احتمال شدیدتر شدن خاموشی‌های برق در کشور

محمدنژاد با تاکید بر اینکه وضعیت کشور از حیث تولید و تامین برق عادی نیست و امکان دارد به زودی شاهد شدیدتر شدن خاموشی‌ها باشیم گفت: تولید و مصرف برق در کشور فاصله زیادی دارد بنابراین راهی به غیر از مصرف بهینه برق نداریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «پرویز محمدنژاد» امروز (شنبه، ۵ تیر) در جلسه شورای اداری استانداری گیلان اظهار داشت: میزان تولید و مصرف برق در کشور فاصله زیادی با هم دارد بنابراین برای جلوگیری و کاهش خاموشی‌ها راهی به غیر از مصرف بهینه برق نداریم.

 

عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان این نکته که در حال حاضر وضعیت کشور از حیث تولید و تامین برق عادی نیست و امکان دارد به زودی بحرانی‌تر شود تصریح کرد: هم‌اینک چیزی در حدود 60 هزار مگاوات برق در کشور تولید می‌شود اما میزان مصرف ما بسیار بیشتر از این عدد است.

 

محمدنژاد از احتمال شدیدتر شدن خاموشی‌های برق در کشور خبر داد و با اشاره به اینکه اگر اوضاع به همین منوال پیش برود شرایط بحرانی برق در سال‌های آینده بغرنج‌تر می‌شود یادآور شد: نمی‌توان توزیع برق را مقصر خاموشی‌ها دانست زیرا این مسئله موضوعی فرااستانی و ملی محسوب می‌شود.

 

نماینده مردم شهرستان‌ لنگرود در مجلس در دستور کار قرار گرفتن مدیریت تقاضای برق و مصرف بهینه در زمان پیک را در کشور ضروری ارزیابی کرد و افزود: گرمای زودرس هم به مشکلات ما افزوده و باعث شدیدتر شدن روند خاموشی‌ها در کشور هستیم که باید برای آن تدبیری اندیشیده شود.

 

وی به مشکلاتی که در حوزه تامین آب زراعی برای کشاورزان گیلانی به وجود آمده است هم اشاراتی داشت و اضافه کرد: نمایندگان مجلس و سایر متولیان باید بازدیدهای مستمر را از روستاها در دستور کار قرار دهند تا با توجیه کردن مردم و گفتاردرمانی بتوانیم قدمی جهت مصرف بهینه آب زراعی برداریم.

 

عضو کمیسیون انرژی مجلس پیگیری اجرای هر چه سریع‌تر پروژه‌های نیمه تمام استان گیلان، به نتیجه رساندن آن‌ها و هدایت طرح‌ها بر اساس سند توسعه استان را هم خواستار شد و اذعان کرد: از حضور خوب مردم در انتخابات قدردانی می‌کنیم و امیدواریم با روی کار آمدن شوراهای جدید شاهد انتخاب شهرداران کارآمد باشیم.

 

محمدنژاد در پایان با بیان اینکه مردم از شهرداری‌ها انتظارات بسیار زیادی دارند خاطرنشان کرد: باید به شهرداری‌ها در حوزه اعتبارات و منابع مالی کمک‌های بیشتری شود از طرف دیگر برای مقابله با مشکل بزرگ زباله و پسماند در گیلان نیز نیازمند تخصیص منابع ملی هستیم. 

 

کد خبر 1070313

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha