بقاع متبرکه در خدمت اجرای طرح ملی قرآنی ۱۴۵۵

رییس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به فعالیت بقاع متبرکه در اجرای طرح ملی قرآنی ۱۴۵۵ گفت: حدود هشت هزار بقعه در کشور فعال است که محل رجوع مردم هستند و به فرموده مقام معظم رهبری این بقاع قطب های فرهنگی جامعه محسوب می شوند.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، «مهدی قره شیخ لو» امروز یکم تیر در نشست خبری طرح قرآنی 1455 با محوریت قرآن، امید و زندگی ضمن تبریک میلاد با سعادت علی بن موسی الرضا (ع) گفت: یکی از ویژگی های طرح ملی قرآنی ۱۴۵۵ استمرار این طرح طی 15 سال گذشته است. خوب است یادی کنیم از عزیزانی که در ابتدای این طرح مسئولیت داشتند و خوشبختانه این طرح سنت حسنه ای شد که اکنون 15 سال است ادامه دارد.

 

رییس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه تصریح کرد: شاید اصلی ترین رمز و راز طرح قرآنی 1455 و طرح های قرآنی دیگر این باشد که ما بتوانیم ارتباط مردم با قرآن را مستمر و جاری کنیم تا مردم ارتباط روزانه ای با قرآن کریم برقرار کنند و از برکات و فیوضات آن بهره مند شوند. این شاید خلأیی باشد که ما در جامعه عمومی کشور با آن مواجه هستیم؛ بنابراین در سطح عمومی باید تلاش بیشتری کنیم تا مردم انس بیشتری با قرآن داشته باشند.

 

وی تصریح کرد: ما هم در سازمان اوقاف طبق سنوات گذشته در خدمت همه دوستان هستیم و امکاناتی به صورت سخت افزاری در سطح کشور داریم. حدود هشت هزار بقعه در کشور فعال بوده و محل رجوع مردم هستند و به فرموده مقام معظم رهبری این بقاع قطب های فرهنگی جامعه محسوب می شوند.

قره شیخ لو تصریح کرد: در ادارات کل اوقاف و امور خیریه در استان ها هماهنگی های لازم انجام شده؛ بخشنامه ای هم به ادارات کل ابلاغ شده است که هر آنچه را که در توان شان است در خدمت طرح قرآنی 1455 باشد.

 

رییس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه بیان کرد: سال قبل هم یک نماد خوبی در این هماهنگی ها به ویژه در سطح استان ها بین دستگاه های مختلف وجود داشت. امیدواریم با تجربه سال گذشته امسال هم بتوانیم با فضاهایی که در سازمان اوقاف در اختیار داریم، خدمات بیشتری به مردم ارایه دهیم.

 

وی اظهار کرد: همکاران ما در استان ها آماده هستند که امسال هم با همکاری صدا و سیما شبیه آن اتفاقی که در مسابقه بین المللی قرآن کریم رقم خورد با این همکاری خوب و صمیمانه در طرح ملی 1455 هم انجام دهند.

 

همچنین در ادامه این نشست، محمد رضا مسیب زاده گفت: مهمترین اتفاق طرح ملی قرآنی  1455 در کنار همه مزایا معنویت و محوریت محتوایی که دارد، حضور همه ارکان، فعالیت های قرآنی در کشور است. جامعه آموزش و پرورش هم یکی از مخاطبان این طرح هستند که امسال با میلاد امام رضا (ع) همزمان شده است.

 

مدیر کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: از طرف وزارت آموزش و پرورش اعلام می کنم که با تمام ظرفیت هایمان از برگزاری این طرح قرآنی حمایت خواهیم کرد. پایگاه های تابستانی، مراکز دارالقرآن وزارت آموزش و پرورش و شبکه سراسری شاد در خدمت این طرح خواهند بود.

 

وی افزود: همچنین قرارگاه مجازی قرآن و عترت نماز هم با 17 کانال در کنار طرح قرآنی 1455 است.

 

کد خبر 1069185

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha