عده ای با تفکر منجی سازی به جان ارزش های نظام افتادند/ دولت جدید مکتب شهید سلیمانی را ملاک کار خود قرار دهد

استاد حوزه و دانشگاه با انتقاد از برخی رفتارها در جامعه گفت: مردم چشم دوختند به اینکه دولت جدید بتواند با یک تیم قوی و بدون سیاسی کاری و ... کار انجام دهد لذا دولت آینده مکتب شهید سلیمانی را ملاک کار خود قرار دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، حجت الاسلام ناصر رفیعی شامگاه پنجشنبه (۳ تیر) در ویژه برنامه " مرد میدان- خادم الرضا " در گلزار شهدای کرمان ضمن تبریک ایام میلاد امام هشتم با اشاره به اینکه رهبر عظیم الشان انقلاب در مورد شهید سلیمانی فرمودند «این شهید عزیز ما یک مکتب و مدرسه است» بیان کرد: مکتب و مدرسه به جایی گفته می شود که درس در آن خوانده می شود و چیزی به آدم می آموزد.

 

استاد حوزه و دانشگاه  با بازخوانی فرمایشات مقام معظم رهبری درباره شهید سلیمانی درباره روشن بودن حیات و شهادت ایشان اظهار کرد: حیات ایشان که روشن است و شما دیدید خیلی ها از منطقه ناامید شده بودند اما شهید سلیمانی اجازه نداد داعش در عراق و سوریه بماند و اجازه نداد ناموس این مردم در کوچه و خیابان های تهران، قم و مشهد مورد تعرض داعشی قرار بگیرد.

 

وی اظهار کرد: اما روشن بودن شهادت ایشان اینکه از روزی که ایشان به شهادت رسیده تا امروز این مزار خلوت نشده  لذا هم شهادت و هم حیات این شهید بزرگوار شکستی برای دشمن بود.

 

 

حجت الاسلام رفیعی با بیان اینکه مقام معظم رهبری فرمود «شهید سلیمانی به دو حُسن رسید» هم حسن پیروزی و هم حسن شهادت؛ مکتب شهید سلیمانی را با استفاده از حکمت 289 نهج البلاغه تبیین کرد و گفت: آقایان و خواهران گرامی می خواهید از مکتب شهید سلیمانی درس بگیرید اولین ویژگی ایشان این بود که کارش برای خدا بود.

 

وی افزود: اگر کسی کارش برای خدا باشد دیگر خودش را نمی بیند، قهر نکرده و پشت به نظام نمی کند و با صندوق رأی قهر نمی کند و انتخابات را تحریم نکرده و تهدید نمی کند لذا مهمترین ویژگی شهید سلیمانی این بود که کارش برای خدا بود به همین خاطر همین هم خدا محبت او را در دل ها انداخت.

 

 

استاد حوزه و دانشگاه با تأکید بر اینکه خواهران و برادران کارتان برای خدا باشد، ادامه داد: خدا می فرماید «مَن كانَ يُريدُ العِزَّةَ فَلِلَّهِ العِزَّةُ جَميعًا» هرکسی عزت می خواهد پیش من بیاید و غیر از من عزت پیدا نمی شود.

 

 

وی اظهار کرد: بنابراین شهید سلیمانی با خدا بود لذا یک لحظه با نظام و انقلاب قهر نکرد و امروز هم اگر بود مطمئن باشید جزو اولین کسانی بود که در انتخابات شرکت می کرد و مردم را به دفاع از حرم و نظام دعوت می کرد.

 

حجت الاسلام رفیعی خاطرنشان کرد: آقایانی که این روزها در فضای مجازی خودشان را مطرح می کنند نه خدا را؛ تحریم در انتخابات کردند که روسیاهی آن به خودشان ماند زیرا مردم آمدند و رأی دادند.

 

وی گفت: آقایانی که با کمال جسارت می ایستید و می گویید سیل دارد می آید و نظام را می خواهد ببرد؛ نه سیلی این نظام را می برد و نه اتفاقی برای این نظامی که این همه شهید داده می افتد؛ سیل شما رو برده و شما با نظام و انقلاب قهر کردید و شما در مقابل نظام و ولایت فقیه ایستادید، از روح شهید سلیمانی خجالت بکشید و این حرف ها را نزنید.

 

 

کارشناس مذهبی رسانه ملی بیان کرد: مردم اگر به شما رأی دادند و حمایتی هم کردند به خاطر نظام بود و شما را از نظام یافتند؛ این تفکری که امروز خود را منجی می داند و منجی سازی می کند و سیاه نمایی از 40 سال نظام می کند و نظام را تهدید به 22 بهمن دیگری می کند تا کجا انسان می تواند سقوط کند که اینطور به جان ارزش های نظام بیفتد.

 

وی ادامه داد: شهید سلیمانی برای خدا بود و این یکی از ویژگی ها است و خدا هم در قرآن می فرماید «هرکسی با خدا بود ما او را عزیز می کنیم» مگر خدا موسی را عزیز و فرعون را در رود نیل غرق نکرد و مگر قارون را در زمین فرو نبرد و مگر با ذلت قاتلان کربلا از بین نرفتند و امروز کجا نام یزید مطرح است؟

 

 

حجت الاسلام رفیعی اظهار کرد: سالها بنی امیه حکومت کردند؛ من در سوریه در مسجد اموی شام زیارت عاشورا می خواندم که رفقا آمدند و وقتی تمام شد گفتم ببینید کجا دارید زیارت عاشورا می خوانید، 40 سال معاویه در این شهر حکومت کرده و تا سال 132 حدود 80 سال بیشتر مقر بنی امیه بوده حالا شما دارید در مقر بنی امیه می گویید لعن الله امة قتله؛

 

وی با اشاره به اینکه نخستین ویژگی شهید سلیمانی خدامحوری بود لذا اگر مکتب ایشان را می خواهید این ها است، خاطرنشان کرد: امیرالمؤمنین در حکمت 289 می فرمایند «دوست و برادر من دنیا در نظرش کوچک بود» لذا دنیا نزد شهید سلیمانی کوچک بود و کوچک بودن غیر از نداشتن است.

 

کارشناس مذهبی رسانه ملی با اشاره به اینکه شهید سلیمانی حب دنیا در دلش نبود و امیر و سوار بر دنیا بود، گفت: سومین ویژگی اینکه امیرالمؤمنین فرمود «دوست من هرگز اسیر شکم نبود» بعضی ها اسیر شکم هستند و رسول خدا(ص) فرمود «دو چیز باعث لطمه به امت من است؛ یکی شکم و دیگری شهوت‌»

 

وی بیان کرد: انسان گیر این دو تا{شهوت و شکم} است و این ها بشر را بیچاره می کند لذا شیطان خیلی از این دو حربه استفاده می کند؛ هم مال خوب است و هم همسر؛ همسر و زن در اسلام مانند حضرت زهرا(س) و حضرت خدیجه(س) است اما اگر این دو ابزار شیطان شد مال در خدمت تخریب و زن در خدمت فساد قرار می گیرد، کاری که الان غربی ها می کنند.

 

حجت الاسلام رفیعی افزود: شهید سلیمانی اسیر شکم و شهوت نبود چون دائماً در مأموریت بود و از این شهر به آن شهر و از این منطقه به آن منطقه در مأموریت و مورد اعتماد رهبری بود و شخصیتی بود که خودش را نمی دید.

 

وی ادامه داد: خواهران و برادران خیلی حواستان جمع باشد و هیچوقت دین تان را به دنیا نفروشید؛ روایت داریم «بدبخت ترین آدم ها کسانی هستند که دین شان را برای دنیا بفروشند» لذا به خاطر دنیا دروغ نگویید، حقه نزنید و کم فروشی نکنید.

 

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه مهمترین شاخصه شهید سلیمانی این بود که اسیر شهوت و شکم و مسائل شخصی خود نبود، اظهار کرد: امیرالمؤمنین در ادامه فرمودند «دوست من سکوت می کرد اما اگر حرف می زد، خوب حرف می زد»؛ شهید سلیمانی اینطور بود و ما ایشان را خدمت مقام معظم رهبری زیاد دیده بودیم و واقعاً سر به زیر و ساکت بود و اگر حرفی می زد، واقعاً زیبا صحبت می کرد.

 

وی خاطرنشان کرد: چقدر خوب است که انسان یاد بگیرد؛ بیشتر ما گرفتار گناه زبان هستیم؛ مواظب باشید غیبت و آبروی کسی را ریختن و شخصیت کسی را کوبیدن درست نیست لذا خیلی حواسمان جمع باشد.

 

حجت الاسلام رفیعی گفت: علی بن موسی الرضا(ع) فرمود «به شیعیان من بگویید راست بگویند و مواظب زبان و کلام خود باشند» یکی از ویژگی های شهید سلیمانی این بود سخنران قدری بود درعین حالی که ساکت بود؛ بعضی ها خیلی حرف می زنند و حرف خوب هم نمی زنند و بعضی ها کم حرف می زنند و خوب حرف می زنند.

 

وی اظهار کرد: امیرالمؤمنین فرمود «ویژگی دیگر دوست من این است که جثه ضعیفی داشت اما وقتی وارد میدان جنگ می شد، شیر و شجاع و پرکار بود» مقام معظم رهبری در جمع خانواده شهید سلیمانی فرمودند «این شهید شجاعت و تیزهوشی و مقاومت و عقلانیت را با هم در آمیخت» هیچ چیزی جلودار این شهید نبود و بیش از ۱۰۰ بار تهدید به شهادت شد و خیلی هزینه زیادی شد برای اینکه این شهید بزرگوار را از بین ببرند تا نهایت هم در خاک عراق توانستند این جنایت را انجام دهند اما این شهید نمی ترسید.

 

کارشناس مذهبی رسانه ملی بیان کرد: ما امید داریم این دولتی که در پیش هست مکتب شهید سلیمانی را برای خود ملاک قرار دهند و مردم ما چشم دوختند البته ما تلاش 42 ساله پس از انقلاب را انکار نمی کنیم؛ این 42 سال این همه کار در کشور شده؛ خطا و سختی و گرانی و تورم بوده اما انصاف دهیم در تمام بخش ها، در بهداشت این وزارت بهداشت اول انقلاب ما نیست و امروز در تمام شهرها متخصص ترین افراد هستند و کشور ما یکی از قطب های پزشکی دنیا است.

 

وی ادامه داد: راه و ترابری، اداره ارتباطات، صنایع ما پیشرفت داشته است و در بخش های مختلف و مسائل دفاعی که فشنگ را باید اول انقلاب وارد می کردیم الان دنیا مجهز به موشک است و الان چطور اسرائیلی ها در مقابل کرانه باختری و غزه زمین گیر شدند.

 

حجت الاسلام رفیعی اظهار کرد: کارهای هسته ای همه در این نظام شده؛ اما مردم ما از فساد اداری، اختلاس و گرانی و تورم ناراحت هستند و چشم دوختند به اینکه دولت جدید بتواند با یک تیم قوی و بدون سیاسی کاری و ... کار انجام دهد.

 

وی خاطرنشان کرد: ملاک؛ کارایی و توانمندی افراد باشد و اولویت مردم، معیشت و اقتصاد است و بیش از ۱۰ سال است که مقام معظم رهبری هر سال را به نام یک سال اقتصادی نامگذاری می کنند و امسال هم اقتصاد و جهش تولید است.

 

استاد حوزه و دانشگاه گفت: اولویت اول دولت باید معیشت مردم باشد؛ یکی از خصوصیات شهید سلیمانی این است که شجاع بود و امیرالمؤمنین همچنین فرمودند «برادر من اهل شِکوه و گله و قهر نبود و اگر مریض می شد و دردی می کشید، {چیزی}نمی گفت تا خوب می شد» شما یک جا از شهید سلیمانی شکوه و گله دیده اید؟ با اینکه خیلی اذیت شد.

 

 

وی با اشاره به اینکه این شهید یکجا در سخنرانی حتی از دولت گله نکرد، بیان کرد: ایشان در دولت اصلاحات، دولت سازندگی و در دولت فعلی بود اما گله نمی کرد اما کار می کرد و یکی از خصوصیات شهید سلیمانی این بود.

 

حجت الاسلام رفیعی ادامه داد: آخرین نکته اینکه حضرت فرمود «هر چه می گفت عمل می کرد و مرد سخن بی عمل نبود» چیزی که انجام نمی داد، نمی گفت؛ اگر گفت سه ماه دیگر داعش را از بین می برم، از بین برد و اگر گفت امنیت در سوریه ایجاد می کنم، این کار را کرد و اگر گفت نمی گذارم داعش به کوچه و خیابان این مردم راه پیدا کند، این کار را انجام داد لذا اهل سخن نبود بلکه اهل عمل بود.

 

وی با اشاره به بی سابقه بودن مراسم تشییع شهید سلیمانی و با گرامیداشت یاد شهدای تشییع، اظهار کرد: این داستان چه بود؟ دنیا احساس کرد که شهادت شهید سلیمانی برایش گران تمام شد و وحدتی که این شهید در جامعه با شهادتش ایجاد کرد با هیچ عاملی نمی شد و بگذارید حرف امام راحل را بزنم که فرمود «شهید بهشتی یک امت بود».

 

استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: امروز شهید بهشتی و شهید سلیمانی در بین ما نیستند؛ آقایانی که به رأی مردم آمدید و دولت تشکیل می دهید، در مبارزه با دشمن و در ایجاد رفاه برای مردم ملاک شما  شهید بهشتی و شهید سلیمانی  باشند؛ عقلانیت، خردمندی، دلسوزی، مردم داری این ها است که ما از شما انتظار داریم.

کد خبر 1069912

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha