تمدید بسته حمایت از کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا

آهنی از تمدید بسته حمایت از کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا در سال ۱۴۰۰ خبر داد.

«محسن آهنی» دقایقی پیش در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا،اظهارکرد: مشاغل و کسب و کارهای به شدت آسیب دیده از کرونا ویروس مشمول حمایت های اقتصادی سال ۱۴۰۰ می شوند.

 

رییس اداره صمت بندر آستارا افزود: مشاغلی که در حوزه صنعت، معدن و تجارت مشمول این حمایت هستند شامل مراکز پذیرایی، تالارهای پذیرایی، رستوران‌ها، چایخانه ها، قهوه خانه ها، مراکز تهیه و طبخ غذا،  قنادی، آبمیوه و بستنی فروشی، آرایشگاه های مردانه، آرایشگاه های زنانه و سالن های زیبایی، مراکز فروش انواع پوشاک کیف، کفش خرازی، خیاطی، مراکز فروش کادویی لوازم آرایشی و بهداشتی، اسباب بازی، لوازم التحریر، مراکز توزیع صنایع دستی، مراکز فروش فرش و موکت، لوازم خانگی، پارچه پرده مبلمان و تزئینات داخلی ساختمان، آتلیه و عکاس ، مراکز عرضه گل و گیاهان زینتی و ماهیان زینتی، نمایشگاه های تجاری اعم از عمومی تخصصی و بین المللی می باشند.

 

وی با اشاره به اینکه تسهیلات حمایتی از طریق سامانه کارا به واحدها و کارگاه های آسیب دیده از  کرونا اعم از بیمه شده و فاقد بیمه اختصاص می‌ یابد، تصریح کرد: نرخ سود تسهیلات ۱۲ درصد و با احتساب دوره تنفس، بازپرداخت آن ۲۴ ماهه است.

 

آهنی گفت: برای واحدهای کسب و کار که تعطیل نشده‌ اند به ازای هر شاغل دارای بیمه تامین اجتماعی ۱۲۰ میلیون ریال و برای واحدهایی که در اعمال محدودیت ها تعطیل شده‌ اند، ۱۶۰ میلیون ریال پرداخت می‌ شود.

 

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت بندر آستارا با اشاره به اینکه در خرداد ماه، هزار و ۹۲۵ بار از واحدهای صنفی بخصوص نانوایی ها توسط بازرسان اداره صنعت، معدن و تجارت آستارا بازدید شد، گفت: رقم تخلف احراز شده، یک میلیارد و ۶۹۷ میلیون و ۱۹۶ هزار و ۷۰۰ ریال است.

 

آهنی خاطرنشان کرد: در ماه گذشته به ۲۱ گزارش و شکایت مردمی رسیدگی شد و بیشترین تخلف بازاریان به ترتیب درج نشدن قیمت، گرانفروشی، صادر نشدن صورتحساب، عرضه خارج از شبکه و کم فروشی بوده است.

 

کد خبر 1069949

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha