نهادینه کردن الگوی مصرف درست آب ضرورت دارد

آل هاشم گفت: برای نهادینه کردن الگوی مصرف درست آب باید از ظرفیت های رسانه ها و بستر تاثیرگذار فضای مجازی بیش از پیش استفاده کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین «سیدمحمدعلی آل هاشم» امروز در دیدار مدیران آب و فاضلاب استان بر ضرورت فرهنگ سازی برای صرفه جویی در مصرف آب تاکید و اضافه کرد: سلامتی مردم به آب شرب سالم وابسته است، رشد جمعیت و صنعتی شدن جوامع نیاز به آب سالم و بهداشتی را بیش از پیش ضروری تر کرده است که اگر درست مدیریت نشود زمینه ساز بحران های اجتماعی میشود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، اهمیت اقتصادی و زیست محیطی منابع آبی را مورد اشاره قرار داد و اظهار کرد: کمبود منابع آب شیرین یک مسئله جهانی است که کشور ما را هم در برمی گیرد و با توجه به افزایش ضریب شهرنشینی در کشور مسئله آب به یک مسئله اجتماعی حائز اهمیت تبدیل شده است.

آل هاشم با تاکید بر افزایش برنامه های تبلیغی برای حساس کردن مردم نسبت به مصرف درست آب، یادآور شد: برای نهادینه کردن الگوی مصرف درست آب باید از ظرفیت های رسانه ها و بستر تاثیرگذار فضای مجازی بیش از پیش استفاده کنیم.

همچنین ایمانلو، مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی در سخنانی، اظهار داشت: با اجرای طرح های تامین آب شرب سالم تلاش می کنیم شهروندان تبریزی برای مصرف بهینه آب در فصل گرم دچار مشکل نشوند.

وی خواستار صرفه جویی مردم در مصرف آب شد و افزود: اگر مردم استان صرفه جویی ۱۰ تا ۱۵ درصدی را در مصرف آب رعایت کنند هیچ مشکلی از بابت قطعی آب نخواهیم داشت.

کد خبر 1069904

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha