کشف ۲۰ تن مواد مخدر در سه ماهه اول سال جاری/ مقابله با خرده فروشان در دستور کار است

حسنی مقدم با اشاره به اینکه در سه ماهه اول امسال ۲۰ تن انواع مواد مخدر در خراسان جنوبی توسط نهاد مختلف کشف شده است، گفت: سال گذشته ۷۵ تن مواد مخدر در استان کشف و امحاء شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «محمدرضا حسنی مقدم» امروز (31 خرداد) در نشست خبری به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر به مهمترین برنامه های این شورا برای هفته مبارزه با مواد مخدر در استان اشاره کرد و گفت: دیدار با نماینده ولی فقیه در استان، نشست تخصصی با اعضای کمیته درمان و پیگیری مشکلات و موانع پیش روی آنها، دوره مجازی پیشگیری از اعتیاد، نشست تخصصی با هلال احمر، غبارروبی مزار شهدا، نمایشگاه سیار آموزشی در فضاهای باز، تجلیل از فعالان عرضه مبارزه با مواد مخدر و افتتاح خانه های ورزش روستایی از جمله این برنامه ها است. 

 

وی طرح یاریگران زندگی را یکی از طرح های این شورا برای پیشگیری از اعتیاد دانست و افزود: این طرح با کمک ائمه جمعه در کشور اجرایی خواهد شد.

 

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی با بیان اینکه در مجموع 18 برنامه محوری در هفته مبارزه با مواد مخدر در استان اجرایی خواهد شد، گفت: تقویت ایستگاه های بازرسی برای سال جاری در راستای مبارزه با مواد مخدر در دستور کار ستاد و نیروی انتظامی قرار دارد.

 

حسنی مقدم در ادمه نشست به آمار کشفیات مواد مخدر سال قبل و سه ماهه نخست امسال اشاره کرد و گفت: سال گذشته در مجموع 75 تن انواع مواد مخدر در استان توسط نهادهای امنیتی کشف شد که نسبت به مشابه سال 98 حدود 50 درصد افزایش را نشان می داد.

 

وی با بیان اینکه همچنین در زمینه دستگیری قاچاقچیان در سال 99 نسبت به 98 حدود 46 درصد افزایش و توقیف خودرو 55 درصد افزایش وجود داشته است، گفت: همچنین در سه ماهه نخست امسال بالغ بر 20 تن مواد مخدر در استان کشف شده و در زمینه دستگیری قاچاقچیان 54 درصد افزایش و توقیف خودرو 31 درصد افزایش را نسبت به مشابه سال قبل آن داریم.

 

ایست‌های بازرسی تقویت و مجهز می‌شوند

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی به برخی برنامه های مقابله با مواد مخدر سال جاری اشاره کرد و افزود: تقویت ایست بازرسی ها یکی از همین برنامه ها است که برای سال جاری در دستور کار قرار دارد که در این راستا از دستگاه های مدرن بازرسی استفاده خواهد شد.

 

حسنی مقدم با بیان اینکه برای امسال در معبر مرزی ماهیرود دستگاه ایکس ری را مستقر خواهیم کرد تا بسیاری از مشکلات کنونی حل شود، افزود: یکی دیگر از برنامه های امسال برای مبارزه با مواد مخدر دستگیری خرده فروشان مناطق مختلف شهر است.

 

وی با تاکید بر اینکه امسال تاکید داریم که خرده فروشان مواد مخدر را در مناطق مختلف استان به ویژه شهرها دستگیری کنیم، گفت: همچنین طرح امنیت کویر توسط فرماندهی انتظامی استان تهیه شده است و در همین راستا تجهیز یگان های مستقر در کویر در دستور کار خواهد بود.

 

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی با اشاره به اینکه امسال کانون یاریگران ورزشی در استان راه اندازی شده است، افزود: دستاورد این کانون تجهیز 80 خانه ورزشی در استان بوده است که امسال انجام خواهد شد.

 

حسنی مقدم با بیان اینکه 86 مرکز درمان اعتیاد در استان فعال است که 14 هزار و 850 نفر را تحت پوشش خدمات خود دارند، افزود: 87 درصد این مراکز توسط بخش خصوصی و سازمان های مردم نهاد اداره می شوند.

 

شناسایی و درمان 212 کودک معتاد در استان

وی با اشاره به اینکه معتاد متجاهر به معنی که در تعریف آن وجود دارد در استان نداریم اما سال گذشته 403 نفر معتاد متجاهر در استان شناسایی و برای درمان آنها اقدام شده است، گفت: اعتبارات هزینه شده برای درمان اعتیاد در استان در سال گذشته 11 میلیارد و 260 میلیون تومان بوده است.

 

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی گفت: همچنین 1545 نفر از معتادان در استان در سال گذشته از خدمات بیمه ای به مبلغ 12 میلیارد و 497میلیون ریال استفاده کردند.

 

حسنی مقدم در خصوص کودکان معتاد شناسایی شده هم گفت: سال گذشته 212 کودک معتاد زیر 30 سال در استان شناسایی و برای ترک آنها در بیمارستان ها اقدام شده است، امسال نیز 30 کودک شناسایی و برای ترک آنها اقدام شده است.

 

وی همچنین از امضای تفاهم نامه با فنی و حرفه ای برای آموزش معتادان بهبود یافته برای ایجاد اشتغال خبر داد و گفت: در این راستا 512 نفر آموزش های مربوطه را فرا گرفتند.

 

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی با بیان اینکه مرکز جامع درمان اعتیاد در روستای تقاب بیرجند توسط سازمان بهزیستی راه اندازی شده است، گفت: همچنین ساماندهی معتادان متجاهر از ابتدای امسال در دستور کار قرار دارد که تاکنون 52 نفر با کمک بهزیستی و نیروی انتظامی ساماندهی شده است.

 

حسنی مقدم با بیان اینکه راه اندازی مرکز ماده 16 در استان در سال جاری دنبال می شود، افزود: راه اندازی این مرکز بسیاری از مشکلات مردم را حل خواهد کرد.

 

 

 

کد خبر 1068813

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha