رقابت ۱۶ هزار و ۷۸۳ داوطلب خراسان شمالی در کنکور ۱۴۰۰

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: رقابت ۱۶ هزار و ۷۸۳ داوطلب استان در کنکور سراسری از روز چهارشنبه آغاز می شود.

«مهدی مودی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهارداشت: در کنکور امسال ۱۰ هزار و ۳۲ دانش آموز دختر و ۶ هزار و ۷۵۱ دانش آموز پسر باهم رقابت می کنند.

 

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی افزود: کنکور سراسری امسال در روز چهارشنبه با رقابت داوطلبان رشته هنر آغاز می شود و به مدت چهار روز ادامه دارد.

 

وی بیان کرد: هزار و ۸۹۴  داوطلب در رشته هنر، ۱۱ هزار و ۱۴۷ داوطلب در رشته علوم ریاضی، پنج هزار و ۳۱۲ داوطلب در رشته علوم انسانی، ۶ هزار و ۳۱۱ نفر در رشته علوم تجربی و دو هزار و ۷۹ داوطلب در رشته زبان های خارجی با هم رقابت می کنند.

 

وی اظهارداشت: آزمون رشته هنر نهم تیرماه، علوم ریاضی و انسانی ۱۰ تیر، علوم تجربی ۱۱ تیر و آزمون زبان های خارجی روز شنبه ۱۲ تیرماه برگزار می شود.

 

مودی گفت: کنکور سراسری داوطلبان بجنورد توسط دانشگاه بجنورد و دانشگاه آزاد اسلامی و کنکور در سایر حوزه های امتحانی زیر نظر آموزش و پرورش برگزار می شود.

 

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی خاطرنشان کرد: گروه آزمایشی علوم تجربی با ۳۷.۶۰ درصد بیشترین داوطلبان استان را تشکیل می دهند و داوطلبان علوم انسانی با ۳۱.۸۹ درصد،  هنر ۱۱.۲۹ درصد، زبان خارجی ۱۲.۳۹ درصد و ریاضی ۶.۸۳ درصد در رده بعدی است.

 

 

کد خبر 1070442

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha