۳۰ هزار پرونده در سال گذشته وارد دادگستری جهرم شده است

اسمی گفت: در سال گذشته بیش از ۳۰ هزار پرونده در دادسرا و دادگاه وارد و به همین میزان خارج شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جهرم، «محمد اسمی»، امروز (پنجشنبه ۳ تیر) در آیینی که به مناسبت هفته قوه قضائیه برگزار شد، گفت: امام رضا علیه السلام سفارش کردند هرچه می توانید به مردم خدمت و احسان و مشکلات مردم را حل کنید و سفارش فرمودند از کسی که از خدا نمی‌ترسد امید نداشته باشید چون تعهدی ندارد و فرمودند بسیار مراقب اعمال و رفتار خودتان باشید تا مورد تهمت و اتهام قرار نگیرید.

 

رئیس دادگستری جهرم با اشاره به اینکه بحمدالله کارهای خوبی در قوه قضاییه در جهت اجرای عدالت، مبارزه با فساد و اصلاح ساختار قوه قضاییه صورت گرفته است، افزود: در دوران تصدی آیت الله رئیسی بارقه ای از امید در دل مردم روشن شده چرا که وی معتقد است که دستگاه قضایی به معنی اخص کلمه ملجا و پناهگاه ستمدیدگان باید باشد و فاصله ای بین مردم و مسئولین نباشد.

 

 وی بیان کرد: در شهرستان جهرم نیز قضات و کارکنان پای کار هستند و سعی و تلاش زیادی دارند و با وجود تراکم پرونده ها توانسته اند به همین میزانی که پرونده وارد می شود اتخاذ تصمیم کرده و عقب نمانند.

 

اسمی با اشاره به اینکه در سال گذشته بیش از 30 هزار پرونده در دادسرا و دادگاه وارد و به همین میزان خارج شده است، خاطرنشان کرد: در بحث تامین امنیت بحمدالله امنیت مناسبی داریم و جرائم خشن چند سالی است کاهش یافته اما متاسفانه جرایم خرد مثل  توهین، کتک کاری، تهدید، تخریب، سرقت، مواد مخدر و اختلاف خانوادگی زیاد است.

 

وی گفت: قانون مداری واحترام به حقوق دیگران و امربه معروف و نهی از منکر یکی از راه های کاهش جرم و جنایت و آسیب‌های اجتماعی است و اصلاح جامعه نیاز به همت جمعی دارد.

کد خبر 1069747

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha