درون مایه حوزه ‌های علمیه باید نگاه به قرآن و کلام اهل بیت(ع) باشد

آیت الله عابدینی گفت: اگر حوزه علمیه با نگاه قرآن و اهل بیت(ع) نورانی نشود، در مسیر اهداف و آرمان‌های والای دین قرار نمی‌ گیرد، در نتیجه باید کاری کنیم که درون مایه حوزه‌های علمیه نگاه به قرآن و کلام اهل بیت(ع) باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین به نقل از روابط عمومی دفتر امام جمعه قزوین، آیت‌ الله «عبدالکریم عابدینی» در دیدار با حجت‌الاسلام‌ واحدی، معاون امور حوزه‌ های علمیه خواهران کشور بیان کرد: استفاده از برکات وجودی امام رضا(ع)، حوزه‌های علمیه را غنی می‌کند و ارتقاء بیشتری می‌ بخشد.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین ادامه داد: حوزه علمیه خواهران استان قزوین قبل از انقلاب توسط آیت ‌الله باریک‌بین (ره) پایه ‌گذاری شد و پیشینه حوزه علمیه برادران هم به صدر اسلام بر می گردد و حتی قسمتی از مسجد جامع قزوین که قدمت زیادی دارد، حوزه علمیه بوده است.

 

وی عنوان کرد: ما سعی کرده ‌ایم نگاه یکسانی به حوزه علمیه خواهران و برادران در استان صورت بگیرد و از لحاظ سخت‌افزاری و نرم ‌افزاری نگاه عادلانه‌ای وجود داشته باشد و ما آماده‌ ایم در مسیر اهداف و چشم ‌اندازهای حوزه علمیه کشور، قدم‌های جدی‌ تری برداریم.

 

آیت الله عابدینی با اشاره به حدیثی از امام رضا (ع) افزود: حضرت فرموده اند رحمت خدا شامل حال هر کسی است که امر ما را احیا کند، کسی که علوم ما را فرا می ‌گیرد و به دیگران می ‌آموزد و این حدیث ‌باید اساس کار طلاب شود و انگیزه برای معنویت، تهذیب و خدایی شدن هر روز بیشتر شود.

 

وی اعلام کرد: اگر حوزه علمیه با نگاه قرآن و اهل بیت(ع) نورانی نشود، در مسیر اهداف و آرمان‌های والای دین قرار نمی‌ گیرد و مردم را بدبین می‌کند، در نتیجه باید کاری کنیم که درون مایه حوزه‌های علمیه نگاه به قرآن و کلام اهل بیت(ع) باشد.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین یادآور شد: باید با هماهنگی و انسجام، تمام ظرفیت‌ ها را پای کار حوزه علمیه بیاوریم و ان‌شاءالله دولت ارزشی که با عنایت خدا روی کار می ‌آید بازوی توانمند حوزه خواهد شد.

 

کد خبر 1070067

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha