انتخابات مطلوب و در شان نظام برگزار شد

امام جمعه موقت یاسوج به انتخابات ۲۸ خرداد ماه امسال اشاره کرد و گفت: انتخابات مطلوب و در شان نظام برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت الاسلام والمسلمین «سیروس حکمتی نیک» ظهر امروز (۴ تیر ماه) ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی و دوری از گناه و معصیت، ضمن دعوت مردم به رعایت تقوای الهی و دوری از گناه به یکی از واجبات اجتماعی و مفاهیم ارزشمند اخلاقی و معنوی اشاره کرد و گفت: در سوره مائده مفهوم ارزشی تعاون یعنی کمک کردن و یاری رساندن به یکدیگر آمده و نسبت به آن تاکید شده که انسان را در یاری رساندن به یکدیگر دعوت می کند و البته خداوند انسان را از یک تعاون دیگر که همانا گناه و معصیت و تجاوز بوده منع کرده و نباید در این کارها یکدیگر را یاری کنیم.

 

خطیب موقت جمعه شهر یاسوج ادامه داد: در جامعه ای که در آن واجب اجتماعی امر به معروف و نهی از منکر و تعاون وجود داشته باشد آن جامعه پر از خیر و برکت و نیکویی می شود.

 

وی یادآور شد: عرصه های مختلفی برای یاری رساندن و تعاون وجود دارد که اول از همه تعاون و همکاری در خانواده است از حکمت‌های تشکیل خانواده کمک و یاری افراد به همدیگر بوده که از ارزشمندترین نوع تعاون و همکاری به شمار می‌رود.

 

حکمتی نیک گفت: مرد فقط در بیرون از خانه وظیفه ندارد بلکه در درون خانواده هم باید شریک زندگی همسر خود باشد، همچنان که علی بن ابیطالب (ع) برای درست کردن آتش هیزم جمع می‌کرد و در کوچک ترین کارهای خانه از جمله جاروکشی و به همسر خود کمک می کرد.

 

امام جمعه موقت یاسوج ادامه داد: نوعی دیگر از تعاون یعنی اینکه همه اعضای جامعه همیار هم باشندف یاریگر همسایه ها همشهری‌ها و همکاران خود باشیم اگر برای کسی مشکلی ایجاد شد باید به کمک او بشتابیم این تعاون بر اساس آموزه‌های دینی است که مصداق آن همین رزمایش‌های مومنانه در روزهای سخت کرونایی بود.

 

وی یادآور شد: یکی دیگر از عرصه‌های تعاون همکاری در عرصه جامعه است مردم نسبت به حاکمان و آن‌ها نسبت به مردم حق همکاری دارند.

 

حکمتی نیک افزود: وقتی حاکم اسلامی برای حضور مردم در انتخابات فرمان صادر می‌کند باید همکاری کنیم و دیدیم که وقتی رهبر معظم انقلاب مردم را برای حضور در پای صندوق‌های رای فراخواندند آنها چه زیبا در پای صندوق حاضر شدند، هرچند دشمن دسیسه های زیادی انجام داد و روزهای سخت کرونایی را هم داشتیم، اما مردم به ندای رهبر خود لبیک گفتند و پای صندوق های رای حضور یافتند.

 

امام جمعه موقت یاسوج در خطبه دوم نماز جمعه این هفته شهر یاسوج با اشاره به مناسبت‌های هفته به هفتم تیرماه سالروز شهادت آیت الله بهشتی و یارانش اشاره کرد و گفت: منافقین کوردل در یک عمل مذبوحانه دفتر حزب جمهوری اسلامی را منفجر و شخصیت های بسیاری از جمله آیت‌الله دکتر شهید بهشتی را به شهادت رساندند.

 

وی خاطرنشان کرد: شهید بهشتی از شخصیت های اثرگذار در پیروزی نهضت و از مبدعان قانون اساسی بود که شهادت او سند مظلومیت جمهوری اسلامی ایران را امضا کرد.

 

حکمتی نیک با تبریک این هفته به متصدیان و متولیان امر قضا در کشور و استان، گفت: امیدواریم با حضور آیت الله رئیسی که اکنون ریاست قوه قضائیه را بر عهده دارد در منصب ریاست جمهوری، شاهد فساد ستیزی بیشتری در دستگاه اجرایی کشور باشیم.

 

امام جمعه موقت یاسوج گفت: جمعه هفته گذشته مردم شریف و نجیب ایران و استان پای صندوق‌های رای آمدند و نظام سلطه به دنبال توطئه و اهدافی بود که یکی از اهداف آن ها ایجاد اختلال در حضور مردم در راه رسیدن به یک دولت انقلابی و در تراز انقلاب بود، آن‌ها می‌خواستند دولتی همسو با غرب در کشور شکل بگیرد اما مردم با مشارکت خود این توطئه را ناکام گذاشتند.

 

وی یادآور شد: با درایت مسئولان اجرایی، نظارتی و نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی انتخاباتی در شان نظام مقدس جمهوری اسلامی شکل گرفت.

 

حکمتی نیک در ادامه با اشاره به گرمای هوا و اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد استانی سرسبز و دارای جنگل و مراتع بسیار است، گفت: متاسفانه در سال‌های اخیر جنگل‌های استان در آتش می سوزد که باید مسئولان تدبیر لازم برای جلوگیری از این آتش سوزی ها را داشته باشند و دستگاه قضایی با عاملان عامدانه آتش‌سوزی در جنگل‌ها برخورد قاطع داشته باشد.

کد خبر 1069982

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha