سرقت، توهین و ضرب و جرح  بیشترین پرونده قضایی را دارند

حبیبی با اشاره به فراوانی پرونده های قضایی در استان اصفهان گفت: سرقت، توهین، ضرب و جرح عمدی، ایراد تصادفات بیشترین پرونده قضایی را در مقایسه با دیگر موضوعات و اتهامات دارد.

«محمدرضا حبیبی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اصفهان با اشاره به وضعیت پرونده های قضایی در استان اصفهان گفت: برخی از اتفاقات منجر به تشکیل پرونده های قضایی بیشتری در مقایسه با دیگر موضوعات می شود که ریشه یابی و پیشگیری از آن لازم است.

 

رئیس کل دادگستری استان اصفهان افزود: سرقت، توهین، ضرب و جرح عمدی، ایراد تصادفات بیشترین پرونده قضایی را در مقایسه با دیگر موضوعات و اتهامات دارد که بررسی عوامل آن و ایجاد بازدارندگی لازم است.

 

وی با اشاره به اینکه این دسته از پرونده های زیبنده جامعه نیست‏، تصریح کرد: اقدامات آموزشی، پیشگیرانه و اطلاع رسانی برای افزایش صبر و بردباری مردم لازم است.

 

*سرعت رسیدگی در محاکم تجدید نظر

 

حبیبی با اشاره به اینکه حجم بالای ورودی پرونده های قضایی موجب کاهش سرعت رسیدگی به پرونده های می شود، تصریح کرد: موجودی پرونده های قضایی دادگاه های تجدیدنظر به 6 هزار رسیده که همین موضوع در رسیدگی سریع پرونده ها نقش داشته است.

 

وی ادامه داد: در سال گذشته قضات این محاکم 2 هزار پرونده بیشتر از میزان ورودی پرونده های قضایی رسیدگی کرده اند که این در پیشرفت کار موثر بوده است.

 

*کاهش پرونده های قضایی در دادسرا و دادگاه انقلاب

 

رئیس کل دادگستری استان اصفهان با اشاره به برنامه ریزی و اقدامات صورت گرفته برای کاهش پرونده های قضایی گفت: در یک سال گذشته میزان پرونده به دادسراهای استان اصفهان نزدیک به 2 هزار پرونده کاهش یافته است.

 

وی اضافه کرد: این موضوع نیز در دادگاه های انقلاب 100 پرونده کاهش داشته که به سرعت رسیدگی به پرونده ها و مشکلات دیگر مثل درگیری مردم با دادسرا و محاکم کمتر شده است.

 

حبیبی خاطرنشان کرد: اعضای شوراهای حل اختلاف در استان اصفهان نقش مهمی در مختومه کردن پرونده های قضایی و ایجاد صلح و سازش داشته اند.

کد خبر 1069372

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha