«جایزه بزرگ نقاشی» در کنار نهمین دو سالانه  ملی نقاشی برگزار می شود

مدیر نهمین دوسالانه ملی نقاشی ایران از برگزاری«جایزه بزرگ نقاشی» در کنار بینال نقاشی خبر داد و گفت: به زودی فراخوان این جایزه که بزرگترین جایزه نقدی در نقاشی ایران است را منتشر می کنیم.

 به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، نشست نهمین بینال نقاشی ظهر امروز اول تیرماه با حضور امیر راد، علی ندایی عضو شورای سیاستگذاری دوسالانه، مژگان قدوسی، محمدرضا فیروزه‌ای، مینا نادری و هلنا شین‌دشت‌گل اعضای هیات مدیره انجمن هنرمندان نقاش ایران در سالن امیرخانی خانه هنرمندان ایران برگزار شد.

 

 در این نشست «امیر راد» مدیر نهمین دوسالانه ملی نقاشی ایران  با اشاره به تاخیر در برگزاری بی نال نقاشی گفت: آخرین بینالی که برای نقاشی برگزارشد، سال ۹۰ بود و آخرین بینالی که انجمن برگزار کرد سال ۸۲ بود. بینال فعلی قرار بود سال‌ ۹۹ برگزار شود اما شرایط همه‌گیری کرونا و تأخیر در برگزاری بینال مجسمه‌سازی، تاریخ برگزاری به امسال موکول شد. 

وی  با بیان اینکه انجمن‌های هنری ساختارشان رسانه‌محور است، اظهار کرد: همین رسانه محور بودن سبب می‌شود که به صورت تخصصی بینال را برگزار کنند و از همین‌جا ممکن است مشکلاتی برای گروه های هنرهای بوجود آید؛ دوسالانه‌هایی با نام‌های تخصصی در حال برگزاری است،اما  آثار به سمت میان‌رسانه‌ای رفته‌اند که تمرکزشان بر رسانه‌ای است که میزبانی می‌کنند. به همین دلیل جشم‌انداز بینال نقاشی را غیررسانه‌محور در نظر گرفتیم. چون این چشم‌انداز را در نطر داشتیم ساختار میانی را مدنظر قرار دادیم.

 

مدیر نهمین دوسالانه ملی نقاشی ایران  با اشاره به تعریف ساختار سه‌گانه برای این بینال  گفت: دوسالانه نهم  درسه بخش سراسرنما، کیوریتال و تالار گفتگوبرگزار می شود، در بخش سراسرنما با اعلام فراخوان همگانی ۱۹۰۴ نفر شرکت‌کننده داشتیم که  تعداد بالای آن خانم‌ها هستند.داوری اولیه اثار آغاز شده است و  مرحله نهایی داوری آثاری که انتخاب شدند ۲۲ مرداد انجام می‌شود. بخش سراسر نما، ۵ شهریورماه آغاز به کار می‌کند که رسماً تاریخ برگزاری دوسالانه است.

امیر راد افزود: در بخش کیوریتوریال از سه کیوریتور دعوت کرده‌ایم و چون مکان محور است، هنوز مکان میزبانی آن قطعی نشده است. در بخش گفت‌وگو می‌تواند پیش از آغار رسمی دوسالانه شروع شود و بعد از آن هم ادامه یابد، بنابراین محدودیت زمانی ندارد. مراسم تقدیر از هنرمندان هم داریم، همچنین بخش مدعوین که در کنار «سراسرنما» با نمایش گذاشته خواهد شد. 

 

 

امیر راد  اشاره به برگزاری تور مجازی در انجمن هنرمندان نقاش ایران اظهار کرد:انجمن هنرمندان نقاش ایران دومین نهادی بود که نمایشگاه تور مجازی برگزار کرد، بنابراین اگر نتوانیم در شهریور بخش‌هایی را به صورت فیزیکی برپا کنیم، آن بخش‌ها را آنلاین برگزار خواهیم کرد.

وی افزود: ممکن است در بخشو گفت‌وگو، بخشی از نهمین بینال را در بیلبوردهای شهری با همکاری سازمان زیباسازی به نمایش بگذاریم. در بخش گفت‌وگو هم با چند گالری رایزنی کرده‌ایم که برخی رخدادهای شهری در منطقه ۶  را در گالری‌های این منطقه به نمایش بگذاریم.

رییس هیات مدیره انجمن هنرمندان نقاش ایران درباره دلایل برگزارنشدن بینال نقاشی توصیح داد: بینال صرفا خواسته انجمن‌ها نیست و همراهی نهادهای بسیاری را می‌طلبد و در سال‌هایی که بینال برگزار نشد این همراهی و هماهنگی با نهادها وجود نداشت. همچنین به دلیل تغییر ساختارها، جایگاه پیشین بینال را شاهد نبودیم بنابراین به دنبال ساختاری بودیم که بر پایه بستری مناسب بودیم.

 

امیر راد با اشاره به اهداف برگزاری نهمین بی نال نقاشی  گفت:  هدف ما از برگزاری این دوسالانه جریان‌ سازی برای هنر مدرن است و  و تلاش داریم این جریان سازی را در هنر به پیش ببریم .

مدیر نهمین دوسالانه ملی نقاشی ایران گفت: در این دوره، فراخوان جایزه بزرگ نقاشی را با همراهی یکی از شرکت‌های بیمه منتشر می‌کنیم که بزرگترین جایزه نقدی در نقاشی ایران است.

کد خبر 1069199

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha