدنه شهرداری نیز می‌آید باید از مسیر شورا عبور کرده و پس از تصویب، بودجه‌های لازم را فراهم کند و در برنامه اجرایی قرار گیرد لذا تصمیم ‌گیری و تصمیم‌سازی در شورا و اجرا در شهرداری انجام می شود.

 

رئیس شورای شهر مشهد اظهارکرد:ترکیب و نوع تعامل این دو بخش اتفاقات مبارکی را رقم زده است. امروز از تلاش همکاران خود، شهردار و معاونان ایشان، بدنه پرتلاش کارشناسی شهرداری، مهندسین، مدیران و تک‌تک کارکنان که فداکارانه زحمت کشیدند تشکر می‌کنم. علاوه بر این ها آنچه حاصل تعامل شهرداری با حوزه ملی و استانی بوده کمک بزرگی برای اتفاقات ارزشمند شهر و کشور بوده است. 

 

وی خاطرنشان کرد: در روزهای پایانی شورای پنجم برخی می‌خواهند بدانند حال شورا چگونه است. حال شورا خوب است زیرا شهر امام رضا(ع) را آبادتر کردیم و پاک و زیبا تحویل می‌دهیم، حال شورا خوب است چون این دوره در شرایطی پایان یافت که اکثریت پروژه‌های پیش‌بینی شده به پایان رسیده و یا در روزهای آتی پایان خواهد یافت.

 

حیدری گفت:حال شورا خوب است چرا که رویکرد انسان محوری در شهر با اجرای پروژه‌های پیاده روسازی، پیاده مداری و خطوط دوچرخه در وضعیت مطلوبی قرار دارد، بهانه‌های زیادی برای خوب بودن حال شورا وجود دارد. در این دوره دیوارهای نامهربانی برچیده شده و پروژه‌های عمرانی به ویژه در حوزه قطار شهری فعال است.

 

رئیس شورای شهر مشهد افزود: حال ما خوب است که توانستیم به شهرداری اجازه دهیم برای رفاه کارکنان عزیزمان و حتی نیروهای خارج از کادر رسمی امکانات رفاهی، درمانی و تکمیل درمان فراهم کند، حالمان خوب است از اینکه وقتی اطراف حرم مطهر قدم می زنیم به مانند گذشته دیگر روی خاک و گِل راه نمی رویم بلکه خیابان‌ها و ره باغ های ایجاد شده رضایت شهروندان و زائرین را فراهم کرده است.

 

وی بیان کرد:اگر به توس و آرامگاه فردوسی سر بزنیم دیگر در مقابل گردشگران و فرهنگ دوستان شرمنده نیستیم و کاری در شان و جایگاه فردوسی بزرگ انجام شده است، خوشحالیم و حالمان خوب است که منافع شهر را بر هر چیز ترجیح دادیم. در برابر بدعهدی ها و پیمان شکنی‌ها دم فرو بستیم و حتی از برخی اختیارات خود استفاده نکردیم تا به حرکت عمران و آبادانی شهر لطمه ای وارد نشود.

 

حیدری اضافه کرد: اما حال بدی نیز داریم؛ از بدعهدی‌ها و پیمان شکنی‌ها. حال ما بد است زیرا برخی مدیران کارآمد از چرخه مدیریت شهری مشهد حذف شدند و افرادی که باید از تمام توان و ظرفیت خود برای دفاع از آنها استفاده می‌‍کردند قصور کردند، حال ما بد است چرا که جمعی از جوانان فداکاری که در بدنه شهرداری که برخی تا دو سال خدمت کردند عذرشان خواسته شد اما باز کسی از حقوق آنها به طور شایسته دفاع نکرد.

 

رئیس شورای شهر مشهد گفت: حال ما از عناصری بد است که برای دستیابی به جایگاه قدرت و پست به هر کاری دست می‌زنند. خوب است که متولیان امور بدانند این افراد همان گونه که به آرمانها و ارزش‌های اولیه خود پشت کرده‌اند به شما نیز پشت خواهند کرد و افراد قابل اعتمادی نیستند.

 

وی افزود:حال ما بد است از اینکه نتوانستیم به برخی از وعده‌های خود عمل کنیم و از این جهت از مردم عزیز عذر خواهی می‌کنیم اما در مجموع حال ما خوب است چون توفیق خادمی و نمایندگی مردم را به عهده داشتیم و این افتخار بزرگی است.

کد خبر 1068777

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha