مشاهده یک مورد سرخک در شهرستان کهنوج 

علی اصغر خیرخواه گفت: یک مورد بیماری سرخک در شهرستان کهنوج مشاهده شده است و متاسفانه سرخک مسری‌ترین بیماری عفونی است که مهم‌ترین سد حفاظتی ما در این بیماری واکسیناسیون است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، «علی اصغر خیرخواه» گفت: یک مورد بیماری سرخک در شهرستان کهنوج مشاهده شده است و متاسفانه سرخک مسری‌ترین بیماری عفونی است که مهم‌ترین سد حفاظتی ما در این بیماری واکسیناسیون است.


 معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جیرفت افزود: پس از گزارش اولین مورد سرخک، بلافاصله کمیته هماهنگی تشکیل و طرح ضربتی واکسیناسیون علیه سرخک در هفت شهرستان جنوب استان کرمان توسط تیم های سلامت مراکز بهداشت شهرستانها آغاز شده است چرا که واکسیناسیون به موقع بهترین راه پیشگیری از بروز این بیماری است.


وی ابراز کرد: مورد سرخک یافت شده، یک تبعه چهار ساله افغان است و از خانواده ها می خواهیم که واکسیناسیون به موقع کودکان را جدی گرفته و در صورت مشاهده تب به همراه دانه های جلدی در پوست کودک، ضمن جلوگیری از تماس کودک با دیگران، بلافاصله به پزشک مراجعه کنند.



خیرخواه اظهار کرد: اولین علائمی که در شخص بیمار ایجاد می‌شود، تب شدید، آبریزیش بینی و گلودرد است و همچنین امکان دارد که غدد لنفاوی در گردن بیمار ورم کند و یا احساس خستگی در فرد ایجاد شود و از دیگر علائم سرخک اسهال، قرمزی و درد چشم است.


 معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جیرفت در خاتمه عنوان کرد:  افرادی که به این بیماری مبتلا نشده‌اند باید مراقبت‌های ویژه‌ای را انجام دهید و از واکسن‌های مخصوص برای پیشگیری از بیماری استفاده کنند و شرایط کرونا به هیچ وجه نباید موجب شود خانواده‌ها فکر کنند که می‌توانند واکسیناسیون کودکان را به تعویق اندازند.

کد خبر 1070110

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha