قوه قضاییه نقشی بی بدیل در پاسداری از کرامت انسانی و آزادی های مشروع شهروندان ایفامی کند

جوانمرد گفت: قوه قضاییه نقشی بی بدیل در پاسداری از ارزش ها، کرامت انسانی و آزادی های مشروع شهروندان ایفامی کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، «احمد جوانمرد» دردیدار با دادستان شهرستان زرندیه که به مناسبت هفته قوه قضاییه برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید مظلوم دکتر محمدحسین بهشتی و همه شهدای هفتم تیر، گفت: قوه قضاییه به عنوان یکی از ارکان نظام مقدس جمهوری اسلامی، نقشی بی بدیل در پاسداری از ارزش ها، کرامت انسانی و آزادی های مشروع شهروندان ایفا نموده است.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان زرندیه افزود: قوه قضاییه در راستای اجرای عدالت در بیش از چهار دهه گذشته یاران بسیاری را تقدیم انقلاب و تحقق حکومت عادلانه اسلامی نموده است که شهادت مظلومانه آیت الله دکتر بهشتی و ۷۲ تن از یارانش، گواهی روشن بر این مدعاست.

 

در ادامه این دیدار «سعید اسکندری» نیز گفت: از دیدگاه اسلام، منصب قضاوت، ظریف ترین، حسّاس ترین و مهم ترین، و در عین حال از خطرناک ترین جایگاه های اجتماعی در جامعه است.

 

دادستان شهرستان زرندیه افزود: در یک نگرش، اسلام قاضی را نماینده خداوند در زمین و با فضیلت ترین انسان ها می داند، ولی در نگرشی دیگر، بدترینِ انسان ها بر کره خاکی به شمار می آورد. از همین روست که حضرت علی امیرمؤمنان علیه السلام در تعبیری زیبا و متین، خطاب به شریح قاضی می فرماید: «ای شریح! مجلس قضاوت، جایگاهی است که یا پیامبران و جانشینان به حق ایشان در آن قرار می گیرند، و یا سیه رویان و بدبختان بر آن تکیه می زنند».

 

وی خاطر نشان کرد: بر این پایه، فاصله میان قاضی شایسته و قاضی زشت کار، فاصله میان بالاترین درجات بهشت و پایین ترین درکات دوزخ دردناک است.

 

اسکندری ادامه داد: قضا و قضاوت در نگاهی عمومی، راهکاری است برای یافتن حق، برقراریِ عدل و رساندن حق به صاحب آن. قضاوت در واقع از یکسو مسیری است که حق جویان را امیدوار می سازد و از سوی دیگر زورمداران را از رسیدن به آمال و آرزوهای نابه جا باز می دارد.

 

دادستان شهرستان زرندیه در پایان با اشاره به اهمیت فعالیت های فرهنگی و تاثیر بسیار زیادی که در پیشگیری از بسیاری از جرائم دارد، از  زحمات و تلاشهای دستگاههای فرهنگی بالاخص اداره فرهنگ وارشاد اسلامی تقدیر و تشکر نمود.

کد خبر 1070246

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha