مراقب مجرمان و شیادان مامور نما باشید

رئيس پليس آگاهي استان  کردستان با هشدار به شهروندان از آنها خواست برای پيشگيري از نیات پلید توسط مأموران قلابي به توصيه‌هاي پلیس عمل کنند و مراقب مجرمان و شیدان مامور نما باشند.

سرهنگ عبدالله فاتحی رئيس پليس آگاهي استان  کردستان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کردستان، با هشدار به شهروندان از آنها خواست برای پيشگيري از نیات پلید توسط مأموران قلابي به توصيه‌هاي پلیس عمل کنند.

 

وی اعلام کرد: چنانچه فرد يا افرادي كه خود را مأمورانتظامی و سازمان‌ها و نهادهاي دولتی معرفي کرده و تقاضاي بازرسي را دارند، از مأمور بودن آنها اطمينان حاصل كنيد؛ چرا که مجرمان مأمورنما با استفاده از سهل‌انگاري، غفلت و عدم مهارت شهروندان در تشخيص مأموران واقعي از آنها در رسیدن به اهداف پلیس خود استفاده می‌کنند. 

 

 

وی گفت: كليه مأموران نيروي انتظامي، با لباس نظامي و يا با لباس شخصي حتي بدون درخواست فردي كه مورد بازرسي قرار مي‌گيرد، مكلف به ارائه نشان و كارت شناسايي خود هستند و در صورتي كه فرد مدعي كارتي ارائه نكرد، بايد از وي بخواهيد اين كار را انجام دهد و بدانيد كه امر كاملا" قانوني و از حقوق مسلم شهروندان است.

 

 

سرهنگ فاتحی افزود: در صورت ارائه كارت نيز، بدون تعجيل و با دقت آن را بررسي كنيد، زيرا بعضي از سارقان حرفه‌اي ممكن است كارت شناسايي جعلي داشته باشند؛ تفاوت کارت جعلي با كارت واقعي مشهود است.

 

 

این مقام انتظامی بیان کرد:  در بسياري از موارد كه سارقان، كارت يا حكم جعلي به همراه دارند، آن را خيلي سريع نشان مي‌دهند و به فرد اجازه نمي‌دهند آن را بخوانند يا كنترل كند. اين افراد معمولا" به صرف برخورداري از مهارت‌هاي كلامي و شناخت روحيات مخاطبان خود و با ايجاد اضطراب در آنان، افراد را به مأمور بودن خود قانع مي‌كنند لذا مراقب این گونه افراد باشید.

 

 

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی کردستان در پایان خاطر نشان کرد: اگر فرد مدعي اصرار زيادي بر مأمور بودن خود دارد و به طور مثال اسلحه خود را جايي قرار داده است كه به وضوح ديده شود، اما به هيچ عنوان حاضر به اثبات هويت خود و ارائه كارت شناسايي معتبر نيست، سريع با پليس 110 تماس بگيريد و مشخصات فرد مدعي را اعلام كنيد. موارد اين چنيني به فوریت مورد رسیدگی قرار می‌گیرد

کد خبر 1069914

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha