شرکت ۵۸ کشور در پنجمین دوسالانه کارتون کتاب/ بخش جنبی ویژه هنرمندان مبتدی به جشنواره افزوده شد

شجاعی طباطبایی با بیان اینکه تاکنون بیش از ۶ هزار اثر در دوسالانه کارتون کتاب دریافت کردیم، گفت: مهلت ارسال اثار به پنجمین دوره این جشنواره تا ۹ تیرماه تمدید شد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، «سیدمسعود شجاعی طباطبایی » امرو اول تیر در نشست خبری پنجمین دوسالانه بین‌المللی کارتون کتاب که در کتابخانه مرکزی پارک شهر برگزار شد، گفت: به لطف دوستان نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، دوسالانه بین‌المللی کارتون کتاب شکل گرفت و  در حال حاضر شاهد برپایی پنجمین دوره آن هستیم که با توجه به استاندارد‌های جهانی، دارای ۵ ستاره است.

 

دبیر دوسالانه بین المللی کارتون کتاب تصریح کرد: «کتاب و کرونا»، «کتاب و کودک»، «کتاب، کتابدار و کتابخانه» و «کتاب و رسانه» موضوعات این دوسالانه کارتون کتاب هستند. قرار بود به جمع‌بندی برسیم  که  مهلت ارسال آثار تا ۳۱ خرداد باشد اما با توجه به برگزاری انتخابات مهلت ارسال آثار تمدید شد. به خاطر استاندارد‌های جهانی نمی‌توانیم بیشتر از ۱۰ روز این دوسالانه را تمدید کنیم بدین ترتیب مهلت ارسال اثار تا ۹ تیرماه تمدید شد.

 

به گفته شجاعی طباطبایی، چهره‌های مطرح جهانی در هیأت داوری دوسالانه پنجم حضور دارند و بسیاری از هنرمندان به دلیل حضور این چهره‌ها در مسابقه شرکت کرده‌اند.

 

وی در مورد داوران پنجمین دوسالانه بین‌المللی کارتون کتاب اظهار داشت: آرس از کوبا، دالسیو ماچادو از برزیل، نیکلا لیستس از کرواسی و علیرضا ذاکری داوری را برعهده دارند.بنده نیز به نمایندگی از نهاد کتابخانه‌های عمومی در هیأت داوری حضور دارم.

 

این هنرمند با بیان اینکه  بیش از ۶ هزار اثر دریافت کردیم ، عنوان کرد:در این دوره برای نخستین بار بخش جنبی ویژه هنرمندان مبتدی به جشنواره اضافه شده است. مبتدی به هنرمندی می‌گویند که در جشنواره یا مسابقه داخلی و بین‌المللی شرکت نکرده و جایزه‌ای دریافت نکرده باشد. جوایز بخش جنبی شامل تجلیل از ۵ اثر شایسته تقدیر با لوح تقدیر، تندیس دوسالانه به همراه ۵۰ میلیون ریال هدیه نقدی خواهد بود.

 

شجاعی طباطبایی از برگزاری پنجمین دوسالانه بین‌المللی کارتون کتاب به صورت آنلاین خبر داد و افزود: تا کنون آثاری از ۵۸ کشور به دوسالانه کارتون کتاب رسیده است که بیشترین شرکت‌کننده از ایران، چین و آمریکای لاتین است . ۱۱۰ هنرمند از ایران و ۳۸ هنرمند از چین در این دوره شرکت کردند.

کد خبر 1069107

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha