بوستان هاي شیروان خالی از امکانات و تجهیزات تفريحي

کمبود امکانات تفريحي در بوستان هاي شیروان چیزی که به وضوح مشخص می شود و سالیان سال همچنان امکانات تفریحی بسیار کمی در پارک های این شهر موجود است.

خبرگزاری شبستان- شیروان؛ با توجه به اینکه شیروان دومین شهر پرجمعیت خراسان شمالی است، متاسفانه کمبود امکانات تفريحي در بوستان هاي شیروان چیزی است که به وضوح مشخص می شود و سالیان سال همچنان امکانات تفریحی بسیار کمی در پارک های این شهر موجود است که گویا این موضوع از دید مسئولان به فراموشی سپرده شده است. جمعي از اهالي این شهر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان خواستار تجهيز تمام بوستان هاي شهري شیروان به مجموعه هاي بازي کودکان و دستگاه هاي بدن سازي شدند.

 

یکی از شهروندان مي گويد: در بوستان ها وسايل بازي کودکان از جنس آهن آلات است که علاوه بر خطرات موجود بر اثر گرم شدن هوا در ساعات اوليه صبح قابل استفاده نيست.

 

«شهناز ممیشی» اظهار داشت: بيشتر بوستان هاي محلي شهر شیروان وسايل و مجموعه بازي کودک ندارند و از دستگاه هاي بدن سازي و ورزشي در بوستان هاي شهر هم خبري نيست.

 

وي با اشاره به اهميت غني سازي اوقات فراغت کودکان خواستار زيباسازي، بهسازي و کاشت گل هاي فصلي در بوستان ها و فضاهاي سبز شهر شیروان شد و عنوان کرد: اين مسئله براي افزايش طراوت و نشاط کودکان و مردم ضروري است.

 

يکي ديگر از شهروندانی که فرزند خود را به بوستان تفريحي نشاط آورده است نيز مي گويد: کودکان سهم به سزایی در جامعه دارند و سرمايه گذاري براي ايجاد و تجهيز مراکز تفريحي و استفاده از وسايل استاندارد تفريحي در بوستان هاي این شهر ضروري است.

 

کمبود امکانات تفريحي براي بانوان

 

«مریم غضنفر» هم با اشاره به اينکه نيمي از جمعيت این شهر را بانوان تشکيل مي دهند و امکانات و سالن هاي ورزشي و مکان هاي تفريحي ويژه آنان در شهر وجود ندارد، ايجاد بوستان تفريحي ويژه بانوان را نيز ضروري دانست و خاطرنشان کرد: اين امر باعث مي شود تا محدوديت هايي که اين قشر براي پرداختن به فعاليت هاي ورزشي و کسب نشاط و سلامت دارند، برطرف شود.

 

وی خواستار توجه ويژه مسئولان اين شهر براي ايجاد بوستان تفريحي اختصاصي ويژه بانوان شد و افزود: يکي از راه هاي مهم ايجاد آرامش و نشاط، فراهم کردن شرايط براي انجام فعاليت هاي تفريحي است که اکنون به علت نبود فضاي فرهنگي-تفريحي و ورزشي مناسب، بانوان اين شهر از اين مزيت ها محروم هستند.

 

یکی دیگر از بانوان این شهر تصریح کرد: کمبود فضاي ورزشي و کم توجهي به ورزش بانوان باعث افسردگي اين قشر تاثيرگذار جامعه مي شود زيرا آنان با انجام فعاليت هاي گروهي و تفريحي مي توانند شادابي خود را حفظ کنند.

 

«زهرا دلدار» عنوان کرد: با ايجاد بوستان براي بانوان اين شهر، بسياري از زنان و دختران مي توانند در اين مکان با آرامش به ورزش و تفريح بپردازند ضمن اينکه ايجاد اين فضا به تقويت روحيه شادابي و نشاط در بانوان و به ويژه دختران جوان کمک مي کند.

 

وی خواستار رفع نقايص بوستان هاي شهر در بخش هاي مختلف از جمله وسایل تفریحی، ورزشی و غیره شد.

 

یکی از هنرمندانی که هر روز به پارک می آید، اضافه کرد: مسئولان شهرستان به دنبال اين باشند تا فضاهايي در شهر ايجاد شود که بازنشستگان بتوانند با ارائه آثار هنري، فرهنگي و توانمندي هاي خود در قالب نمايشگاه ها و بازارچه ها، به صورت مطلوب با شهروندان و گروه هاي مختلف جامعه ارتباط برقرار کنند تا قشر زحمتکش و کهنسال جامعه هيچ گاه احساس نااميدي نکنند.

 

وی که حاضر به ذکر نام خود نیست، افزود: کمبود تجهيزات و امکانات رفاهي و تفريحي در شهر محروم شیروان باعث شده که برخي خانواده ها براي تامين امکانات تفريحي و براي گذران اوقات فراغت خود به شهرها و مناطق ديگر خارج از شهرستان مراجعه کنند.

 

معاون خدمات شهری شهرداری شیروان تعداد کل پارک های این شهر را ۱۰ پارک عنوان کرد و گفت: مساحت کل فضای سبز شیروان ۱۰۰ هکتار است که برخی از فضاهای سبز شیروان یک روز در میان و درختان هم هفته ای یکبار آبیاری می شود.

 

«مرتضی رضوانی» اظهارداشت: از مجموع کل مساحت فضای سبز شیروان، ۴۰ هکتار مربوط به کوهستان پارک شیرکوه است که ۲۰ هکتار آن توسط آبیاری قطره ای انجام می شود.

 

معاون خدمات شهری شهرداری شیروان بیان کرد: اینک میانگین سرانه فضای سبز به ازای هر فرد در شیروان ۱۶ متر مربع است که طی سال جاری چند پارک در محله های مختلف شیروان به بهره برداری خواهد رسید.

 

رضوانی با اشاره به اهمیت فضای سبز خاطرنشان کرد: توسعه شهرها و ماشینی شدن زندگی شهری عاملی برای بیشتر شدن آلودگی هوا و به خطر افتادن محیط ‌زیست شده است.

 

وی تصریح کرد: کاهش استرس و افزایش روحیه شادابی از دیگر مزایای داشتن فضای سبز خواهد بود.

 

شهر شیروان با 85 هزار نفر جمعیت به عنوان دومین شهر پرجمعیت خراسان شمالی در 60 كیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.

 

 

 

کد خبر 1070174

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha