عَلم تحریم انتخابات از سوی منافقان به طور مفتضحانه شکست خورد

صفار هرندی با اشاره به اینکه در آستانه هر انتخابی عده‌ای هستند که انتخابات را تحریم کنند، گفت: منافقان برای اینکه با اصل نظام درگیر بودند از تحریم حمایت کردند و محاسبات آن‌ها اشتباه بود و عَلم تحریم آن‌ها به طور مفتضحانه شکست خورد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، محمد حسین صفار هرندی، تحلیلگر مسائل سیاسی شب گذشته (شنبه 5 تیر) در برنامه تیتر امشب شبکه خبر سیما با اشاره به اینکه از اول انقلاب تاکنون ما همیشه با حدی از قضیه تحریم مواجه بودیم، گفت: در آستانه هر انتخابی عده‌ای هستند که انتخابات را تحریم کنند، منافقان برای اینکه با اصل نظام درگیر بودند از تحریم حمایت کردند و محاسبات آن‌ها اشتباه بود و عَلم تحریم آن‌ها به طور مفتضحانه شکست خورد.

 

وی با بیان اینکه منافقان درصدد اثبات این بودند که اکثریت مردم ایران اعراض از جمهوری اسلامی کردند و دیگر حاضر نیستند پای سازوکار‌های رسمی و قانونی حکومت حاضر شوند، گفت: برداشت‌شان هم این بود که حداکثر افرادی که در انتخابات مشارکت می‌کنند حداکثر ۳۰ درصد از مردمی است که به صورت سنتی و وفاداری خاصشان به نظام در انتخابات شرکت می‌کنند و همه چیز را بر وفق مراد می‌دیدند.

 

تحلیلگر مسائل سیاسی ادامه داد: نارضایتی عمومی مردم از وضعیت موجود و اینکه حس می‌کردند کرامت و تشخصی که به عنوان عنصر ایرانی باید از آن بهره‌مند باشند آن طور که شایسته است از آن برخوردار نیستند، این موارد از جمله عواملی است که موجب انصراف برخی از مردم از مشارکت در انتخابات شد.

 

صفارهرندی با اشاره به اینکه طبق نظرسنجی‌ها حداقل ۱۰ درصد مردم به علت کرونا در روز انتخابات به صحنه نیامدند که این موضوع در سایر کشور‌ها نیز صدق می‌کند، بیان کرد: در تمام نظرسنجی‌ها سهم اصلی عدم مشارکت مردم در انتخابات به وضعیت معیشتی و ناامیدی از بهبودی وضع موجود باز می‌گردد.

کد خبر 1070398

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha