کمبود نیروی انسانی و منابع مالی مانع اجرای وظایف قوه قضائیه

حجت الاسلام حمیدی با بیان اینکه کمبود نیروی انسانی و منابع مالی مانع اجرای وظایف قوه قضائیه است، گفت: قوه قضائیه برای اجرای ماموریت های هفت گانه خود در سند تحول نیاز به زیرساخت های موثر دارد تا بتواند چالش ها و موانع را در این مسیر بردارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، حجت الاسلام «ابراهیم حمیدی» امروز (یکم تیر) در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: امروز بعد از گذشت ۴۳ سال بعد از انقلاب اسلامی و در گام دوم انقلاب قوه قضائیه به عنوان یک الگوی موفق برای کشورهای دیگر تبدیل شده است.

 

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی در ادامه بیان کرد: امروز قوه قضائیه با اقتدار در نظام جمهوری اسلامی به اجرای حدود و احکام الهی و اسلام در جهت دفاع از حق مردم و اجرای عدالت پرداخته است و سیاست گذاری ها و حرکت های قوه قضائیه در مسیر رسیدن به عدالت ناب اسلام قرار دارد.

 

وی با اشاره به سند تحول قوه قضائیه گفت: این سند بسیار راهبردی و کارگشا است و اجرایی می شود و برنامه ها و سیاست های قوه قضائیه بر اساس این سند در حال تدوین و برنامه ریزی است و این سند وابسته به فرد خاصی نیست.

 

حجت الاسلام حمیدی ادامه داد: در این سند تحول هفت ماموریت برای قوه قضائیه پیش بینی شده است و در این راستا چالش ها و موانع بر سر راه قوه قضائیه در جهت اجرای این ماموریت ها توجه شده است و این ماموریت ها شامل رسیدگی به تعدیات و شکایات، احیای حقوق قانونی و آزادی های مشروط، نظارت بر اجرای صحیح قوانین، کشف جرم و تعدی، پیشگیری از وقوع جرم، اصلاح مجرمان و حمایت از حق مالکیت اشخاص است.

 

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی با بیان اینکه مردم استان برای حدود ۱۹ درصد از پرونده ها در قوه قضائیه درخواست تجدیدنظر می کنند، افزود: ۸۵ درصد از حکم این پرونده ها مجدد تایید می شود و باید این آمار به ۱۰۰ درصد برسد.

 

وی در پایان با اشاره به اینکه زیرساخت های موثر متاسفانه در اختیار قوه قضائیه قرار ندارد، ادامه داد: قوه قضائیه با کمبود نیروی انسانی و منابع مالی برخوردار است و نمی تواند وظایف خود را به خوبی انجام دهد.

 

 

 

 

 

کد خبر 1069092

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha