اقدامات فرهنگی کمیته امداد خوزستان

شیبه گفت: در کنار اقدامات و حمایت‌های معیشتی و توانمندسازی اقتصادی خانواده‌ها و افراد تحت حمایت کمیته امداد خوزستان، توجه ویژه‌ای نیز به موضوعات فرهنگی دارد.

«جمال شیبه» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز،با اشاره به اقدامات کمیته امداد خوزستان در زمینه فرهنگی اظهار کرد: در کنار اقدامات و حمایت‌های معیشتی و توانمندسازی اقتصادی خانواده‌ها و افراد تحت حمایت توجه ویژه‌ای نیز به موضوعات فرهنگی دارد.

 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان افزود: خدمات فرهنگی این نهاد برای رده سنی کودکان، جوانان در دو رده سنی نوعروسان، دانشجویان پسر و دختران مجرد و زنان سرپرست خانوار و سالمندان و ... ارائه می‌شود. 

 

وی اضافه کرد: در کمیته امداد مددجویان بر اساس سن و نوع نیاز طیف‌بندی شده و برای هر دوره متناسب با شرایط ویژه‌ای که دارد برنامه فرهنگی تدارک دیده شده که مددجویان بتوانند استفاده بهینه‌ای داشته باشد.

 

شیبه تصریح کرد: کمیته امداد در سال های گذشته بیش از 46 هزار نفر اعزام به مشهدمقدس و عتبات عالیات و 20 هزار اردوی تربیتی با همکاری خیرین برای مددجویان داشت که اکنون به دلیل شیوع کرونا کلیه اردوها لغو شدند.

 

وی ابراز کرد: در سال گذشته خدمات فرهنگی به دانش آموزان، دانشجویان و طلاب علوم دینی 26 و کانون فرهنگی 6 و تامین شهریه سه هزار و کمک هزینه تحصیلی 28 هزار و آگاه‌سازی و آموزش 30 هزار و طرح فلاح 17 بهره‌مند شدند.

 

مدیر کل کمیته امداد خوزستان اذعان کرد: سایر برنامه‌های فرهنگی صرفا با هدف کاهش فقر فرهنگی، افزایش آگاهی، تربیت روانی و تفریح و ... خدمات روانشناسی مشاوره فردی تحصیلی خانواده و آموزش مهارت‌های زندگی در خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد برگزار می‌شود.

 

وی بیان کرد: پیش از شیوع ویروس کرونا و قبل از آنکه منجر به تعطیلی امور آموزشی و فعالیت‌های فرهنگی به صورت حضوری شود، فراهم کردن بستر فضای مجازی جهت برگزاری کلاس‌های آموزشی در حوزه فرهنگی در دستور کار قرار گرفت.

 

شیبه خاطر نشان کرد: برای حمایت از دانش‌آموزان در شرایط کرونایی و تهیه ابزار موردنیاز برای آموزش مجازی، پویش تهیه و توزیع تبلت علاوه بر لوازم تحریر را آغاز کردیم.

 

وی ادامه داد: : از دیگر طرح های اجرا شده در راستای رشد فرهنگی مددجویان خوزستانی می‌توان به طرح امداد یاران فرهنگی و طرح نشاط معنوی و طرح یاس اجرای جشنواره قرآنی باران وحی، برگزاری مسابقه ویژه روز دختر، جشن‌ها، اعیاد، برگزاری برنامه‌های فرهنگی و هنری مسابقات به ویژه در ماه محرم ورمضان اشاره کرد.

 

مدیر کل کمیته امداد خوزستان با اشاره به راه‌اندازی سامانه پشتیبانی تلفنی از دانش‌آموزان تحت حمایت یاد آور شد: این طرح اجرا شده تا از دانش‌آموزان محروم در زمینه درسی حمایت و پشتیبانی شود؛ در این طرح پشتیبان‌ها هفته‌ای با دانش‌آموزان تماس می‌گیرند و پیگیر مسائل و موضوعات آنان هستند ضمن اینکه مسائل شناسایی و رفع می‌شود.

 

کد خبر 1069555

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha