واحدهای تولید محصولات لبنی خراسان جنوبی  به روزرسانی شوند

عابدی گفت: مهمترین راهکار برون رفت واحدهای تولیدی شیر و فرآورده های لبنی خراسان جنوبی، به روزرسانی و تبعیت از ذائقه مردم در شرایط موجود است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «مشیر الحق عابدی» امروز (۵ تیر) در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان اظهار کرد: ما تا نتوانیم فرآوری محصولات نو و جدید داشته باشیم و واحدهای سنتی موجود را به فعل روز مجهز نکنیم، موفق نخواهیم شد.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: در بحث واحدهای تولیدی لبنیات استان، مشکل در این جاست که به تولید چند محصول مختصر و سنتی اکتفا کرده اند.

 

وی با تأکید بر این که دولت در راستای حمایت از واحدهای تولیدی همه جوره پای کار است، افزود: در حوزه واحدهای تولیدی محصولات لبنی، تسهیلات بایستی در سه بخش سرمایه ثابت، برندسازی و سرمایه در گردش پرداخت شود.

 

عابدی ادامه داد: محصولات استان باید با برندی خاص و ویژه و با بهترین کیفیت به بازار عرضه شوند.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به این که بارها عنوان شده که میزان شیر تولیدی استان بر اساس تعداد دام است، تصریح کرد: باید پایه درستی برای تعیین میزان شیر تولیدی در استان داشته باشیم.

 

وی افزود: درخصوص واحدهای تولیدی شیر استان، میزان تولید و وضعیت فعالیت کارخانه مشخص است، اما اگر به هر دلیلی توان مدیریتی در مجموعه ضعیف است، باید برای اصلاح آن چاره اندیشی شود.

 

عابدی با تأکید بر این که از سال ۹۲ تاکنون مجوز کارخانه لبنیات در استان صادر نشده است، گفت: سال گذشته، به جهت تکمیل زنجیره هاب شتر، سرمایه گذار برای خریداری یک کارخانه تولید فرآورده های لبنی اقدام کرد اما همین واحدهایی که امروز از مشکلاتشان می گویند، کارخانه خود را به گونه ای قیمت گذاری کردند که این اقدام انجام نشد.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: مهمترین راهکار برون رفت واحدهای تولیدی شیر و فرآورده های لبنی استان، به روز شدن و تبعیت از ذائقه مردم در شرایط موجود است.

 

 

کد خبر 1070342

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha