وسایل بازی تحت نظارت استاندارد قراردارند

قنبریان با اشاره به نظارت استاندارد بر شهربازی های استان، گفت: طی سال جاری تاکنون ۱۴۳ مورد بازرسی از شهربازی های استان به عمل آمده است.

« مرضیه قنبریان» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم آباد، اظهار داشت: از ابتدای در سال جاری تعداد 143 مورد بازرسی، بازدید فنی و ایمنی از وسایل و تجهیزات بازی استان با هدف حمایت از حقوق شهروندان به ویژه کودکان انجام شد.

 

مدیرکل استاندارد لرستان افزود: بر اساس مصوبات شورای عالی استاندارد، برخی از تجهیزات و وسایل تفریحی مشمول مقررات استاندارد اجباری می باشند.

 

وی تصریح کرد: بنابراین فعالیت اینگونه تجهیزات تفریحی، اعم از تجهیزات شهربازی، زمین بازی، پارک ها، سازه‌های بادی، آبی و ... بدون تاییدیه سازمان ملی استاندارد ممنوع است و بهره برداران ملزم به اخذ مجوز مربوطه و استانداردسازی تجهیزات بازی هستند.

 

قنبریان اظهار کرد: هم استانی های عزیز باید هنگام استفاده از دستگاه ها و تجهیزات بازی مستقر در وسایل بازی از وجود گواهی بازرسی استاندارد آن اطمینان حاصل کنند و هر گونه موارد تخلف را از طریق شماره تلفن 32238393 داخلی 143 به اداره کل استاندارد استان جهت پیگیری، اطلاع رسانی کنند.

کد خبر 1069352

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha