سنت «چاووشی‌ خوانی» از نشانه های تعظیم شعائر و تقوای قلوب مومنان است

برزگر گفت: سنت «چاووشی‌ خوانی» از نشانه های تعظیم شعائر و تقوای قلوب مومنان است و کاروان عشق، هنگام عزیمت به خانه خدا و عتبات عالیات، عطر صلوات و سلام بر محمد و آل ‌محمد (ص) را در فضای شهر و روستا و در کوچه پس کوچه ‌ها به مشام شیعیان می رساندند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «حسین برزگر»، امروز (چهارشنبه 2 تیر) در پایان دهمین همایش «شعر و چاووش رضوی» در بوانات گفت: چاووش ‌خوانی در فهرست میراث معنوی ایران به نام شهرستان بوانات ثبت ملی شده است و بوانات خواستگاه هنر و ذوق هنری است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بوانات افزود: لحظه‌ های عبادت انسان مسلمان، هنگامه نمایش عشق و دلدادگی با خدا است که آن را با هیچ‌چیز جایگزین نمی‌ کند.

وی اضافه کرد: زیارت و حضور در آستان مقدس اولیای حق از پربارترین نمونه ‌های تجلی دلدادگی به خدا است و در طول تاریخ، مسلمانان برای انجام زیارت، جان و مال خود را فدا کرد ه‌اند و در این راه سختی‌ها را به جان خریده‌اند تا بتوانند لحظاتی در حرم اهل بیت علیهم السلام، از فیض آنان بهره ببرند.

برزگر تاکید کرد: سنت «چاووشی‌ خوانی» از نشانه های تعظیم شعائر و تقوای قلوب مومنان است و در چاووشی‌ خوانی، کاروان عشق، هنگام عزیمت به خانه خدا و عتبات عالیات، عطر صلوات و سلام بر محمد و آل ‌محمد (ص) را در فضای شهر و روستا و در کوچه پس کوچه ‌ها به مشام شیعیان می ‌رساندند.

خاطر نشان می شود، دهمین همایش شعر و چاووش رضوی استان فارس همزمان با دهه کرامت و دهمین یادواره حضرت «شاه میر حمزه (ع)» در روستای «امامزاده بزم» بوانات برگزار شد و شاعران برتر استان فارس و بوانات با قرائت اشعار خود در مدح و ثنای امام هشم (ع) و دهه کرامت و بزرگداشت امامزادگان  شهرستان، دهمین یادمان امامزاده «شاه میرحمزه ابن موسی الکاظم (ع)» را گرامی داشتند.

کد خبر 1069473

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha