هیچ ملاحظه سیاسی، جناحی و قومی نداریم

رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: هیچ ملاحظه سیاسی، جناحی و قومی نداریم، گفت: مردم به عینه می‌بینند که کارخانه قند و آرد یاسوج، سقاوه، امور عشایر، امور اراضی جهاد کشاورزی و در شوراها برخورد کردیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، به مناسبت به مناسبت هفته قوه قضائیه امروز (۱ تیر ماه) نشست خبری با حضور رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد، دادستان یاسوج و اعضای شورای قضایی در یاسوج برگزار شد.

«حسن نگین تاجی» در این نشست به اقدامات و اولویت کاری در زمان انتصابش در دادگستری استان اشاره کرد و اظهار کرد: آن چیزی که در ورود به استان که توفیق خدمتگزاری به مردم استان برای این جانب فراهم شد و محور اصلی بود، کیفیت در رسیدگی‌ها و بحث اطاله دادرسی و رسیدگی‌های عادلانه کیفی که کوتاه مدت و به قانون نزدیک باشد و به عدالت انجام دهیم.


مقام ارشد قضایی استان در ادامه در خصوص رتبه‌ی آموزشی دادگستری استان گفت: از لحاظ تمرکز و برنامه‌های آموزشی در مقام اول تا سوم کشوری قرار داریم.


وی افزود: تأثیر آموزشی را در کیفیت صدور آراء مشاهده می‌کنیم و سعی کردیم با آموزش‌های کاربردی این نقیصه را برطرف نماییم.


نگین تاجی به دادرسی الکترونیک در شرایط کرونایی اشاره و بیان داشت: دادرسی الکترونیکی یکی از اقدامات بسیار خوبی بود که در دادگستری استاندر شراط کرونایی انجام شده و رسیدگی به صورت آنلاین در فضای الکترونیک انجام می‌شود.


وی افزود: در دادرسی الکترونیک 89% بیشتر مربوط به دادسرا در شرایط کرونایی بصورت الکترونیک انجام می‌شود.


رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: دادرسی تمام الکترونیک طرحی است که با همکاری ناجا و در 4 کلانتری در سطح استان انجام می‌شود.


وی گفت: در بحث ابلاغ الکترونیک 5/99 درصد بصورت الکترونیک انجام می‌شود.


قاضی القضات دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه با بیان این که حمایت از تولید و حمایت از سرمایه گذاری و تولید کنندگان را از دیگر اهداف دستگاه قضایی در استان بیان کرد و در خصوص کارخانه قند یاسوج گفت: نظر به اینکه استان، صنعتی نیست و معدود کارخانه‌هایی که داریم با مشکلات عدیده مواجه است در خصوص کارخانه قند اقدامی که در این زمینه انجام شد بسیار خوب بود.


 دکتر نگین تاجی افزود: همکاران قضایی و شجاع، در خصوص بحث بطلان آن حکم داده و با حضور ریاست قوه قضائیه این کارخانه به دولت واگذار شد، اما دادگستری به این تنها بسنده نکرد و قراردادی با بانک تجارت و کارگران منعقد شد.


وی گفت: کارخانه آرد هم در حال تبدیل شدن به سرنوشتی مثل کارخانه قند دچار می‌شد و از مزایده‌ای که در تهران داشت جلوگیری شد.


رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد با اظهار اینکه همکاران قضایی در خصوص پتروشیمی سقاوه با مجاهدت همکاران قضایی موضوع خلع ید آن هم انجام شد به مبارزه دادگستری با مفاسد اقتصادی در سال گذشته اشاره کرد و بیان داشت: موضوع امور عشایر، شورای شهر گچساران، شبکه توزیع آرد نیز که بیش از 28 نفر در قالب شبکه‌ی حرفه‌ای آرد را قاچاق می‌نمودند، متلاشی شد، جهاد کشاورزی که برخورد قانونی و قضایی و 11 سال حبس و انفصال دادیم از جمله‌ی این موارد است.


نگین تاجی در خصوص زندانیان جرائم مالی اظهار داشت: اکنون زندانی مالی زیر مبلغ 20 میلیون تومان نداریم.


وی گفت: طرح سرکشی به خانواده زندانیان از این استان به سراسر کشور سرایت کرد.


این مقام قضایی در ادامه به برگزاری نشست‌های نقد آراء قضایی در استان اشاره و اظهار کرد: کتاب نقد آرا قضایی مجموعه نشست نقد آرا قضایی در سطح استان است که چاپ می‌شود در این نشست‌ها موضوع اتقان آراء را بررسی می‌کنیم.


وی گفت: نقد آرا به وسیله افراد متخصص حقوق موضوع رأی را بررسی کرده و سپس نظر نهایی مشخص و به مرکز ارسال می‌گردد. و در این زمینه در رتبه‌های اول تا دوم کشوری قرار داریم.

 

رئیس شورای قضایی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: رتبه استان از لحاظ عملکردی در سطح کشور در بحث کیفیت آرا طبقه بندی شده و در درجه عالی قرار داریم و با زیربنایی که در دادگستری استان بنا شده تعداد نشست‌های علمی به اندازه پنج سال گذشته بوده است.


وی افزود: تحول واقعی در آموزش، نوآوری و ابتکار است و در یک بررسی 6 ماهه، استان در مباحث علمی و نوآوری در سطح 1 تا 3 قرار دارد.


نگین تاجی افزود: شرکت سایر استانها در دوره‌های آموزشی و حضور اساتید دانشگاه و وکلاء و کارشناسان در دوره‌های آموزشی موجب شده، بعنوان پایلوتی آموزشی در سطح کشور باشیم.


رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان این نکته که کار کردن در استان با مشقت‌هایی همراه است، گفت: در حوزه‌ی مفاسد اقتصادی در نهادهایی مثل شورای شهر و شهرداری در سطح استان اختلاس، رشوه و تحصیل مال نامشروع، کارخانه آرد یاسوج، شوراهای اسلامی و شهرداری‌ها، برخورد قاطع با افرادی که در این جایگاه قرار دارند، انجام گرفت.


وی با بیان اینکه هیچ ملاحظه سیاسی، جناحی و قومی نداریم، گفت: مردم به عینه می‌بینند که کارخانه قند و آرد یاسوج، سقاوه، امور عشایر، امور اراضی جهاد کشاورزی و در شوراها برخورد کردیم. اگر زمینه و بستر فساد خشکانده شود دیگر شاهد فساد نخواهیم بود.


نگین تاجی درباره‌ی سند تحول قضایی گفت: حذف پارکینگ‌ها که در موضوع سرقت تأثیر گذار بود از اقدامات دادگستری بود.


در دوره تحول قضایی، حقوق عامه زنده شد و در همین رابطه قرارگاه مبارزه با فساد با حضور ادارات تشکیل گردید.


 نگین تاجی به مسئله‌ی مهم درگیری چرام اشاره و افزود: در تاریخ 15/12/99 یک درگیری در چرام اتفاق افتاده بود که در 20/3/1400 کیفرخواست آن صادر شده و مراحل بعدی آن نیز در حال رسیدگی است.


وی اظهار داشت: در این درگیری 66 نفر بازداشت شدند و اکنون تنها 17 نفر در بازداشت هستند. پیشگیری، تنها قضایی و کیفری نیست، پیشگیری عمومی و انسجام بخشی بین نهادهایی است که در پیشگیری کنار هم قرار می‌گیرند.

کد خبر 1069245

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha